Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ŠTĚSTÍ

21. 03. 2021
6
15
361
Autor
ALFONS

Štěstí je nejvyšší formou sobectví.

Neboť šťasten může být pouze člověk ten,

jenž sám do sebe zahleděn,

nemí schopen kolem sebe se rozhlédnout. 


15 názorů

Musaši
24. 03. 2021
Dát tip

Navrhuji i podívat se na animovaný film. Ten je taky pěkný a je jistě na internetu k sehnání.


ALFONS
23. 03. 2021
Dát tip

stromeček díky a souhlas

Křivodržko znáš Šimka a Grosmana z jedný strany seš brbej a z druhý strany blbej nejseš - vyber si

Musaši - musím si to znovu přečít 


Musaši
22. 03. 2021
Dát tip

Alfonsi,

směnárník byl šťastný. O tom vlastně ta povídka je.


stromeček
21. 03. 2021
Dát tip

Štěstí už bylo filosoficky tolikrát svlečeno donaha, že cokoliv napíšeme, tak už tu někdy bylo. Pravdou zústává jen, že pro každého je štěstí naprosto jedinečné, jako otisk prstu.


ALFONS
21. 03. 2021
Dát tip

Norsko díky za tip a díky za upozornění.

Musaši otázka není jestli byl směnárník štastnější ( potažmo měl lepší pocit), ale jestli byl šťastný. Ale i tak díky za tip a za názor. A Umbratica je i pro mě něco nedosažitelného. 

Andělko díky.

annie děkuji za tip i za trochu toho serotoninu o kterém psala Andělka. PS: ani moji nejlepší kamarádi to z velké většiny nepochopili, máš můj obdiv

Diona řekl bych, že tomu co popisuješ se jinak říká smíření s osudem, což ovšem vůbec nemusí znamenat pocit štěstí, ale i tak si vážím tvého názoru.

Radovane pokud to v tobě vyvolává pocity štěstí je to to nejlepší co můžeš dělat, leč nevím, jesli nejde o záměnu štěstí s dobrým pocitem.

Alegma díky za tip i za zamyšlení 

Čudla jsem rád, že se nebojíš to říct jasně a srozumitelně. Díky. 

Litarts v podstatě souhlasím.

Díky všem.

     

 

 


Litarts
21. 03. 2021
Dát tip ALFONS

Pocit štěstí je jen okamžik či chvíle, které v delším trvání varují před opakem. Zákon přírodní rovnováhy.


Čudla
21. 03. 2021
Dát tip

Nesouhlasím


Alegna
21. 03. 2021
Dát tip Diona

řádky k zamyšlení***


Dát tip Alegna, Diona

člověče, kolikrát jsem šťastnej, když se mi podaří někomu pomoct v terapii, lidi se zlepší a uleví se jim

to je opak toho co píšeš

ale chápu, jde o básně, ne o literaturu faktu


Diona
21. 03. 2021
Dát tip Alegna

zajímavé...ač trochu příkré. Ať už jde o štěstí nebo neštěstí, tak oboje pramení z našich neustálých žádostí a potřeb.

 Osobně si ale myslím, že skutečné štěstí není nic povrchního ani pomíjivého, je to duševní stav.  Spočívá v hlubokém pochopení a následném přitakání životu se vším co k němu patří. 


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Lidé, skutečně zahledění do sebe, myslím, nikdy nedokážou být šťastni dlouho.

Lidé, které bolí bolesti světa, myslím, dokážou být šťastní s každou drobnou radostí svojí i světa.

Nicméně tvý zkratce rozumím. Já obvykle říkám, že šťastnej dokáže bejt jen blbec a myslím to (pravděpodobně stejně jako ty) - a vyvolávám tím tž velmi bouřlivé reakce.

Doufám, že jsi šťasten, že jsem tě pochopila. A pokud ano, jsem já šťastna, žes pochopil, že jsem tě pochopila :) Be happy! Tip a.


Andělka1
21. 03. 2021
Dát tip

"Ale co když je to tak, že hodně tipů pro ně znamená to, že pobavili a potěšili hodně lidí?" - to jsem například já.

Je dokázáno, že když uděláš něco dobrého, tak se nejenom Tobě - ale i tomu , komu jsi pomohl - začne vylučovat hormon serotonin, hormon štěstí. A co více - i těm okolo, kdo to vidí, sledují. Hormony "štěstí" působí na adrenalin, který nám v současné době (jinak je i on potřeba, vše v těle je důležité, ale musí to být  vyvážené) ničí nadledviny, posléze štítnou žlázu. Vše má vliv na Zdraví a Zdravou dlouhověkost. Současné objevy jsou úžasné...Neplést si to se Sebeláskou v jiném smyslu.


Musaši
21. 03. 2021
Dát tip

Alfonsi,

tentokrát dávám tip jen za slovo do pranice. S obsahem básničky naprosto nemohu souhlasit.

Vzpomněl jsem si na krásnou vánoční povídku o lakomém směnárníkovi od Dickense, které jsem tu kdysi věnoval sonet. Co myslíš: kdy byl směnárník šťastnější - jako lakomec, kterého chodil strašit duch obchodního společníka(vydřiduch č.1), nebo jako štědrý strýček, který tajně pomáhal chudým?

Tady na Písmáku se tipy dost podobají penězům. Mnozí si myslí, že někteří z úspěšných autorů píšou jen proto, aby dostali hodně tipů. Ale co když je to tak, že hodně tipů pro ně znamená to, že pobavili a potěšili hodně lidí?

Já jsem vždycky byl jen autor průměrný, až podprůměrný a tak se jen pokouším vžít do role takových autorek jako Můra73 nebo Umbratica.  


Norsko 1
21. 03. 2021
Dát tip

NENÍ to první tip co dávám ale oprav si to


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru