Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Babylon mysli a ráj smyslů

01. 04. 2021
3
36
1336
Autor
Norsko 1

 

 

Babylon mysli a ráj smyslů

 

Kde je těch 193 na Písmáku přihlášených čtenářů ?

Nebo včerejších 201 ? Zdá se, že Písmák žere anabolika.

Nebo Mrtvé duše ? Jak uvízly v síti ?

Nebo opět ta klasická mlčící většina ?

Až zrůdné 

zdá se mi pomyšlení,

jak 

koukaj 

a točí krkem 

Krkem, kam vítr 

tam plášť 

 

KDO ZA TO MŮŽE ?

 

 

 

 

 

 


36 názorů

Kamamura
29. 04. 2021
Dát tip

No prosím, soudruzi. Pětiletý plán jsme tentokrát prošvihli už za tři roky. Jestli to takhle půjde dál, tak nevím...


Norsko 1
23. 04. 2021
Dát tip

Skvěle


Rajmund
23. 04. 2021
Dát tip

Tímto jsi mne pěkně nasral. Jsem línej a nerad přemýšlím. Toto dílo mne bude budit ze šlofíka v době siesty. Fuj! Jdu do ledničky a pak do postele, to zas byl večer..


Norsko 1
10. 04. 2021
Dát tip

Hodně štěstí, Bigu. V boji s papaláši všeho druhu


Delfín
08. 04. 2021
Dát tip

No, já s výjimkou pp, kde každý měsíc drabblíme, jsem dlouho nic nikam nevložil a to jsem na víc portálech. Výjimkou jsou veršované komentíky. Ale jinak je člověk jako vyhořelý nebo až moc sebekritický. Prošvihl jsem takhle i soutěž, byť mám v mobilu tři sloky o jaru. Usnul jsem a najednou bylo po půlnoci a Inka to brala do 20 hod.

Tam jsem to zaaluminoval...


Norsko 1
05. 04. 2021
Dát tip

Je, papouchu


papouch
04. 04. 2021
Dát tip Gora

a je to důležité?


Marcela.K.
04. 04. 2021
Dát tip

Nevím odkdy do kdy se to počítá, protože onehdy asi v půl jedné nás tu bylo prý  168 a přitom přihlášených po půlnoci nás bylo asi dvacet. I to se mi zdá dost :-D Takže od 00.00 h do 24.00 to nebude ;-)


Norsko 1
03. 04. 2021
Dát tip

Ať přijdou, Maryša už čeká


StvN
03. 04. 2021
Dát tip Gora

Bojíš se, že přijdou na kafe? :)


Norsko 1
02. 04. 2021
Dát tip

Toho jsem se právě bál. Má noční můra


StvN
02. 04. 2021
Dát tip LGarra

To jsou přihlášení autoři. 


Norsko 1
02. 04. 2021
Dát tip

O všem. O tobě, Garro


LGarra
02. 04. 2021
Dát tip

Ach Norsko, Norsko 1

Být tak Aljaškou, Aljaškou 1 ... 

PS: tohle je vlastně diskuse o čem??  


Norsko 1
02. 04. 2021
Dát tip

Nebýt tebe, tak to nevím. Nahoře straší to zbubřelé číslo!


StvN
02. 04. 2021
Dát tip

Máš tam seznam. 


Norsko 1
01. 04. 2021
Dát tip

Řečeno v duze. Se omlouvám


Safián
01. 04. 2021
Dát tip

Norsko, takové dílo společnost zablokuje. Napříč všemi režimy. Zůstává ovšem otázka, co je podle tebe tou provokací. Obávám se, že takové dílo je povrchní a  k ničemu. Pokud by se ujalo, pak by svědčilo jen o zfanatizování publika. 


Norsko 1
01. 04. 2021
Dát tip

Umělecké je dílo je tu od toho, aby uráželo a provokovalo! Jinak stojí za hovno


Safián
01. 04. 2021
Dát tip Norsko

Cítím tu stesk po starých časech, kdy jsme byli zelení a na rozdíl od starších generací mohli utéci do virtuálního světa, kam za námi ti starší nemohli. Podle toho to také vypadalo. Ohňostroj nepodložených, zato pevných a do krve zásadových názorů. Ty časy se už nemohou vrátit. Komunitní dědictví zůstalo, ale zestárlo a zlenivělo. Znalosti jsou mnohem větší, průměrná úroveň vzrostla, ale zároveň jako by vzrostla i spokojenost a nechuť k dokonalosti a hledání nových cest. Nepodařilo se udržet přispěvatele, kteří zmizeli do papírového nebe. Chybí nabídka perspektivy pro zdejší talenty. To samozřejmě nepřispívá k růstu literární úrovně. Ani cesty, které mají udržet komunitního ducha serveru, se nezdají účinnými. Kolik serverů chtělo uměle posílit diskuzi na úkor prostého tipování.? A kde jsou dnes?  U dna.  Ony totiž tipy kupodivu dobře popisují nejen komunitní, ale často i literární hodnotu příspěvků.  . Přinejenším čtenářům usnadňují orientaci.  Náměty na zvýšení literární úrovně tu byly i dříve, ale nikdy se neuskutečnily. Sladit komunitní základ s uměleckou ambicí není vůbec snadné. Písmák je stále dobrým mediem svého druhu. Skvělé je, že má redakci, i když se mnohým zdá neuspokojivá.  V podmínkách , kdy je literární veřejnost roztříštěná do řady izolovaných a vzájemně antagonistických skupin (např, lidi z jedné skupiny zásadně nechodí na čtení jiné skupiny atd., případně ani neuznávají její kvality) , chybí kvalitativní a orientační kriteria nebo jsou dokonce falešná, a ruka trhu je spíše umělou ručkou, přece jen vymezuje jakou takous cestu. O likvidaci rebelů nic nevím. Ani o tom, v čem jejich rebelie spočívá nebo spočívala. To je téma pro někoho jiného. Vím jen, že umělecké dílo může  bytostně urazit. Nemyslím tím dotknout se ega a malosti konzumentovy duše, ale zasáhnout jeho zažité představy o životě a hodnotách. Ale takový případ tu asi nebude.

 


Norsko 1
01. 04. 2021
Dát tip blacksabbath

Člověče Norsko, se Norsku líbí. Zbytek ho víceméně nezajímá :-)


člověče Norsko.....tak ať zruší při přihlášení tu fajfku a je vymalováno...:-))))....ale v tom případě bude kolona hodně dlouhá....:-)))))))


Dagmaram
01. 04. 2021
Dát tip

no je to zvláštní, že je tu taková spousta němých tváří. Ale třeba vážně jen přihlížejí. Nechápu, že jim ta pasivita postačuje. No možná jsou to jen čtenáři, kteří se neodváží. Ale pak nerozumím tomu, proč nehodnotí. Že by taky nesmělost? Otázka


Norsko 1
01. 04. 2021
Dát tip Ryba_z_obrazu, cvrcka

Za Billou 

 

Prozradím ti tajemství, na rtech blil u mě úsměv 

Opravdu 

jsem byl za rohem 

Blil 

a celou noc 

se choval jako zvíře

 

 

 

 

 

 

 


Norsko 1
01. 04. 2021
Dát tip

Ať táhnou třeba do Jeruzaléma! Hlavně ať táhnou. Sice nevím kdo, ale určitě mám pravdu


Aru
01. 04. 2021
Dát tip

hlásím nástup :D

jsou ve Valhalle, velikonoce nebyly vždycky křesťanským svátkem jara :D


Norsko 1
01. 04. 2021
Dát tip

Táhnou, táhnou, ale někam úplně jinam. Do jakési země neblahé, kde je i chleba zadarmo


Lerak12
01. 04. 2021
Dát tip

Velín se zbavil všech rebelů a podvratných živlů. Zůstala jen kvalita a klid k náročné a tvůrčí práci. Nikdo se tady už "nebratříčkuje" a neintrikuje se. Všichni se příkladně semkli a táhnou za jeden provaz. Elitní Písmák, stále a nezadržitelně rozkvétá!! Co by si ještě chtěl? 


LGarra
01. 04. 2021
Dát tip

To zabolelo... 

Někdy jen čtu. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru