Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Polňačka

21. 03. 2021
28
27
1166

Prý se té cestě říkalo i Alkoholka, ale to jsem zjistila až mnohem později :)


Je cesta za lesem,
co kdysi vedla Do Světa.
Jako každá polňačka,
i tahle měla své hluboké stopy 
od traktorů.
Jen jsem nikdy nesebrala odvahu,
abych zjistila,
že vede
do vedlejší vesnice.



27 názorů

Mmm, každý vesničan to zná! Všechny polňačky vedou do Říma! (do vedlejší vesnice - okolo Říma bude jistě spousta dědin)...


mapato děkuji moc za kritiku! Řeším vzpomínková témata často a tady jsem to opravdu chtěla odprostit od romantiky. Takže záměr :) Chápu, že se nebude líbit každému. Díky za návštěvu a krásný den :)


mapato
31. 03. 2021
Dát tip

...myslím,, že ta cesta do světa se otvírá vždy na tom místě, kdy ztratíme ostych či bázeň podívat se dál...a taky samozřejmě zvědavost...už o něco méně, co si přejí rodiče...no ale v podstatě je to pak v podstatě stejné...drží nás doma strach (třeba džungle), jako protiklad opět ta zvědavost a pak ještě možnosti (rodiče)

takovéto náměty, jako právě vzpomínky na dětství a znovusivybavení tehdejších pocitú, jsou velmi vděčné a většina řekl bych je i ráda čte...associují vlastní zážitky a prožitky...

pokud jde o toto dílo, řekl bych že je trochu chudé právě k vyvolání těch associací...je to jen nakousnuté a než by to čluvěk opravdu s chutí spolknul, bylo by třeba tomu víc dát duši, romantiku atd...pěkný pozdrav...m


Děkuji Petře! To je taky zajímavý pohled na to, kde ta cesta pro všechny stejně končí :)


Líbí se mi.


Táta říkával: "Je to křivý jak cesta do Benedy."

Ale já myslím, že i z vedlejší vesnice se dostaneš do světa. Tedy pokud máš vyplněný formulář pro opuštění okresu. Ach jo.


PavelK
24. 03. 2021
Dát tip

Řešení máš v prologu, chce si to dát panáka na kuráž.

:-)


rdesno
22. 03. 2021
Dát tip

Hezká vzpomínka.


atkij
22. 03. 2021
Dát tip

Ještě bych ubrala traktory a zůstává krásná všeříkající miniatura. 

Nikdy? Tenkrát, tehdy by mi přišlo přiléhavější. 


cassy
22. 03. 2021
Dát tip

ano...to je mi povědomé...


Myslím... že takových cest..... nás má hodně.... někde uložených.....*/********


Čudla
21. 03. 2021
Dát tip

Až pojedu za sestrou, která na té vesnici dodnes bydlí, určitě si tu cestu znovu projdu.


Zboro díky za kritiku :) Chápu co mi chceš říct. Pošlu ti do zprávy jak to bylo původně. Já prostě osekávala na to nejpodstatnější, co mělo z básně vyznít. Bez dětského sentimentu. Bez dalších okrajových emocí, které by podle mne nevedly k lepšímu cíli. Možná se mýlím :) Třeba je těch cest víc, než si myslím.


Zbora
21. 03. 2021
Dát tip Gora

Čtu si po sobě reakci a napsal jsem ji špatně. Nenalezení odvahy zjistit, že cesta vede do vedlejší vesnice je moc fajn námět, ale podle mě by bylo dobré podat ho tak, aby to působilo trochu nadneseněji, ne tak stroze a fádně.


Zbora
21. 03. 2021
Dát tip mapato

Námět je podle mě fajn, jenom mi ten závěr připadá odbytý. Nějak se někam vytratila lyrika, najednou se z textu ztratila vůně louky, zpěv ptáků a tajemství. Ten konec je až příliš banální. Chybí moment nějakého vytržení, skutečně fascinujícího překvapení, ke kterému vlastně celá poetika textu směřuje, ale nějak se to podle mého nepodařilo. Škoda.


Čudlo to bude ta samá, akorát jinde :)


Čudla
21. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Vybavilo se mi dětství na vesnici. Takovou cestu pamatuji. Vedla do sousední vesnice a vedla opravdu kolem lesa. /*


Diona
21. 03. 2021
Dát tip

Chicht, ouplná "Polňačka" jak z pera  E.A Poea  ,-)

 

a Annnie i já děkuju za knižní tip


Magdalene
21. 03. 2021
Dát tip

Vzpomínkové, dojemné. Tip.:-)


Thea v tramvaji
21. 03. 2021
Dát tip Já Lucie píšu..., Alegna

Ano, jako dítě jsem tenhle druhý název cesty neznala :) Pro mne to byla prostě ta cesta Do Světa! :)


Theo, rozumím tomu, že jsi o tom měla úplně jiné představy. Popravdě... já také :)


Lucie tamtudy se prý jezdilo domů z hospody, když si dal chlap víc piv a nechtěl být konfrontován s policajtem. Ale já měla o té cestě úplně jiné představy :)


Annnie díky za tip! Kouknu na to :) 


Uuu, tak to byla drsná polňačka... Tam se děly asi nekalé věci :)

Pěkně se četlo a přimělo mě to chtít zjistit, co to bylo za polňačku. Podle čtení nevím, jestli ty sama to vůbec víš. To ví možná jen ona :)


annnie
21. 03. 2021
Dát tip Thea v tramvaji, Já Lucie píšu..., Alegna

Theo, to je moc pěkný. Tip.

A mně to připomnělo povídku z jedný mý milovaný knihy - G.Greene: Vědomí skutečnosti. Jestli to neznáš, moc moc moc doporučuju. Je to maličká knížečka, naprosto ÚŽASNÁ. Skoro jako ty :)

Přeju odvahu k radosti a dobrý náladičce, pá a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru