Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kudy tudy cestička

20. 03. 2021
18
32
635

 

Němí lidé bez tváří,

mrtvá zem a mrtvá města.

To je této vlády

z kovidu cesta.


32 názorů

Lidé by si měli uvědomit, že jsou tu meze, za které se už nedá ustupovat. 

Díky, Arwen.


Bohužel to vypadá tak, že Andrej I. Blekota a jeho dvůr se rozhodli jít touto cestou. Mrtvá zem a mrtvá města. A lidé, kteří jsou postaveni proti sobě.

V hlavě mi zní stará píseň: Byl hrozný tento stát, když musel jsi se dívat, jak zakázali psát, a zakázali zpívat. A bylo jim to málo, poručili, dětem. Modlit se, jak si přálo, veličenstvo...


Evženie Brambůrková
24. 03. 2021
Dát tip Aru, Arwen Leinas

Tady nám, Aru, chybí už jenom jeho veličenstvo. A to by se nejraději zvolilo samo.


Aru
20. 03. 2021
Dát tip

vidím to úplně stejně. ještě stále si myslím že služby, obchody, atd. se jednoho dne otevřou, ale že po psychické stránce, to jak vláda zametla s lidma, že se z toho budou mnozí vzpamatovávat roky.

kdo by před rokem čekal, že je lidem možné nařídit domácí vězení a zákaz vykonávat svou profesi, už chybí zvolit jenom nějakého vůdce


Snad bychom se nemuseli drát na první místo, že Irčo. To by bolo děsivé prvenství.


Děkuji, Čudlo. Určitě je nás víc, kteří si to myslíme.


I ten trubec je užitečnější, Lami. Ale jinak je přesně vystižený.


Gora
20. 03. 2021
Dát tip

Jsme prý druzí za San Marinem:-) - v některých aspektech.


Čudla
20. 03. 2021
Dát tip

Souhlas /*


Lami
20. 03. 2021
Dát tip

Je to Pán Hnízda, Evženie.Do všeho se sere a ničemu nerozumí.Když si spočítáš, kolik mrtvých máme na počet obyvatel, vyjde ti, že jsme na tom daleko hůř, než USA  nebo Brazílíe.


Soudnému člověku se to tak jeví, Renato.


bixley
20. 03. 2021
Dát tip

Vláda to prostě nezvládá.


Možná by, Alegno, stačilo více věřit lidem a dát jim prostor pro rozhodnutí, zda žít nebo ne. Taky tě moc zdravím.


Já vím, já vím! Soudružko učitelko, prosííííííííííííííííím! (uhodla jsem, Lami?)


Právě toho času na vymyšlení rozumných a funkčních kroků už měli dost, Ireno.


Alegna
20. 03. 2021
Dát tip

první dva řádky jsou přesné.....nevím, jestli by jiná vláda zvládla víc ..... covid je hnusná nemoc-potvora, týrá, vraždí ...a tak taky objímám na dálku, všem přeju zdraví


Lami
20. 03. 2021
Dát tip Arwen Leinas

Dám vám hádanku.

Nic nedělá a stejně všechno zkurví.

Kdo to je?


Gora
20. 03. 2021
Dát tip

Všeho do času, Evži... 


Naděje je jen v nás, dievča z lesa.


Jenže na té cestě byla spousta možností pro různá řešení, Benetko. Vybrat si cestu rovnou a pohodlnou, na to nemusí být ve vládě, která tu má být pro lidi.


dievča z lesa
20. 03. 2021
Dát tip Alegna

kudy tudy cestička je možno mimovládna, ale je ... v nadpise máš kúsok nádeje   ( u nás podobne až rovnako )


Benetka
20. 03. 2021
Dát tip Gora, Alegna, Dagmaram, dievča z lesa

...otázkou zůstává jestli tato vláda mohla zvolit jinou cestu. A pokud mohla tak jak by to tu teď vypadalo. Bylo by líp bylo by hůř?


Děkuji, Nami.


Evženie Brambůrková
20. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Na dálku, Ivi, určitě. Lepší by bylo sednout si spolu k pivku.


To ti ještě nikdo, Lubošku, neřekl, že Pánbíček není? To si budeme sami muset zase pomoci. Ale tentokrát lépe.


Evženko...u nás je stejně.....achjo.....tak alespoň na dálku si podáme ruce.....*/***


Kočkodan
20. 03. 2021
Dát tip blacksabbath, Nami 99, Alegna

 

S svoje plány, Bože, netaj,

 

odhrň prosím u pláštíku

 

aspoň malý cípeček –

 

že zas bude klídeček

 

a lidi se rozštěbetaj.

 

velkého se dočkáš díku.


Diona
20. 03. 2021
Dát tip

...stále tak nějak doufám (naivně?) , že jde jen o přechodný stav...


Ten obraz už tady je, Diono. 


Diona
20. 03. 2021
Dát tip

...děsivě dystopický předobraz...


Evženie Brambůrková
20. 03. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Děkuji ti, Lucie. Šla jsem tichým městem. Už jen zvony měly rozlomit to divné ticho.


Evži, wow! Úplně nej nej si to vystihla. Je to tak přesné, jako už dlouho nic, co vláda říká :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru