Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Teplo a světlo

23. 03. 2021
5
14
1136
Autor
Báseň_roku

Soutěž v poezii - BR I./2021

 

Změna hlasování: každý má možnost připsat PĚT hlasů výše popsaným způsobem NA OZNÁMENÍ O HLASOVÁNÍ soutěže. Na tipy či hlasy přímo u díla nebude v součtu hlasů brán zřetel.

Jednou mne necháš,
teplo a světlo,
necháš mne shořet.
Jednou mne necháš,
vše co se spletlo,
zavadí o ret.

Pustíš mne k vodě.
Nebudu plavat,
klesnu až ke dnu.
Co s sebou nosím,
z myšlenek kabát,
víc neuzvednu.

Na tisíc kousků
roztrhneš odraz
světel a stínů.
Za všechny cesty,
jimiž jsi nešel,
nenesu vinu.

Jednou mne necháš,
teplo a světlo,
minulost v dlaních.
Co za to stojí
na světě je jen
na ochutnání.


14 názorů

Kočkodan
25. 01. 2022
Dát tip

 

Mně se moc líbí ten závěr.


Su čajíčková spíše..těším. 


Morticia - Super! postavím na kafe... :)


Taky odtajněna. :) Theo, zastavím se u tebe. 


Thea v tramvaji
04. 04. 2021
Dát tip Báseň_roku

Díky moc všem :) Jsem moc příjemně překvapená reakcemi :)


Morticio, díky za tvá hodnocení k soutěžním básním, cením si jich.


Velký *!


Posoutěžní podoteky Redakce poezie:

Teplo a světlo

Písňový text – a formálně velmi dobře zvládnutý, rytmus perfektní, žádné: kde to nesedí, tam se to uzpívá – dobrá práce. Líbí se mi i námět i zpracování, chtěla bych tu píseň slyšet.


atkij
31. 03. 2021
Dát tip

Jedna z básní, která se profiltrovala do mého užšího výběru a nakonec získala i hlas. Abych pravdu řekla, dosti mě oslovila forma, použitý daktylotrochej. Tím se mezi texty vymyká. Trochu jsem bojovala s fiktivním zástupcem vokativu, jestli je tam v této podobě opravdu nutný, ale nakonec vlastně koresponduje se zbytkem sdělení. Teplo a světlo - důležité životní potřeby, které nám může poskytovat, darovat kromě přírody i osoba z nejbližších... To je má čtenářská interpretace. Obsahová nenásilnost, metaforická hravost. Ráda jsem se stala účastníkem tohoto textu.


atkij
30. 03. 2021
Dát tip

Ještě se vrátím, prozatím tip. 


Kočkodan
29. 03. 2021
Dát tip

 

I tvoje dílko mi chutnalo, velkou pětku už ale obsadila jiná. Tak tiché „sorry“ a mírně omluvný úsměv. :-)


tessie
27. 03. 2021
Dát tip

HLAS



co udělal Mojžíš

když jej stará pustila k vodě

do brázdy padaly ryby

a lodě


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru