Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SOLÁRNÍ PANELY

26. 03. 2021
9
10
389
Autor
kamiinek

I když je teď venku velmi rozmanité počasí a ještě se moc nedá nahřívat na slunci, přišlo mi od neznámého pisálka psaní s doporučením: "Tak jdi sluníčku nastavit své solární panely".

Takové panely, energie pro život - to je vskutku moderní technologie, bohužel dotyčný v tu chvíli netušil, že tohle téma mi tu energii spíše bere, než dává, je to totiž téměř můj denní chleba. Práce.

Nicméně ty "moje solární panely" sluníčko jistě potřebují, i když ... trochu nad tím přemýšlím, minulý týden mi totiž řekla má šestnáctiletá dcera: "Mami potřebuji SPFko".
Říkám: " Co to potřebuješ? " Jako technik znám SPF jen jako ochranu proti spamu.
Dcera: " No přece na pleť ochranný sluneční faktor, chci se chránit před účinky UV ".
Říkám proč teď? Prý aby se škodlivé látky ze slunce nedostaly do její pleti a aby jí nezpůsobily vrásky.
Ještě dodala, že to je důležitější než hydratace pleti.
To mě dorazilo.
Tvl, je jí 16, řeší VRÁSKY? Nejen že řeší, už to má koupené - Eucerin 30 Sun Creme Gesicht, čili na ksicht. Je takový jemňoučký, heboučký...prý doporučuje...božínku.


Tak nevím, ale asi jsem v tomhle sto let za opicemi.
Kéž bych to věděla ve svých šestnácti, neměla bych dnes žádné vrásky.
 Smůla.
Dnes už to nemá cenu řešit, takže půjdu ven bez SPFka a nastavím jarnímu sluníčku své solární panely.
Už se doopravdy těším, až mi přibude jedna další UV vráska.


10 názorů

Janina6
11. 04. 2021
Dát tip

Pěkně, vtipně napsané.

Mám dojem, že dneska na nás hlavně ze všech stran "tlačí" reklama. A lidi, včetně dětí, pak řeší to, co jim reklama nasadí do hlavy. My jsme v tomhle byli přece jen svobodnější. Ale zase si vzpomínám, jak jsem bývala jako dítko často až bolestivě spálená od sluníčka. Dneska si říkám, že mám štěstí, že zatím žádné následky. Každá doba má holt to svoje :-)


kamiinek
27. 03. 2021
Dát tip

Jéé děkuji za názor, je to milé.

Píšu hodně do mobilu, co mě napadne, někdy to pak plynulé asi není...

Zkratky jsem se naučila od svých puberťáků doma :-) ale dá se s tím určitě něco dělat. Díky.


Vítám Tě na Písmáku! Ať se Ti tu líbí a ničím se nenech zastrašit a jen piš! Přeji hodně inspirace od ostatních a málo UV vrásek :)

K dílu... úsměvné, pobavilo. Moc se mi zde nezamlouvají ty zkratky jako tvl apod. Možná by byla lepší, použít i více plynulosti, protože se mi zdá, že je text takový roztěkaný. Víš co myslím, hodně myšlenek, málo prostoru "na papíře" :) Ale jestli je to Tvůj styl, tak je to můj problém :) 


Andělka1
26. 03. 2021
Dát tip

Hezké, milé.


StvN
26. 03. 2021
Dát tip

Docela mě to pobavilo. V šestnácti člověk dopředu nevidí, kouká, ale nevidí. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru