Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zneužitá

23. 03. 2021
2
11
1004
Autor
Báseň_roku

Soutěž v poezii - BR I./2021

 

Změna hlasování: každý má možnost připsat PĚT hlasů výše popsaným způsobem NA OZNÁMENÍ O HLASOVÁNÍ soutěže. Na tipy či hlasy přímo u díla nebude v součtu hlasů brán zřetel.

 

Tahle ta žena druhé housle hraje,

zatímco úzkost s hněvem drží basu.

Mnohý bard o ni v dějinách měl zájem.

Málokdo si ji pustil aspoň k pasu.

 

Politik strká ji do každé věty:

On o ní pěje – ona kudlu píská.

Vzývá ji ten, kdo dal si do trumpety,

odkopne ji však, když ji vidí zblízka.

 

Zatímco útlak v přepychu si žije,

na buben přišla – jako každý chudý.

Bez ní pak na všech leží apatie:

Tvář nemá žádnou – zato velké dudy.

 

Kdejaký tyran si ji do úst bere:

Nazve ji děvkou – když již není v módě.

Ze znaku srdce je teď kosočtverec.

O kom řeč byla? Přece o svobodě.


11 názorů

Stavím se i u tebe, Muamarku.


Muamarek
06. 04. 2021
Dát tip

Velmi tu všem děkuji za návštěvu a ještě více za zajímavé postřehy.

 

 Co se týče "dud", nejsou tam samoúčelně. Asi jste si všichni všimli, že hudební nástroje tu mají jiný význam (basa, trumpeta...). "Dudy" mají znázorňovat to, co na svobodě oceňují ti, kdo o ní pějí, tedy vnady. Ale že těmto pěvcům už nejde o její mozek.

 Zda může být člověk někdy svobodný? Domnívám se, že vnitřně ano.

 Dílo už mám na své zdi.

 Mějte se krásně :-)))


Morticie, škoda... zas příští kvartál, pokud budeme živi/zdrávi... díky za zájem!


Dudy mi tam taky moc nesedí...dala bych třeba dluhy, to by se i k obsahu hodilo. Škoda, že jsem tu dlouho nebyla a už nemohu hlasovat.


Posoutěžní podoteky Redakce poezie:

Zneužitá

Vázaný verš a to velmi vytříbený, všechny čtyři sloky dodržují zvolené schéma abab a ani rytmus nikde nevybočuje. Forma není v podstatě na úkor obsahu. Jen v posledním verši třetí sloky mě poněkud ruší slovo dudy. Příliš mi nedává smysl, trochu mi přijde, že je tam hlavně kvůli rýmu. Ale celkově lze říct - dobrá práce.


atkij
31. 03. 2021
Dát tip

Jedna z básní, která se profiltrovala do mého užšího výběru a nakonec získala i hlas. Autorský styl je mi povědomý. Sázím si na Muamarka, ovšem mohu se i mýlit:)) Ne vždy je mi blízká sociální poezie, zde tak trochu připomínající havlíčkovskou. Přesto vyzdvihnu, že se v řadě ostatních textů vymyká, forma je zručně zvládnutá. Místy pro mě až moc "velkohubé", přivítala bych jemnější ironii i společenský apel, ale to už je otázka čtenářských potřeb a vkusu.  

 


atkij
29. 03. 2021
Dát tip

Ještě se vrátím, prozatím tip. 


škoda závěru, mohl jsem to uhádnout


HLAS


K3
24. 03. 2021
Dát tip

To by mohl být dobrý námět pro povídku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru