Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Den vytřepnutý ze zástěry jak zrnko máku II.

22. 03. 2021
20
45
1356
Autor
annnie

 

Den vytřepnutý ze zástěry jak zrnko máku. Díl druhý.

V podstatě úvod k dílu třetímu. Neboli: to hlavní teprve přijde :)

Zůstaňte s námi! :) :) :)

 

Den vytřepnutý ze zástěry jak zrnko máku

 

II. Na Hoře

 

Anna je osvícena

termonukleárními reakcemi

v jádru té koule žhavého plazmatu,

co se lenivě pokuluje

nad bání

kostela

na báni

nebeské

 

Anna vyšlapává kruh

kolem mohutných stěn barvy předjarního slunce

dlaní

hladí srdce

vytesané do kamene

Přichází k muži,

kterého zná přesně dva týdny

dlaní

pohladí jeho srdce

a tiše říká:

Něco bych chtěla...

Je to moc pěkná momentka:

 

Anna má sukničku

Muž, který ji zná přesně dva týdny,

ji drží kolem ramen

a za nimi

na pozadí štíhlého průčelí

rámovaného dvěma věžemi

rýsuje se kříž

a na něm srdce

 

Ach, jak moc

by Anna chtěla znovu vstoupit

na chvíli usednout

ztišit se

A Bůh jí píše short message

hrotem slunečního paprsku:

Just a minute, baby...

 

Oh, really: just a minute

And here he comes:

S andělským úsměvem

a batohem na zádech

v pohorkách

s desítkou oveček Božích v zádech

a s klíčem od těch velkých dveří v ruce

Farář??? žasne Anna

Farář??? žasne Muž

a maličko se pousměje

No, říká Anna,

takhle já to prostě mám.

Jak potom nemám čekat,

že dostanu všechno, po čem toužím?

 

To be continued:

Next time you may come in

What could you see???

 

 

 


45 názorů

Marcela.K.
23. 03. 2021
Dát tip

No, spíš bych řekla, že Martin mu byl míň podobný, než můj muž ;-))


annnie
23. 03. 2021
Dát tip

Tedy předobraz, v pozdějším vydání dotvořený k dokonalosti? :) :) :)


Marcela.K.
23. 03. 2021
Dát tip

Můj muž je o dost let mladší, než P.Š. pšššš ;-)


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

K3, děkuju. Doufám, že zítra (přečteš-li si závěr) nebudeš zklamán. Přeju osvícené dny a.


K3
22. 03. 2021
Dát tip

Krásné, nemám slov. Slunečním jasem osvícené.


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Old Shatterhand? Popřemýšlím o tom... :) Díky, Marcelko!

A nevypadá teď teda Petr Štěpánek jako jakási jakž-takž napodobenina tvýho muže???


Marcela.K.
22. 03. 2021
Dát tip

No vidíš, já ti původně chtěla doporučit také in memoriam Old Shatterhanda. Jenže ten je celej můj táta (jak ho znám z fotek) a patří do mých snů. Proto jsem si nakonec vzala takovou kopii Petra Š. Protože občas nedostaneme to, co si vysníme a teď, po 41 letech si říkám, že On to ví nejlíp, co nám poslat do cesty ;-)

P.S.: Ve Zlatovlásce jsem Petrovi ty černý vlasy odpustila, ale Ordinaci mu neodpustím :-(  Sice ji nesleduji, ale stačí jen upoutávky, já chápu, že i herec musí jíst, ale tohle je i na mě moc...)


Diona
22. 03. 2021
Dát tip annnie

Kuš...Annnieeeee! Není nic horšího než odejít ze světa nikým skutečně nepoznán. Podstata duše je to nejhezčí...Bože, ten luxus, když můžeš být s někým sama sebou a On Tě přesto má rád. Je Ti útulným útočištěm, azylem před nevlídností světa. A stejně tak i Ty HO miluješ i s chybama, protože když miluješ, tak to přece nejsou chyby a Vaše protiklady nejdou do střetu, ale jen se doplní, prolnou jak větve stromů, že už ani nevíš, co je Tvoje a co jeho...a náhle jsi celistvá.

Slinty, slinty, blabla 

a už mlknu, upaluj za svým kolouškem  ,-)


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Ach Diono! Sérdce mi krvácí! Ale ano, chápu... Tak tedy sbohem, drahá. Ozvu se, až pán pochopí mou pravou podstatu a odhopká :)

Čím srdce, čím jsi zhřešilo,

můj Bože, tolik bolu,

že věčně jen se loučit má,

co věčně má být spolu? a. (+V.H.)


annnie
22. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Black, ahój! Moc ráda tě vidím mezi ovečkami. Vytrváš-li do zítřka, snad tě pastýř okouzlí tak jako mě. Zatím se měj a směj, pá a.


Diona
22. 03. 2021
Dát tip

Bože chraň, jakáž to cuchta? Krásné básně, k tomu buchta?!  To jest nabídka snů s příslibem malebných dnů... Leč trochu mě pálí, radost mi kalí...onen pán. Nemůže být zas sám? Asi se Tě raděj vzdám...ať si pán vedle hopká, já jsem však sobka, nerada se dělím, hlasem rozechvělým odmítnout musím...ach, žal v sobě dusím.

 Jdu se vyplakat... ,-)


Bavíš mě! Suknička, pohorky, baťoh......sleduji tě ze stáda oveček......možná ti ten velký klíč chvilkama poponesu...teda když budeš chtít......vnitřní obraz jsi hezky zarámovala....*/***


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Já též SŠ, lehce odvázaná, 165/cenzurováno (pokud je to váha. Pokud věk, tak vbrzku fifty-five), též mikádo, odstín středně - tmavší hnědá, pána bych si s dovolením nechala. Případného pána či slečnu na tvé straně jsem připravena akceptovat. Nutno upozornit předem, aby nedošlo k nějakému trapnému omylu, že jsem cuchta, která nerada uklízí; jsem ovšem ochotna vařit, jezdit na výlety a psát básně. Povahy jsem mírné a snášenlivé, v kolektivu oblíbená.


Diona
22. 03. 2021
Dát tip

:-))))))))))))))))))))))))))))))  Annnie, Ty jsi číslo :-)) Fakt jsi mě pobavila ,-)))

Já : SŠ, bez podvazků ee závazků, 168/56, mikádo, odstín burgundská červeň ...zbytek až se uvidíme :-))

 

Hmm, co uděláme s pánem ?  ,-)

 

 


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Marcelko, zdá se, že my dvě se o chlapy taky nepoperem :)

Jedinej, kdo by SNAD tak ještě moh mít (jen - tak - tak) na Muže s jemným úsměvem, je Alan Rickman (bohužel in memoriam). Popřípadě Jack Nicolson... Oba pouze v případě nouze. :) :) :) Díky za nabídku, ale Štěpánka přenechávám do tvýho filmu :) Pá a.


annnie
22. 03. 2021
Dát tip Diona

Diono... Když tak o tom uvažuju, možná bych si vzala tebe :) :) :) Tak zejtra pá? a.

PeS: Neboj se ničeho :)


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Theo milá, hezkej postřeh, díky! Zdravím tě S pánem Bohem a jsem zvědavá, co řekneš na zítřejší konec... Pá a.


Marcela.K.
22. 03. 2021
Dát tip

K Audrey by se krásně hodil Petr Štěpánek v době mezi Zlatovláskou a Ordinací v růžové zahradě :-)  


Diona
22. 03. 2021
Dát tip

Annnie...trhej :-))) ba i s křížem proti mě učiň zaříkání jako proti samotnému arciďáblovi.  Mňo, ale nepsala jsem tam čí svatba  ,-)))

 

Lžu...chci si to nejapný vidění vyžehlit ,-)


Pohybuješ se na moc příjemné hraně :) Od všeho kousek a když už si myslím, že mne myšlenky zatáhnou do přílišne (tělesné) intimity, promluví Bůh.


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Cadmium... Má milá... Kryštof a Igor mohou dostat role dětí hrdinů této telenovely... Pokud jde o štěňátka, Anna výrazně preferuje teriéry :) A pokud jde o muže, tak vlkodavy. Nebo taky teriéry :)


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Ach dievča... Znám je. A vždycky mě dostanou. a.


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Cadmium!!! Je to pouze triptych, ale začínám zvažovat druhou sérii po vydatné inspiraci od Diony a tebe. Co bys říkala na název: "Rozervaná zástěra a utžený květ máku"? Nebo třeba "Komu zvoní... svatební zvony?"

Pro případ televizní adaptace bych ráda roli Anny obsadila Audrey Hepburnovou ve věku cca 30 let. Muž je ovšem natolik jedinečný, že asi bude muset hrát sám sebe :)


annnie
22. 03. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Ach milá Lucie :) :) :) Ne každý dobrý konec má dobrý konec... Hladím tě a.


obrovské maličkosti ... a čo tie o ktorých ani nevieme že po nich túžime? ... to sú naše zázraky


Bylo v tom tolik touhy a naděje, že je jich až nespočet. Krásně se čte, těším se na další :)

Odpověď na mou otázku už je zde!!! Anna už zjistila, že nedostane vše, co chce! Pobavila mě short message od Boha. Nevěděla jsem, že Bůh jde s dobou :) Snad se farář i my čtenáři dočkáme té "obavy", které se Anna i Muž bojí...

High five! ...from God ?


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Proboha, Diono!!! Tenhle tvůj koment asi budu muset okamžitě spálit, roztrhat a sníst :) Neboť Muž, kterého zná Anna teprve sedm týdnů, nerad slyší o svatbě. A Anna, jak známo, se jí bojí jak čert kříže... Oba už mají svý zkušenosti...

Nu ale ano, kdo ví - možná se farář dočká... Já bych těm katolíkům to zrušení celibátu přála :) :) :)

Děkuju ti z celého srdce. Takhle mě tu žádnej komentář nepobavil už dost dlouho, a to bedlivě sleduju ty Kočkodanovy i Norska :) Přeju bílej krajkovej den a.


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

No jasně. Ještě že tak! Pámbu má samozřejmě víc rozumu, než trdlo Anna :)

Vytýkání zcela v pořádku. Pomáhá mi to ověřovat si správnost cesty za vytčeným cílem :) Pá a.


Diona
22. 03. 2021
Dát tip

....Farář!

...žasnu, nad bání kostela vidím předobraz budoucnosti... svatbu ,-))))

 

Ale nebudu předbíhat a počkám na další díl TV Annnie


Marcela.K.
22. 03. 2021
Dát tip annnie

Že má Bůh smysl pro humor, o tom nepochybuji, že si rád hraje i s češtinou, to dokonce vím z ověřených zdrojů :-)

To jen abych taky něco vytkla. Prostě mi angličtina k té zástěře nějak nepasuje. 

Ale to je můj problém.

Toužení je v pořádku. Nakonec i ty vidíš, že někdy je lepší, nejsou-li všechna  toužebná očekávání splněna. 


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Katariino, velmi pěkné! Píšu si.

A díky za tip a.


Katariina
22. 03. 2021
Dát tip

Ani, "...věříš-li, že vyjde Slunce, nemusíš už doufat, že se tak stane". :-) Tedy není to, pochopitelně, z mé hlavy, a ani nevím jistě, jestli jsou ty uvozovky potřeba, sic jsem si tu větu možná mírně parafrázovala, ale to je fuk. Sdělení je jasné!! :-) Jo, a řekl to Tom Robbins ústy mého milovaného Switterse v knížce Když se z teplých krajů vrátí rozpálení invalidé. :-) 


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Milá Marcelko, Bůh, nebo přinejmenším Duch Svatý miluje jazykový (i jiný) žertíky, doklady čehož lze najít v mnoha slovech a větách různejch řečí. Například známé:

Thank you very much.

Není zač.

No uznej...

 

Jestli je to správné? Nu, ideální je bezpochyby netoužit po ničem a neočekávat nic. Ale než k tomu dospěju, jsem Bohu velmi vděčná za jeho velkorysost a shovívavost :) A ještě víc za to, že některý moje přání nesplnil :)

Díky za návštěvu! Thank you very much :)


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Danny, dík za úsměv. Posílám jeden na oplátku :) a.


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Milá Katariino, děkuju. Ale popravdě: Anna pochybuje, někdy víc, někdy míň. Nicméně stále doufá a věří a obvykle se dočká... Věřím, že tvůj dnešní den bude nepochybně krásnej! Pá a.


Marcela.K.
22. 03. 2021
Dát tip

Jen krátká zpráva: Nemyslím si, zlato, že by Bůh neuměl česky ;-)

Máš to fajn, když to máš takhle.

Jen nevím, jestli to tak je správně...s tím toužením a očekáváním.

 


annnie
22. 03. 2021
Dát tip

Kočkodane, jak uvidíš - vytrváš-li - rozhodně to není "normální" chlap :) A co všechno měl v batohu, to nevím, ale lahváč (nebo už se dneska dělaj jen plechovkáče???) je klidně možnej. Čin-čin na božskej den a.


Danny
22. 03. 2021
Dát tip

:)


Katariina
22. 03. 2021
Dát tip

Ta je TAK krásně poutavá...!! Je úžasné nepochybovat, že dostaneme všechno, po čem toužíme. ***


Kočkodan
22. 03. 2021
Dát tip

 

„Normální“ chlap by přišel bez oveček, jenom s desítkou (nebo dvanáctkou) na zádech v batohu. (takřka božský smajlík)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru