Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

duben

02. 04. 2021
9
14
341
Autor
Dagmaram

kočičky jívy

chloupky jsou v pohybu -

čmelák pionýr


14 názorů

Dagmaram
06. 04. 2021
Dát tip

Petře, moc pěkné, a když Krtek zůstane za plotem, tak je roztomilej 


Dagmaram
04. 04. 2021
Dát tip

no tohle rození má takový zajímavý původ. Byli jsme dnes na socializaci psů, spoustu z nich běželo páníčkům do náruče a mně se vybavily ty první krůčky, jak se dítě smíchem zajíká a neřízeně klopýtá do napřažených rukou mámy. Děkuju.


Můra73
04. 04. 2021
Dát tip

... no, vidíš... a už je na světě! A žitý, krásný .)


Dagmaram
03. 04. 2021
Dát tip

Můro, to jsem ráda, že se líbí. Těším se, až se přihodí další námět a poperu se s tím. 


Dagmaram
03. 04. 2021
Dát tip

Evženie, včelky ještě nejsou, tak nám dělají radost čmeláci:-)

Dnes jsem se dočetla, že má čmelák žihadlo a když píchne, na rozdíl od včelky neuhyne.

Jen taková vsuvka:-)


Můra73
03. 04. 2021
Dát tip

Za mě jednička... kočičky jsou natolik ustálený výraz, že mě neruší. :)

 


Na terase mám stromky s kočičkami. A přilétá se tam živit veliký čmelák. Je krásný, huňatý a děsně hlasitý. Je úžasný


Dagmaram
03. 04. 2021
Dát tip

Můro, musí to ze mě ven a za čmelákem potřebuji udělat čáru. Nebo se ubzučím. Tady jsou obměny? dílka:

I.

na kočičkách jívy

chloupky jsou v pohybu -

bzz  bzz     čmelák!

 

II.

na žluté narcisy
nalétají proužky -
bombus terrestris?
 
/bombus terrestris - čmelák zemní/ sice ve druhém vyjadřuji domněnku, ale podle objektivních kritérií - charakteristických proužků na zadečku čmeláka.
 
za komentář děkuji :-)

Dagmaram
03. 04. 2021
Dát tip

Můro, to je krásný komentář. Díky za něj. Dnešní dopolední nakupování, úklid, pečení - všechno se neslo v duchu čmeláčím, jak mi hlava neodbytně bzučela. Ještě na tom zapracuju a vrátím se s nějakými nápady, jak by to třeba mohlo vypadat, snad se budou líbit :-)

 

 

 

 

 

 


také jsem jednoho už viděla....na kočičkách........:-))))).........*/******


Můra73
03. 04. 2021
Dát tip a2a2a

V dílku máš dva zlomy (za prvním i za druhým veršem), text pak působí nesoudržně. 

Námět je krásný a text má schopnost vtáhnout do svého děje, ožít. Před očima se rozpohybují chloupky na kočičkách i na těle čmeláka. 

V posledním verši hodnotíš. Do pionýra jsi vložila plnou nálož poetiky a s ní velkou dávku tvůrčí práce. Haiku by mělo být o pozorování a snaze autora se při psaní co nejvíce vzdálit od svého ega a pouze popsat prožitý okamžik, tak jak proběhl.

Pokud by ke mně přišel Tvůj námět, vracela bych se ke čmelákovi a promítala si ho, dokud by neodešel pionýr a nezůstal jen čmelák. Zažlucený pylem jívy, bzučící - prostě takový, jaký v ten okamžik byl. Vracení se k prožitku, dokud si motiv i s pointou neusedne do třech řádků haiku, někdy není o dnech ani týdnech.  Tenhle text by za to pracné pilování z mého pohledu stál. :)

 


Kočkodan
02. 04. 2021
Dát tip

 

Vztek dělá divy

 

ovce ztékaj kolibu

 

bača kouk jak výr


Diona
02. 04. 2021
Dát tip

"... chloupky v pohybu"  ...to je tuze pěkné.

Asi už složil i čmeláčí pionýrský slib ,-)

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru