Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svítání

29. 03. 2021
7
10
369
Autor
Mates Straba

Sešito pro Minimum Naivity

Minimum Naivity - O kapele | Bandzone.cz

 

Svítání na kopci

Tajemná modrá

Mraky se trhají

Purpurem barví sníh

Člověče vyraž ven

Zbav se pout aspoň dnes

Nadechni vlastních sil

Cynikům nevěř

 

Pod sněhem stromy

Pod čelem naděje

Živly tě volají

Vítr se směje

Klíč spadl do studny

Hluboko v očích tvých

No tak je otevři

Opusť svou klec

 

Všechno se dá

Změnit

Všechno se


10 názorů

Moc pěkné.


Kromě středního proudu a podobných "skororomanťáren"!


Blacky - děkuji, i já poslouchám jinou muziku - vlastně kromě středního proudu snad všechny vlny (od cimbálu po trash, i dál)...


přečetla...poslechla.....i když jsem sice na jinou music.....tohle jsem si poslechla celé....jo...*/*****



Jan Barban
30. 03. 2021
Dát tip Mates Straba

To, že je hlavní obsah je klam a iluze. Bez pořádného zpracování je k ničemu. Ale to jen tak na okraj. Hudbou se často zastírají nedostatky textu. Zvláště při inspiraci cizí hudbou je to ošidné. Kdysi Poukázala Eliška Krásnohorská na Smetanově příkladu, jak špatně a v rozporu s českým přízvukem jsou stavěny arie. To byl začátek vývoje, na jehož konci je, že  jsme jedním z pouze 6 národů světa, který má operu skládanou podle vlastností svého jazyka. Tato zásada by měla platit i pro písně. U lehčích žánrů je tu ale překážka, že čeština díky svému přízvuku neladí se světovými trendy, protože jejich jazykový základ je prostě nesmiřitelně jiný.


Děkuji všem, vím, že Zbav se pout aspoň dnes a podobné vypadají v textu nerytmicky, vymýšlel jsem ho při přehrávání akordů, tam mi to ale paradoxně sedlo - přestože jsem šil narychlo (taky jsem váhal, jestli to sem vůbec vkládat; nakonec jsem překvapen tipy).

Hlavní teď je obsah, který ladí s mým momentálním pocitem, že slunce začíná svítit jasněji a hřát!

Že by naděje?


taky bych byl pro úpravu rytmu


Jan Barban
29. 03. 2021
Dát tip

Asi na 2 místech by se hodila drobná rytmická úprava. Jinak to má skutečný písňový běh.


annnie
29. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Přečetla jsem si: pěkný. Poslechla jsem si: pěkný. Dík, tip a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru