Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jeden moudrý muž

04. 04. 2021
8
29
601
Autor
Marcela.K.

Jeden moudrý muž mi kdysi dávno řekl :

"Když budou na světě jen dva lidi zdraví a všichni ostatní nemocní, neznamená to přece, že ti nemocní jsou zdraví a ti zdraví nemocní...."

 

 


29 názorů

Marcela.K.
05. 04. 2021
Dát tip

Maturovala jsem na zdravotce už hrozně dávno. Asi jsem na nevyléčitelné choroby chyběla. Možná jsem zrovna byla nemocná. Nebo na zájezdu v NDR.


StvN
05. 04. 2021
Dát tip

To si děláš srandu? Je přece mnoho nevyléčitelných nemocí. 


Marcela.K.
05. 04. 2021
Dát tip

StvN, fakt jo? To jako, že je člověk pořád nemocnej a nemá naději, že se uzdraví? Nepomohla by mu změna pobytu? Třeba Norsko...?


StvN
05. 04. 2021
Dát tip

Marcelo, některé nemoci jsou nevyléčitelné. 


StvN
05. 04. 2021
Dát tip Aru

Aru, přemýšlel jsem nad tím podobně jako ty. Diskuse by to mohla být dobrá. Škoda. Mimochodem kdybychom to konstatování nevnímali metaforicky, ale doslovně, pak by to byla tautologie. 


Aru
05. 04. 2021
Dát tip

StvN: díky za pochopení. vidíš to sám, přímo tady se nediskutuje, pouze konstatuje, tvrzení musí být správné. myslím si, že společnost je víceméně narušená. škoda, mohla z toho být pěkná diskuze.


Marcela.K.
05. 04. 2021
Dát tip

Norsko, jak to je možný - tohleto...?


Marcela.K.
05. 04. 2021
Dát tip

StvN, je mi líto, že jsi nemocný, ale třeba se ještě uzdravíš.


Marcela.K.
05. 04. 2021
Dát tip

Aru, zdravý - jako mladý, prosím.


Norsko
05. 04. 2021
Dát tip

Stývne, jsem netušil, kam až může vést lidská zabedněnost


StvN
05. 04. 2021
Dát tip Aru

Aru, přesně tak. Jsou zdraví kuřáci, obézní lidé, násilníci, rasisti, lidé odmítající diskusi, ideologové atd. A kdo to určuje...


Aru
05. 04. 2021
Dát tip

a co je tedy ten zdraví člověk? člověk žijící v souladu s přírodou? člověk fyzicky zdravý? člověk psychicky vyrovnaný? neznám nikoho kdo obsáhnul všechny tři zmíněné příklady dohromady, ty ano?


Marcela.K.
04. 04. 2021
Dát tip

Není to úvaha, je to  konstatování.

Takže to STvN netrefil a Ty jsi vedle. Jde o hlubší pravdu, ty kloužeš po povrchu.


Aru
04. 04. 2021
Dát tip zvedavec

StvN to trefil, kdo je zdravý člověk? a kde bydlí? :D

je zdravý ten kdo chodí jak vůl z práce do práce, láme přesčasy a doma jede nanovo, nebo je zdravý ten kdo se válí doma a nehne ani prstem

nebo je zdravý ten, kdo se vyhýbá lékářům, takže má čisté papíry :D

nebo je zdravý ten, kdo si myslí, že je zdráv :D


StvN
04. 04. 2021
Dát tip

Vím o co jde. Bohužel na diagnóze to je celé postavené. Proto jsem prve zmínil, že mají tyto úvahy problém a přesto, že se na první pohled zdají jasné, není tomu tak. To je vše. 


a2a2a
04. 04. 2021
Dát tip

A na množství nehleďme...


Marcela.K.
04. 04. 2021
Dát tip

Ale tady jde přece o něco zcela jiného, než o určování diagnóz.

Pokud to chceš rozpitvávat, pak pitvej, ale já ti asistovat nebudu.

 


StvN
04. 04. 2021
Dát tip zvedavec

Bohužel se domnívám, že zdravý člověk je v podstatě "mýtus". Jak se pozná zdravý člověk a kdo to určí?


Marcela.K.
04. 04. 2021
Dát tip

Tady nejde o škatukování, ale o jasně daný fakt, že zdravý není nemocný. 

Nehledej za tím nic jiného.


StvN
04. 04. 2021
Dát tip

Chápu, co tím chtěl říci, problém toho, když se člověk snaží postavit nějakému škatulkování spočívá v tom, že to obvykle nelze učinit aniž bychom se škatulkování sami vyhnuli. Kromě toho vždy je to otázka toho, kdo určí, že je někdo zdravý nebo nemocný. Že zrovna ti dva se budou cítit zdraví. Možná jo a možná ne. 


Marcela.K.
04. 04. 2021
Dát tip

Já s Tebou souhlasím, ale je mi divný, že to nevadí majiteli a lidem, kteří psát umí. I když je fakt, že zrno už v plevách hledáš moc těžko. 


Norsko
04. 04. 2021
Dát tip

Hehe. Huhu. Haha


Marcela.K.
04. 04. 2021
Dát tip

Třeba to smazala omylem :-)))


Norsko
04. 04. 2021
Dát tip

Že Gora kurví písmáka, na tom si trvám


Marcela.K.
04. 04. 2021
Dát tip

Hele, ale ještě u tebe nesmazali můj kurevsky dvojsmyslnej komentář ;-)))


Marcela.K.
04. 04. 2021
Dát tip

Nechápu, ale já už to nechápu delší čas a dostala jsem různé odpovědi na svá proč. Od té  doby, kdy Písmák onemocněl, ho navštěvuji opatrně, v době kdy mám dostatek sil se bránit a s respirátorem... jenže když budeme mít všichni zakrytou hubu, co naše děti a vnoučata? Všichni přece nemohou emigrovat :-(


Norsko
04. 04. 2021
Dát tip

Marcelo, smazali mé dílo! Chápeš to? A pak že to není server Gory. Již vzhůru děti Francie..


Norsko
04. 04. 2021
Dát tip

Zdravím.


jo. dnes jsme všichni "nemocní", nosíme masky, abychom někoho nenakazili...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru