Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pasti, pasti, pastičky

23. 03. 2021
17
27
487
Autor
Musaši

 

 

 

21. 12. 09 / 20. 3. 21

 

Ta básnířka je prodavačkou skla

a křehkost dopité číše

na konferenčním stolku

ti brání

dotknout se otisků rtěnky

na fasetách.

 

Ve strachu ze střepů

odmítáš nástražná slůvka,

slzami nasáklý citrónek

i paraplíčko z růžového plastu

utopené v Cinzanu.

 

 

 

 


27 názorů

Musaši
24. 03. 2021
Dát tip

Radku,

na volné verše mám dost jiný názor. Soudím, že verš je veršem proto, že má nějakou záměrnou vnitřní hláskovu strukturu. Právě tím se liší poezie od prózy. Pro mne jsou vlastně slova v básni druhořadou záležitostí. V prvé řadě mi jde o hlásky, v tom nejlepším případě o "hudbu hlásek" .  Takové pojetí poezie se mnou ale prakticky nikdo nesdílí. Proto si nikdy nemohu porozumět se současnými básníky. Já ani nepovažuji mnohé jejich výtvory za básně( je to ale jak kdy) a oni, pokud by třeba náhodou některou mou básničku četli, budou se v ní prvořadě starat o slova a tudíž vůbec nepochopí, proč byla napsána.


R. Kedar
23. 03. 2021
Dát tip

Příjemná atmoška. U volných veršů jsemobevně velmi, velmi vybíravý, neboť ne všechny texty, které se rozdělí do několika řádků se dají nazývat básněmi, ale tato se mi líbí:)


Musaši
23. 03. 2021
Dát tip

a2a2a,

nechal jsem tu druhou sloku zeštíhlet a možná to oprravdu vypadá lépe.

Díky za kritiku.


Musaši
23. 03. 2021
Dát tip

Aru,

já na svých starých básních provádím podobné aktualizace, jaké se provádějí na operačním systému PC. Snažím se jít s dobou.


Musaši
23. 03. 2021
Dát tip

Pavle,

cožpak o to, tahle básnička je celkem nadčasová, ale včera jsem přepisoval jedno své dílko, které ač z roku 2009 vypadá jako ze současnosti. Jmenuje se to "Odjistit čas" a zveřejním to ve čtvrtek.


Musaši
23. 03. 2021
Dát tip

Abakusko,

ano - je to přesně na hraně. Budu se snažit, abych nezavadil o tu dopitou číšku ani cípem županu.


Musaši
23. 03. 2021
Dát tip

Nami,

díky za típek. Já vím, že tys byl vždycky na milostné verše. Ale ty tvoje jsou veselé, zatímco ty moje jsou skoro vždycky smutné.  - Asi jiné životní zkušenosti!


Musaši
23. 03. 2021
Dát tip

annnie,

zatím jsem smazal jen dva veršíky. Jestli to zmizí celé, o tom rozhodnou tipaři. Ti mají u mne vždy poslední slovo.


Musaši
23. 03. 2021
Dát tip

Safiáne,

vymazal jsem z druhé strofy dva veršíky. Možná to tak vypadá líp.

Ta hloupůstka je "experimentální" jen v rámci toho, co já píšu. Jinak samozřejmě ne. Dělám si na hlavním seznamu tak trochu průzkum trhu.


Musaši
23. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

blackie,

je to tady teprve první den, tak to má ještě šanci, že to nepropadne sítem. Nechám to zaležet.


Musaši
23. 03. 2021
Dát tip

Tej,

máš pravdu. Mně tady přibyly nové tipy pro staré básničky docela nedávno. Ale vždycky to bylo tak, že ta dílka, která měla hodně tipů už před tím, získala ještě nějaké navíc. 


Aru
23. 03. 2021
Dát tip

je to znát, že je to z jiných časů, velmi dobře se to čte ;)


PavelK
23. 03. 2021
Dát tip Gora

Kdyby to nebylo ze sešitu z roku 2009, viděl bych v tom písmáckou lásku. Je to docela přesvědčivé.


a2a2a
23. 03. 2021
Dát tip

Tradičně zručná báseň, zvláště první sloka. Druhou sloku bych si uměl představit bez dvou veršů ...v bosé krajině...  a ...s náloží výčitek... Myslím, že báseň by lépe korespondovala s lehkostí první sloky a přitom by zřetelněji krystalizoval její gradující obsah. Tip.


Abakus
23. 03. 2021
Dát tip

v 09 som básničky nepísala.

Je to presne na hrane - ešte trochu skla a  citrónu naviac a  nebolo by to ono. Tak to to je. 


Nami 99
23. 03. 2021
Dát tip

Hezké.


annnie
23. 03. 2021
Dát tip

Nemaž :). Tip a.


Safián
23. 03. 2021
Dát tip

Pěkná křehká báseň. Možná by ještě stál za zamyšlení obrat s náloží výčitek (zdá se mi, že trochu přetěžuje verš) , jeho gramatická podoba a umístění v básni. Nic experimentálního nevidím.


nemaž!!!!! jestli ti stačí jeden potrefený čtením.....mně se líbí


Tej
22. 03. 2021
Dát tip annnie

Já ti rozumím, na druhou stranu určuje počet tipů kvalitu básně? Já když narazím na autora, jehož díla se mi líbí, tak pak jdu i do jeho historie a čtu si staré příspěvky a jsem ráda, že je tam najdu a většinou se mi líbí i díla, která třeba podle ostatních zas tak ceněná nejsou. Ale rozumím tvému pohnutí, že tu nechceš být za grafomana:)):))) to ber s nadsázkou:)))


Musaši
22. 03. 2021
Dát tip

Tej,

moc děkuji za zájem a jsem rád, že se ti ta poněkud experimentální básnička líbí. Kolik čtenářů si najde, to nevím. Uvidíme. Já jsem už toho tady na Písmáku spáchal hodně a nechci, aby se má autorská stránka nafukovala jako bublina. Co se nehodí, smažu.


Tej
22. 03. 2021
Dát tip

Ten konec je skvělý..... báseň bych rozhodně nemazala! Každé dílko si najde čtenáře


Musaši
22. 03. 2021
Dát tip

Blackie,

už ani nevím, jak mě ta básnička v r. 09 napadla. Vyzkouším, zda by se takovýto styl mohl někomu líbit, a když ne zase to smažu.


s náloží výčitek,

slzami nasáklý citrónek i paraplíčko z růžového plastu utopené v Cinzanu......jjjj......to se mi líibí.....*/***********

 


Diana
21. 03. 2021
Dát tip

Blahopřeji, povedlo se! :-)


Musaši
21. 03. 2021
Dát tip

Diano,

právě se probírám starými sešity plnými básní z roku 2009. Od r. 2010 už mám své básničky v počítači, takže ty, co se mi nelíbí smažu nebo přepíšu velmi snadno. Ty ručně psané musím po letech luštit. Většinou je to jen samý grafomanský brak a klišé na spálení, ale občas sám sebe překvapím něčím, co ani jakobych nenapsal já. To je i tenhle případ. ...Vlastně zůstal jen nápad, většinu té básničky jsem napsal včera znova.


Diana
21. 03. 2021
Dát tip

Pěkné obrazy, jemné, pěkné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru