Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Teplo a světlo

01. 04. 2021
25
20
1049

Ze soutěže... 

 

Jednou mne necháš,
teplo a světlo,
necháš mne shořet.
Jednou mne necháš,
vše co se spletlo,
zavadí o ret.

Pustíš mne k vodě.
Nebudu plavat,
klesnu až ke dnu.
Co s sebou nosím,
z myšlenek kabát,
víc neuzvednu.

Na tisíc kousků
roztrhneš odraz
světel a stínů.
Za všechny cesty,
jimiž jsi nešel,
nenesu vinu.

Jednou mne necháš,
teplo a světlo,
minulost v dlaních.
Co za to stojí
na světě je jen
na ochutnání.

 

 


20 názorů

Safián
před 6 měsíci
Dát tip

Přímo slyším Hegerovou.


Janina6
před 6 měsíci
Dát tip

Pořád skvělý. Nedám pokoj ;) musím se sem vracet.


Janina6
12. 10. 2022
Dát tip

Já ti nevím, možná si některé texty "zaslouží", aby byly spíš čteny očima, aby byly přijímány jako básně. Při poslechu písničky člověk ledacos přeslechne, nestihne, vnímá třeba víc hudbu, nemůže se vrátit a vychutnat si nějakou metaforu... Ale je pravda, že dneska lidi asi spíš přijdou poslouchat písně, než aby otevřeli sbírku básní. Budu se těšit :-)


Thea v tramvaji
12. 10. 2022
Dát tip Janina6

A stále ho nemám zhudebněný.... Dala jsem ho kamarádovi, třeba bude úspěšnější než já :) Někdy se ta melodie  najde hned a někdy prostě nepřichází... Díky moc každopádně! Vnímám tvé preference :) Možná sem vložím víc písňových textů...


Janina6
12. 10. 2022
Dát tip

TOHLE je text, z kterého mě mrazí a který je pro mě nezapomenutelný. Výborně vázaný, moudrý, trochu smutný, ale ne ubrečený... tváří se jako načrtnutý lehkou rukou, a přitom má v sobě pořádnou tíhu. Tohle mělo dostat zlatý výběr.


Thea v tramvaji
03. 04. 2022
Dát tip Janina6

Janino díky! Tenhle písňový text je asi jediný, který už tak 3x převlékl hudební kabát a stále s tím nejsem spokojená :) 


Janina6
01. 04. 2022
Dát tip

Tohle je prostě nádherný. Shodou okolností jsem tady se svým nadšením přesně s ročním zpožděním :-) Když jsme tuhle hlasovali pro Básně roku (loňského), tak se mi tahle zachytila drápkem v hlavě... je z nezapomenutelných. Děkuju. Budu si ji chodit číst asi i v dalších letech...


annnie
07. 04. 2021
Dát tip

Zpětně tě povážu :) Jen pokračuj a.


Annnie proto jsem to dala do soutěže :) Jelikož na písmák nedávám písňové texty, tedy vlastně nerýmuju, mohu se zakamuflovat a v anonymní soutěži být opravdu anonymní.Ale možná tu teď nějaké texty vložím... Zpětná vazba se hodí.


annnie
07. 04. 2021
Dát tip

No Theo, pro mne překvapivé. A pěkné. Tip a.


Dagmaram
01. 04. 2021
Dát tip

moc hezké :-)


To se ti moc povedlo.


Muamarek - děkuji za milé ohodnocení :)

Aru - jojo je to hrozný :)

Lucie - bylo to docela překvapení. Ale zrovna tenhle písňový text asi ani melodii nepotřebuje.

Goro - díky! Kouknu se!

Čudla - možná... Nevím :) Je to o fotce, takže když shoří fotka která s sebou nese nějaké zatížení, třeba to pomůže.

Safián - díky :)


Safián
01. 04. 2021
Dát tip

Pěkný písňový text.


Čudla
01. 04. 2021
Dát tip

Trochu pesimistické, ne? 


Gora
01. 04. 2021
Dát tip

Theo, v Hlasování ti atkij připsala k textu obsáhlejší komentář...

pro mě je báseň/text moc příjemným osvěžením soutěže, děkuji za něj...


Bezvadné, dokonalé prostě super! Moc se mi líbí :) Skvělé, že se umístila! 


Aru
01. 04. 2021
Dát tip

ta byla perfektní, podpořil jsem v soutěži, takže nezbývá než tip ;)

to je hrozný, jak to dneska veršuje :D


Muamarek
01. 04. 2021
Dát tip Aru

Pro mě vynikající hravý text, který plyne a melodii přímo napovídá. Hezké svátky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru