Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

To ne / To ano

02. 04. 2021
1
16
355
Autor
Litarts

To ne

-

Hra na lásku,

 na tu krásku?

Ta, vždy buď je,

a miluje,

nebo není.

-

Hrát si na ni,

nemá znění.

-

To ano

-

Chvěním z duše,

sytý city.

Bez výztuže,

rozum skrytý.

-

Láska slepá,

velkolepá.

Avšak křehká,

dýchá zlehka.

-

Takto vzácná,

nebojácná.

Zranitelná,

i smrtelná.

-


16 názorů

Litarts
09. 04. 2021
Dát tip

Na všem záleží, jak je použito a uplatněno. Když nerozumíte tomu, o co se v básni jedná, tak se zařazujete do nižších stupňů úrovně, jíž označujete kritizované dílo.


jak může rým úrovně 1. stupně ZŠ mít úroveň vysokou?

jedině tak, že budeme hodnotit podle kritérií onoho 1. stupně.

Ano, vysoká úroveň


Litarts
09. 04. 2021
Dát tip

Vysoké.


ano, to uznávám, máš pravdu, úrovni to odpovídá


Litarts
09. 04. 2021
Dát tip

Ale patří v tomto případě do obsahu básničky, a Vy si tomu můžete říkat co chcete.  


když je rým klišé, tak je klišé, bez ohledu na odrtžení nebo neotržení od čehokoliv  

lásku - krásku tohle je.

Tvoje okecávání je bezpředmětné.


Litarts
09. 04. 2021
Dát tip

Jenže nemůžete odtrhovat formu a její prvky od obsahu básně a hodnotit je samostatně. Vše je tam, jak má být, a ve vzájemné souvislosti na téže úrovni. Vaše kritika je proto pro mne bezpředmětná.

 


jo a díky za upozornění na chybu ve slově dynamika


o SMYSLU básničky jsem nepsal NIC!!! 

psal jsem o rýmech:

lásku - krásku - jsou rýmy z kategorie klišé

zranitelná - i smrtelná - nízká kvalita rýmu


Litarts
09. 04. 2021
Dát tip

Opět jste nepochopil smysl a styl této říkankové, minimalistické básničky. Vše tam má svůj záměr, tak jak je, vztažený k obsahu. Naopak ale já chápu, proč Vy se tak trefujete do mé tvorby.

Jinak ve slově "dynamika" píšeme "y". 


lásku - krásku - jsou rýmy z kategorie klišé

zranitelná - i smrtelná - nízká kvalita

tato pasáž má kvalitu (tempo, dinamiku):

a miluje,

nebo není.

-

Hrát si na ni,

nemá znění.

 


Litarts
03. 04. 2021
Dát tip

Děkuji za komentář. To je minimal.


Jamardi
03. 04. 2021
Dát tip

Moc dobře to vystihuje rozpoložení člověka, který se chce rozejít. "Láska nemá znění" tj. necítí tu energii, kterou by chtěl. V poslední sloce je pěkně vyjádřeno, že se bojí, že může přijít i o ni, ale přitom se nebojí to zkusit. Je to pravdivé. Ale velmi zraňující pro opouštěného člověka. Protože slovo láska je široký pojem a říct, že vůbec žádná láska není, je hrozné. Změnila bych název. Vypadá to jako by to byla absolutní pravda, ale přitom je to jen pohled nějakého člověka v nějaké situaci. Podle mě.


Norsko 1
02. 04. 2021
Dát tip

Blá blá


Litarts
02. 04. 2021
Dát tip

Stručnost provázená výmluvností? Co to je? Verše jsou minimalistické a myslím, že nejsou ani žádnou skrývačkou. Každá báseň je autorovou samomluvou, ale ne pro každého.


Safián
02. 04. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Samá nespojitost, samá elipsa při minimu slov. Vše zřejmě ve jménu stručnosti, což by bylo chvályhodné, kdyby byla provázena výmluvností.  Kdesi za slovy se možná skrývá trocha poezie, ale autor ji obalil tak nelákavou skrývačkou, že asi málokdo bude mít chuť se za ní vypravit.  V podstatě samomluva. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru