Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

(Ne)obyčejné příběhy holčičky Ivy - 4. Iva a pejskové

21. 03. 2021
29
40
980
Autor
Gora

Za ilustraci děkuji blacksabbath.

 

Na obloze blesky.

Kdo zachrání pejsky?

 

 

Byl letní den.

Iva se spokojeně čvachtala v modrém bazénku. Na hlavě měla plátěný klobouk proti sluníčku. Každou chvíli se napila z plastové lahve.

Kuře Pampeliška ji jedním okem zpovzdálí sledovalo. Sem tam hráblo pařátkem, až se od vyschlé půdy zaprášilo, občas sezoblo nějakého brouka a zapíjelo vodou z formičky na bábovičky.

„Babí, mohla bych tady dnes spinkat?“ nechtělo se Ivě od babičky a dědečka.

„Dobře, zavoláme rodičům, jestli to dovolí. Opečeme si k večeři buřty.“

„Jé, ty mám moc ráda, babičko.“

Z dálky zaslechly hřmění. Babi seděla na lavičce a občas se starostlivě podívala na tmavý mrak nad dvorem. Těžknul čím dál víc.

„Ivi, raději vylez, voda přitahuje blesky,“ pobídla vnučku. „Honem do osušky. Doma přečkáme bouřku a pak děda rozdělá ohýnek, ano?“

Otevřela dveře dvěma psíkům, kteří bydleli s nimi v domku.

„Bertíku, Rufe!“

Jen ať se vyvenčí, než začne bouřka. Vesele vyběhli na plácek pod ořechem.

V tu chvíli zahřmělo. Bertík naježil srst na zádech, zavrčel a nejspíš chtěl, jako správný pitbul, chytit toho, kdo vydával ten hrozný rámus. Rufík, kříženec jezevčíka stáhnul strachy ocásek mezi nohy a na svých krátkých nožkách se dal do běhu za svým nerozlučným kamarádem.

Na nebi se objevil blesk. Děda na psy volal, ale už byli pryč.

Ivuška se koukala zavřeným oknem, jak venku lije. Obrovské kapky se odrážely a kutálely po dvorku. Ještě, že Pampeliška zalezla do slepičí boudy!

Zakrátko bylo po všem. Kam se podívala, byly kaluže. Napršelo i do dolíků, ve kterých se tak rády popelily slepice a někdy i kocour Kryšpín. V těch by se panečku skákalo!

Děda si nazul galoše.

„Musím se podívat po psech, ze samého strachu se někam zaběhli. Snad se skryli v seníku nahoře na kopci.“

„Můžu jít s tebou, dědo?“ zeptala se Iva. Když přikývnul, běžela pro své gumáky, které za tmy na nohou svítily.

Ještě pláštěnku, to kdyby se déšť vrátil, a už se snažila držet krok s dědou. Ptáci zpívali a vše se zdálo čerstvě umyté.

„Rufe, Berte,“ přivolával cestou psy děda. Iva volala jen „pejskové“, protože ještě neuměla písmenko r. Bude se to muset brzy naučit!

Kozy zamečely v ohradě, sotva je zahlédly a bečely i obě ovce. Jen prasnice Tonička a Janička nikde. Ani v bahništi. Také ony, jako Ivuška, měly totiž svůj bazének.

„To je podezřelé,“ brumlal si děda pod nosem. „Vždycky loudí tvrdé rohlíky a teď nic?“

Vzal Ivu za ruku a vešli do chlívku, kde spávala prasata.

„Podívej na uličníky, princezno,“  a Iva vykulila oči překvapením. My si děláme starosti a zatím…“

Tonička, hned vedle ní Janička, kudrnaté obrovské prasnice, ležely na slámě a pochrochtávaly. Kdože se schovával mezi nimi? Uprchlíci, Bertík i Rufík, a oba spali!

„Tak vstáváme, Berte, Rufe, a jdeme domů!“ vyrušil je děda. Neochotně vylezli a oklepávali ze sebe seno.

Děda pořád kroutil hlavou a vypadalo to, že jen tak nepřestane.

Psíci, celí rozespalí, šli před nimi po cestičce domů.

„Budeme je muset vykoupat, Ivuško. Jak známo, prasata nevoní.“

„Ivuška půjčí pejskům bazének, dědečku,“ pravila vnučka.

„No to bys tomu dala. V čem by ses pak čvachtala ty?“

Ivuška se zasmála. Koupání s pejsky by mohla být dobrá zábava!

„Jemináčku, vy vypadáte,“ spráskla nad psíky ruce babička. Hned jim ve vaně vydrhla srst šampónem pro psy.

Za chvíli už všichni seděli u ohníčku, pochutnávali si na buřtech a kousek dostali i Bertík a Rufík.

 

Mraky byly pryč a na nebi tolik hvězd, kolik jich umí vykouzlit právě jen letní obloha.

 

 


 


40 názorů

Gora
30. 12. 2021
Dát tip

Archere, díky, obrázky bohužel po čase zmizely. Byly tam nakreslené ty mangalice /kudrnatá prasata/ a dva psíci...


kvaj
02. 04. 2021
Dát tip

No, taky jsem si říkal, že tam mělo něco být, co tam není.


Gora
02. 04. 2021
Dát tip

Díky, kvaji, potěšilo... koukám, že obrázek od Ivy zmizel...


kvaj
02. 04. 2021
Dát tip

Plec nahoru.


Gora
24. 03. 2021
Dát tip

Evži, díky moc...


To je tak hezké, jako bych tam s nimi byla. 


Gora
22. 03. 2021
Dát tip

Z.E. - díky, u nás je to tím, že se znají odmala... ale jinak to je pravda!!


Veškerá naše (dospělá)  prasátka by asi naše pejsky ve své ohrádce hodně pocuchala,  pokud přímo neroztrhala (zvláště, pokud by se nehýbali) :)

Ale výjimky se  rozhodně najít mohou:)


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Ano, mám to v té rubrice, Jardo:-) a díky za návštěvu!


Oldjerry
21. 03. 2021
Dát tip

Bývala tu taková rubrika  »Písmáci dětem« jestli se nemýlím.... tip


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Karle, díky moc... odmala budou mít jiný přístup ke zvířectvu... už teď vidím, že se jich nebojí...


K3
21. 03. 2021
Dát tip

Pro dětičky je vhodné mít doma na dvorku sepičky a jiná domácí zvířátka. To se jim bude určitě líbit. Je to hravé.


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Jani, děkuju, od tebe to dvojnásob potěší, od takové výtvarnice!


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Luboši, ty jsi plostě nepolepšitelný:-) a dík za...


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Přemku, i ty, aha - tos mne mile překvapil:-))


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Díky, Čudlí, za čtení:-)


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Ivi, to ano!! Vyčůraní jsou dost, všichni ti naši psí mazánci! 


Kočkodan
21. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Golo, tedy Ilčo, lád jsem vyplavování četl. Ano, na plasatech se ulčitě svinsky klásně chlápe. (mlk)


vesuvanka
21. 03. 2021
Dát tip

Irenko, pejsci věděli, kam se schovat :-))) Krásně a procítěně napsané a doplněné roztomilým obrázkem Ivy :-))), TIP


lastgasp
21. 03. 2021
Dát tip

Opět milé pokračování pro vnoučata, na které jsem se tentokrát  těšil i já.


Čudla
21. 03. 2021
Dát tip

Líbí /* 


blacksabbath
21. 03. 2021
Dát tip vesuvanka

počasí, že by psa nevyhnal......sněží.....a tak čtu....chytří pejskové.....věděli kam se schovat......o čem tak asi drbali?....ukládám si pro Rozárku....:-)))....*/*******


Gora
21. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Díky moc za příhodu... no, naši hned rozumějí, když se jen zmíníme, že by se měli koupat, a pak je naháníme pod postelemi:-))


Jamardi
21. 03. 2021
Dát tip vesuvanka

Šikovní pejskové i prasátka!

Jednou jsme byli i s naším Britem - též kříženec jezevčíka - na borůvkách a zmokli jsme do niti. Brit byl z toho špatný. Pak jsme jeli vlakem a tam skoro úplně oschl, takže když jsme přišli domů, byl už ve své kůži. A pak někdo řekl, jestli by se neměl vykoupat a to si pamatuju jeho zkroušený pohled. Tak jsme mu jenom otřeli nohy a břicho a už jsme ho nemučili :)


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Alegno, děkuju, potěšilo:-)


Alegna
21. 03. 2021
Dát tip

krásné, milé, ze života příjemné čtení a obrázek jako vždy super )*****


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Renato, děkuju... naštěstí neměly /T.+ J./ zrovna selata, ale možná by pejsky přijaly i tak... zvířata mají pochopení...


bixley
21. 03. 2021
Dát tip

Ireno, moc milé, určitě jste všichni měli o pejsky strach. Ale u Toničky a Janičky jim bylo jistě dobře... A obrázek to krásně ukazuje.


Nami 99
21. 03. 2021
Dát tip Gora, Alegna

Jste šikovná děvčata - bezva dvojka.


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Nami, díky, i Ivi bude mít radost, je to talent. Naši psi jsou přesní! :-)


Nami 99
21. 03. 2021
Dát tip

Hezké, milé vyprávění a pěkný obrázek.


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Děkuju, Jardo. Opravdu se stalo...


revírník
21. 03. 2021
Dát tip

Roztomilé.


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

dievča, já ti děkuji!


dievča z lesa
21. 03. 2021
Dát tip Alegna

s láskou napísané a nakreslené ... vďaka za zážitok


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Diano, ráda tě vidím... děkuju!


Diana
21. 03. 2021
Dát tip

Zase moc milé, příjemné čtení :-)


Gora
21. 03. 2021
Dát tip

Andělko, díky:-)


Andělka1
21. 03. 2021
Dát tip

Ach krásné...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru