Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

březnové intermezzo

Výběr: Gora, Radovan Jiří Voříšek, Santi€
30. 03. 2021
45
29
1468
Autor
atkij

 

 

to jenom jaro s návnadou tepla

zamrzlo v krajkách na okně

a touha

dosud neosleplá

cosi mi špitá mezi řečí

/nežli zas vezme do zaječích/

že vidí v místech jalovin

sněženku

krokus

talovín

 

a sebe

drze barokně

 

 

 

 

 


29 názorů

patricia w.
11. 07. 2021
Dát tip

jako vždy - super! .*)


atkij
26. 04. 2021
Dát tip

Jé, to mě těší:)


guy
23. 04. 2021
Dát tip

Moc fajn :)


atkij
01. 04. 2021
Dát tip

Děkuji i novějším příchozím. Bylo mi potěšením:)


Ó... mé zcela laické posouzení říká: ó... parádní, a top je: a sebe, drze barokně... :-)


Je tu debata o pravidelném rytmu, za mě - to, že báseň má tu pravidelnost trochu rozhozenou mi přejde milé a pestré.


Jan Barban
01. 04. 2021
Dát tip

PavelK - myslím, že grametické rýmy posuzuješ moc přísně. Mají i své přednosti.


Gora
31. 03. 2021
Dát tip

Nápodobně, Jitko!


atkij
31. 03. 2021
Dát tip

Všem vám převelice děkuji a přeji co nejpo(c)hodovější velikonoční svátky.

 


Jaro se blíží a to je dobře.


PavelK
31. 03. 2021
Dát tip

Občas někomu kritizuji gramatické rýmy. Říkám že verš s gramatickým rýmem je plochý. Pokud se autor dokáže vyhnout gramatickému rýmu působí pak báseň jakoby plasticky. To jsou moje vlastní termíny odvozené z toho, jak na mě poezie působí. Hned první verš s rýmem tepla/neosleplá je pozitivním příkladem toho, co myslím onou platicitou, je navíc jakoby hebký, to je tvá velká deviza. Nevím jak to dokážeš, jestli to je nějaká práce s přízvuky, nebo jen cit.

Nepravidelný rytmus na mě nepůsobí příliš dobře (ale někomu se může líbit).

Postřehl jsem ho až na druhé čtení, myslím že je:

1

2

1

3

3

4

4

2

Možná to je to originální, ale pravidelnější ryrmus by do toho vnesl pro mne) větší klid.

To je jen subjektivní hledisko. Na vázaný verš tu jsou povolanější.


No Jitko, tuhle bych klidně dal na vysvětlenou pro dotaz: "A co je to ta poezie?"


snake_01
31. 03. 2021
Dát tip

Text je to opravdu vydařený, některé verše a rýmy ve mně velmi rezonovaly... zamýšlel jsem se jen nad tou "barokností". Osobně si "barokně" představuju spíš náladu končícího léta nebo začínajícího podzimu. S ohledem na tvarovou podobnost bych pochopil i pozdní plně zaoblené jaro - ale k strohosti a individuální kráse jednotlivin začínajícího jara mi baroko příliš nesedí.


Hamar
31. 03. 2021
Dát tip

Pěkná!


Philogyny
31. 03. 2021
Dát tip

Moc hezký obraz, jenom si ho udržet v mysli...


Dagmaram
30. 03. 2021
Dát tip

Pěkné. Drze barokně, že by nahota v oblých tvarech? 


Norsko 1
30. 03. 2021
Dát tip

Není zlý. Touha dosud neosleplá


barokní sukýnky....jarní hudební skladba.....nádherné...*/*************


vesuvanka
30. 03. 2021
Dát tip

Sněženka, krokus, talovín... moc pěkné a výstižné jarní intermezzo -))) ***


bixley
30. 03. 2021
Dát tip

Úplně hmatatelné jaro


Jan Barban
30. 03. 2021
Dát tip Gora

Velmi krásné a výstižné. Včetně posledního verše, kterému nerozumím, ale působí.


Kočkodan
30. 03. 2021
Dát tip Gora

 

Jitko, cosi mi v hlavě/srdci špitá… ne – řve, že je to moc hezké dílko.


Těším se až už přijde doopravdy a konečně pořádně :) S Tvoji náladou už je tady...


Diana
30. 03. 2021
Dát tip

Pěkné :-)


Gora
30. 03. 2021
Dát tip

Jitko, krásně se čte a těší...


Diona
30. 03. 2021
Dát tip

...já tu touhu vidím! Krčí se u krokusů a rošťácky - v drze barokním naladění na Tebe pomrkává  ,-) 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru