Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hledám lásku

23. 03. 2021
3
9
794
Autor
Báseň_roku

Soutěž v poezii - BR I./2021

 

Změna hlasování: každý má možnost připsat PĚT hlasů výše popsaným způsobem NA HLASOVÁNÍ soutěže. Na tipy či hlasy přímo u díla nebude v součtu hlasů brán zřetel.

 

Třeba se skrývá v davech
nebo jen kolem plave
snad větrem bláznivě hnána
Pocitem matným z mých snů
šálivým klamem smyslů
co mizí pokaždé z rána

 

 

Možná je věčnou poutí
hradem co furt se hroutí
zbytečně vzývanou metou
Nasátým vzduchem v plicích
úderným zvukem bicích
či kávou najemno mletou

 

 

Teplem tvých hladkých dlaní
růží jež venku planí
hrdličkou na čímsi hrobě
Zeleným stromem s listím...
Možná to jednou zjistím
a najdu lásku pak v sobě

 

 


9 názorů

Odtajněno - hezké, mrknu i na další. 


R. Kedar
05. 04. 2021
Dát tip

*


R. Kedar
05. 04. 2021
Dát tip Báseň_roku

Děkuju za zastavení, zhodnocení i hlasy v soutěži:)

Vázaný verš je pro mě jaksi přitažlivější a rád si hraju s rýmy.  Chtěl jsem napsat něco trochu patetického a s daným tématem k tomu člověk sklouzne velmi lehce. Samozřejmě jsem si mohl dát víc práce, ale mě se k tomu po prvním nástřelu většinou už nechce vracet... a kdo ví, třeba by to nedopadlo lépe:)

Ještě jednou dík!

Radek (R. Kedar)


Líbí se mi.


Posoutěžní podoteky Redakce poezie:

Hledám lásku

Velmi dobře zvládnutý vázaný verš, dokážu si to představit i jako píseň. Věčné téma, hezky zpracované, ani obraty často označované za klišé, použité v poslední sloce (růže, dlaně, zelený strom) tu neruší, jsou použité s citem a zapadají do vyváženého celku.


atkij
31. 03. 2021
Dát tip

Jedna z básní, která se profiltrovala do mého užšího výběru a nakonec získala i hlas. Jelikož mám vázaný verš ve velké oblibě, zde musím vyzdvihnout formu,  slušné užití trojité koncovky. Mezi texty v tomto ohledu opět výjimka. Obsahově trošku všeříkající, je vidět obliba v hračičkování, ale vyznívá příjemně kompaktně, se smysluplnou pointou. Zde mě opravdu zajímá autor/autorka:))


atkij
30. 03. 2021
Dát tip

Ještě se vrátím, prozatím tip. 


Ještě jsem se musel vrátit, aby to hlavní nebyla jen kritika použití "tvých hladkých dlaní".

Velmi silné rytmicky, vypracované až do hezkého střídání počtů slabik v jednotlivých verších 778778 ...


Malounko mi tam vadí to teplo tvých hladkých dlaní a to proto, že jsem to četl hodněkrát všude možně, jinak je to podle mě poctivě odvedené řemeslo


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru