Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Husy

24. 03. 2021
15
21
604
Autor
PavelK

Verze po komentář 24.03.2021 21:24:45

Protnuté ticho
táhnou divoké husy –
kde jen mohou být?

Ticho protnuté
táhem divokých husí –
kde jen mohou být?


21 názorů

Musaši
31. 03. 2021
Dát tip

Tip a malá variace:

 

Kouř nad vesnicí -

Husy letící v klínu

už jsou jen slyšet

 


PavelK
26. 03. 2021
Dát tip

Já děkuji!


Tip pro obě verze, děkuji. 


PavelK
25. 03. 2021
Dát tip

Díky moc vesuvanko. Tah divokých husí je v mém bydlišti jev poměrně vzácný. Ale občas ho zachytím. Stává se, že je uslyším, ale očima se mi je přes všchnu snahu nedaří najít.


vesuvanka
25. 03. 2021
Dát tip

Moc pěkné haiku, zaujalo mě a vyvolalo živý obraz  zároveň otázku, kde jen moou být a vlastně odkud kam táhnou :-))), TIP


PavelK
25. 03. 2021
Dát tip

Děkuji všem za podnětné komentáře. Myslím, že chybou byla špatnš postavená první věta.


a2a2a
24. 03. 2021
Dát tip snake_01

Slyšet je není

a jsou jich tisíce

Divoké husy

 

Jsou jich tisíce

a zítra?

Divoké husy

Pavle, Gora má pravdu, já bych ještě dodal, že tvé haiku se opravdu tváří jako tři samostatné verše, ...první je o tichu..., druhý o husách..., třetí o tvém hledání. Pochvílím třetí verš - je skutečně vyjádřením okamžitého pocitu, ale také jim tak trochu zamezuješ dalšímu požadavku na haiku - přesahu, který zužuješ jen na vlastní pohled.


Pěkná diskuse se rozproudila. Věcná, názory a postřehy zdůvodněné. Proto tady jsem, proto si právě těchto a takto kritizujících vážím. Proto jsem tu rád. V takových případech vůbec neva, že názor je třeba úplně opačný. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


snake_01
24. 03. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, Gora, PavelK

Pavle, já myslím, že to, co chtěla Gora vyjádřit, je, že v tvém textu jsou začleněna 2 kireji (jedno explicitní a jedno implicitní) a v haiku by mělo být kireji zřejmě jen jedno (haiku se dvěma kireji jsem nikdy neviděl). První verš je od druhého implicitně oddělen, bylo by proto možné oba verše syntakticky spojit - například "protnutým tichem..."

Jinak ale tvou snahu nezačleňovat lyrický subjekt chválím, vyvstává pak ovšem otázka: Kdo je autorem otázky ve třetím verši? (Lyrický subjekt nemusí být zastoupen explicitně tvarem zájmene JÁ)


posoudit haiku si nedovoluji......obrázek si umím představit.....*/*******


Mně se Tvůj haiko(pokus) líbí :) Čím dá ltím více se i zamlouvají ty husy...

Jinak pěkná myšlenka o vyhýbání se první osobě č. j.


PavelK
24. 03. 2021
Dát tip

Dík Dane Kočko.


PavelK
24. 03. 2021
Dát tip

Dík Theo za zastavení a příspěvek do kritiky.


PavelK
24. 03. 2021
Dát tip

Ne nevadí Goro, jsem rád. Literární server bez kritiky je v podstatě facebook.

Určitě máš kus velký pravdy. a Tvé zpracování se mi líbí, ale není to, co jsem chtěl vyjádřit. Ve svých haikopokusech se snažím vyhýbat první osobě jednotného čísla. Indický duchovní vůdce Krishnamhurti v jedné zajímavé psychoanalýze (Moudrost, která neví) dokazuje, že v přítomném okamžiku není žádné já, je jenom prožitek (dívání). Buddha řekl v podtatě to samé (Já jsem je marná myšlenka).


Kočkodan
24. 03. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

 

Stále jen ticho

 

nikde táhnoucí husy

 

je svět v pořádku?


Gora
24. 03. 2021
Dát tip Thea v tramvaji

Možností je hodně, já spíš chtěla Pavlovi naznačit formu...


Goro mi by se zase na konci líbilo nějak víc zakomponovat to hledání. V díváni se vzhůru nenaznačíš, že je nevidíš.

Protnuté ticho mi moc neleze do pusy, i když chápu význam.

Ale jinak pěkná situace plná různých poetických přístupů :)


Gora
24. 03. 2021
Dát tip PavelK

Jestli nevadí, Pavle, trochu bych upravila hezký námět... ty máš vlastně tři samostatné nenavazující části, měly by být dvě... jen pokus...

Ticho protíná

kejhání divokých hus -

dívám se vzhůru


PavelK
24. 03. 2021
Dát tip

Moc pěkná kritika. Radovane děkuji moc.


jo, jak zvukové, tak zrakové haiku - uslyšel kejhání, kouká a zatím ještě nevidí, hezký

možná by se to obešlo i bez otazníku, ale sám vlastně nevím, jak haiku k otazníkům nebo vykřičníkům staví


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru