Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Den vytřepnutý ze zástěry jak zrnko máku I.

21. 03. 2021
23
34
1274
Autor
annnie

Den vytřepnutý ze zástěry jak zrnko máku. Díl první.

No ano. Je to seriál.

 

Den vytřepnutý ze zástěry jak zrnko máku
(tři velikonoční obrazy)                                                               Matylda, sobota 13.3.2021 (ad MH 14.2.21)

 

I. Cesta

 

Je neděle

Boží den

Anna jede na výlet s mužem,

kterého zná přesně dva týdny

je zamilovaná

a šťastná

a zvědavá

Jedou na Horu

 

Na Hoře je Kostel

Anna by od něj moc chtěla půjčit klíče

a tak telefonuje sem a zase tam

a googlí na svým červeným ajfounu

Ale není jí to nic platný

a Anna se diví:

to mě tam, Bože, vážně nechceš???

A muž, kterého... no, vždyť už víme...

říká Anně:

Přece nečekáš, že dostaneš vždycky všechno, co chceš...

A Anna nepatrně zaváhá...

No, vlastně čekám.

Obvykle to tak je...

 

A momentka, stará tak čtvrt století,

uložená v albu Anniny mysli

ukazuje poustevníka v hnědé kutně:

Usměvavý mladý františkán

Říkali jsme mu Ovečka Boží,

ale vlastně se jmenoval František

 

František Angelo

 

Kdepak je mu dnes konec?

 

Františkán František,

s andělským úsměvem

tenkrát otevřel dveře kostela

a řekl Vejdi

Otevřel komoru

někde tam nalevo

v mým hrudníku

Řekla jsem Vejdi

Ne, nebylo to poprvé,

ale bylo to nezapomenutelné

 

A dnes

bych tolik chtěla

znovu vstoupit...

Jsem on the Road

a toužím se zastavit

Právě teď

v týhle chvíli

vedle muže, kterýho... atd.

toužím být s tebou, Pane

a říct ti Díky

 

A Kostel se rýsuje na Hoře

proti blankytné obloze

a Muž říká: Tak jsme tady.

A Anna a Muž stoupají

pod italským nebem

malebnou českou krajinou

a Anna pořád tak trochu čeká,

že jí starý kostelní klíč

spadne z nebe k nohám

Že by vážně ne???

 

V příštím díle uvidíte:

osvícenou Annu

jeden malý soukromý zázrak

pobaveného Muže... a ještě víc.

Zůstaňte s námi!


34 názorů

annnie
23. 03. 2021
Dát tip

Milá Štírko, děkuju za milá slova! Doufám, že pokračování tě nezklame... Přeju krásnej večer / den a.


Štírka
23. 03. 2021
Dát tip

Parádně jsem si početla... a jsem zvědava na další... Styl zápisu pocitů a popisy situací jsou tak prostě nahozeny, že se takto snad dá sdělit cokoli... Nikde nic neškobrtne...


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Zeanddrichu, děkuju za úsměv! Mávám a přeju úsměvy všude kolem tebe a.


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

PROZ, velmi zajímavá otázka. Na odpovědi Anna pracuje.

 

Ačkoli všichni tolik toužíme

po neustálém štěstí,

ta krása jasmínu

omrzí se,

když voní bez ustání

A je-li vůně borovic pak vzácná,

je o to krásnější...

Kéž neustává... :) :) :)

 

Moc děkuju za upozornění na Žlutice. Už bych tam hned jela. Neznala jsem. A díky za návštěvu! Ať dnešní den se pro tvou radost zkrášlí a voní, pá a.


:)


PROZ
21. 03. 2021
Dát tip

Zajímalo by mě jestli Anna taky dokáže žárlit? 

...

den voňavý jasmínem

je co do počtu

tvůj každý

zatímco můj

každý tísícerý

je mezi

zbytkem borových

...

Přeji Anně příště větší štěstí s otevřeným chrámem páně. Mimochodem byla někdy ve Skocích u Žlutic? 


annnie
21. 03. 2021
Dát tip dievča z lesa

Dievča!!! Vďaka za každé tvé zastavení. Ostatně já též k tobě velmi ráda.

Anna by ráda neočekávala, ale jde to těžce, když veškerá její dosavadní životní zkušenost jí říká: kdo hledá, najde. Klepejte, a bude vám otevřeno. Buď trpělivá, Anno, a dočkáš se... Jen: Dejte si pozor na svá přání, mohla by se vám splnit... A já se učím si už fakt ten pozor dávat...

Přeju les plný předjarní vůně, pá a.


annnie
21. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Milá black, potěšení je na mé straně! A mimochodem - já žádnou zástěru nemám. Vypadám ve všech jako debil. Takže: o jakou zástěru tu jde??? Dozvíte se v některém z příštích dílů...

Měj se básně-plodně a krásně. Hodně. Pá a.


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Katariino, to mám velkou radost. Moc díky.

Na ten můj tehdejší dotaz mi Olda dosud neodpověděl, a popravdě, já na to už pak zapomněla. Tak pokud ti to nevadí, už bych to asi nechala bejt - nechce se mi psát mu další zbytečnej mail...

Zatím se měj krásně, díky a pá a.


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Milá Dagmaram, moc děkuju! A mně se zase velmi líbí vztah Boha i Muže ke mně :) Boha trvale, Muže alespoň zatím :) A těším se na tvou další návštěvu zde. Přeju božskej tejden, pá a.


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Milá Theo, moc díky za zasnění. To je pro mě obzvlášť velká radost. Těším se na další setkání a jednou na nějakou společnou cestu tramvají :) Měj se přenádherně, pá a.


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Andělko!!! !!! Mikulovskej Svatej kopeček je jedno z nejdůležitějších míst mýho života. Myslím, že nebýt mé transformační křížové cesty tam, nikdy bych například nepřišla do Písmákova...

Jsem ráda, že mé obrazy probouzejí tvé obrazy. Přeju tejden jak vymalovanej, pá a.


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Milý Kočkodane, a já myslela, že (podle tvých Dagmarózních superhaiku) používáš mák výhradně ve formě opia (smajlík s každým okem jinak šejdrem)... Díky! Přeju dnes spaní jak po odvaru z makovic a ráno čistou makovici :) Pá a.


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Alegno, díky. Je mi ctí postupné oboustranné poznávání. Měj se krásně a pá brzy, a.


Anna očakáva aj neočakáva a neustále si pospevuje vďaka za každé zrnko ... *


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Milane, díky! Budu ráda, když tě peoplemetry zaměřej :) :) :) Měj se a směj se a.


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Milá Marcelko, díky. Sezájmem a radostí jsem si přečetla a nyní pochopila, že happy end se konal. Tedy vlastně - stále ještě koná... Jednačtyřicetkrát blahopřeju!!! Měj se krásně a.


Děkuji, že jsi mě vzala na první část svých "chodníčků"...věřím, že můj komentář nevyklepeš ze zástěry jako drobky.....zůstávám s tebou.....*/******


Katariina
21. 03. 2021
Dát tip

Ani, ta je krásná. Mně ta dlouhá čtení moc nejdou, ale dnes jsem chycena! Díky! ***


Dagmaram
21. 03. 2021
Dát tip

Moc pěkný čtení. Líbí se mi tvůj vztah s Bohem i mužem. Pozitivní, plné radostneho očekávání. Těším se na další díl :-)


Krásné čtení!!! Vždycky se zasním, při Anniných příbězích. Těším se na pokračování! 


Andělka1
21. 03. 2021
Dát tip

Ani nevím proč Anni - uviděla jsem se někdy, kdysi před jednou zamčenou stavbou na Svatém Kopečku v Mikulově. To tam ještě žádní turisté nechodili...


Kočkodan
21. 03. 2021
Dát tip

 

Mák je poživatina mému srdci (chuťovým pohárkům) velmi milá. Ale ani tvůj první díl jsem si nepřečetl se zvedajícím se žaloudkem... ;-)


Alegna
21. 03. 2021
Dát tip

příjemné čtení, ráda poznávám Annu a chodím jejími cestičkami vnějšími i vnitřními a teď jsem napjatá, co bude dál?


MilanH
21. 03. 2021
Dát tip

Uvidíme respektive si přečteme příště :-)77

 


Marcela.K.
21. 03. 2021
Dát tip

Přeju ti hodně zrníček máku v zástěře. Ta tvoje mi připomněla jednu moji...naštěstí jsem tehdy byla jen snílek...i to se dá - i o tom je život. Za týden slavíme 41 let. To by bylo housek posypaných mákem ;-) Pošlu ti od té mé avizo, až ji najdu ;-) a těším se na pokračování...


Diona
21. 03. 2021
Dát tip annnie

:-)) jojo, já jak děcko na první Vánoce  :-)))

Hezkou neděli, Annnie


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Milá Diono, ano :)

Též se velmi těším! Měj se nedělně, pá a.


Annnie, chápu. Tak snad příště... Kdo si počká, ten se dočká, že? Budu se podle toho řídit :)


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Milá gabi, díky za povzbuzení. Čekala jsem spíš, že mi to někdo otře o nos, tak jsem ráda, že máš pro mý očekávání pochopení :)

Těším se na setkání u druhé epizody! Měj krásnou neděli a.


annnie
21. 03. 2021
Dát tip

Milá Lucie, to mě velmi těší! Bohužel odpověď na tvou otázku zatím nemůžu prozradit. Snad příště? Pá, plác a.


Diona
21. 03. 2021
Dát tip

hmm, toť zajímavej muž...klade moudré otázky :-)

A Anna a Muž stoupají

pod italským nebem

malebnou českou krajinou

Těším se na další vysílání TV Annnie


A Anna nepatrně zaváhá...

No, vlastně čekám.

tak je to správne!

zostávam s vami, cez reklamu si skočím niečo zobnúť :)*

bavíš ma, annnnnnnnnnnie


Annnie, určitě zůstanu s vámi! Čtivě napsané, krásně vykreslené a úplně jsem je viděla před Kostelem. Moc se mi líbí název! Božííí přirovnání - ...jako zrnko máku. Anna vždy dostane co chce??? To je zajímavá otázka..., zajímala by mě odpověď. Jsem zvědavá na další díl! Po přečtení jsi mě navnadila :) Těším se na "ještě víc" :) 

Plácák jako velké zrnko máku a červený ajfoun :) - to nedává smysl...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru