Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dírou v boku

05. 04. 2021
17
29
877

Dírou v boku

smrt si tepe

Život dostal

úder cepem

 

Křivá rána nesešitá

vítězně se šklebí

k zčernalému nebi

 

 

Třetího dne

náhle svítá


29 názorů

Safián
06. 04. 2021
Dát tip

Tak, jak se to vyvinulo, jsem to určitě nemyslel. Přišlo mi to jako zbytečně zdvojený obraz.

 



snake_01
06. 04. 2021
Dát tip

Souhlasím se Safiánem, že "život dostal úder cepem" je klišé, to bych zřejmě do básně nedával (pokud ovšem není účelem, aby to působilo komicky). Mně osobně tam ale nejvíc vadí shluk písmen ve "k zčernalému nebi". Velmi špatně se to vyslovuje (v běžné češtině by měla být použita předložka ke) a jako čtenáři mi to připomíná veršotepectví poloviny 19. století, případně minimálně ústupek zachování rytmu na úkor srozumitelnosti a čitelnosti.


Safe, schválnost ti to přijde z historického důvodu? Protože jde o díru kopím do Ježíšova boku a najednou, kde se vzal, tu se vzal cep, který život uzemňuje peckou do hlavy?


Safián
06. 04. 2021
Dát tip

Jako obraz jistě. V souvislosti mi to přijde jako schválnost, jako lehkonohé odskočení. Ale jsi -li přesvědčený, proč ne.


mně zrovna toto přijde dobrý


Safián
06. 04. 2021
Dát tip

Radovane, tady jsi příliš spěchal. Život dostal úder cepem je navíc zcela mimo mísu.


Abakus - úplně nevím, co chceš říct


Abakus
05. 04. 2021
Dát tip

Ja  zase sľubujem, že na Vianoce si vezmem voľno. Mea  culpa. Ale ospravedlňuje ma konská dávka očkovania na Veľký Piatok.  


MilanH - dík Milane


Ach tak! No jasně! :) Vidíš co já si všecko nespojím dohromady a co naopak ano :)


Tej - díky 


Thea v šalině (jen jsem tě pobrněnštil) díra v boku není míněna cepem, tu udělalo kopí římského vojáka, to život obecně dostal pořádnou pecku cepem po palici

 


MilanH
05. 04. 2021
Dát tip

Drsná s nadějí :-)


Andělka1
05. 04. 2021
Dát tip

***


Já jsem se taky zamyslela u toho cepu... jakože díra v boku způsobená cepem??? No prostě mne to zaujalo :) Ale ten velikonoční konec je moc pěkny!


Tej
05. 04. 2021
Dát tip

Je to velice úderné, zapadá to do mého vkusu. Žádné slovo zkrátka není navíc


Abakus
05. 04. 2021
Dát tip

Teda ja si pod pojmom príjemne plynúce predstavujem niečo iné, než dieru v boku. Ani len po mizernom očkovaní nemám príjemný pocit!


jo, jo, úderný to je, klidně to tak může působit


dík za komentáře


cadmium - prostě nic jinýho mně nenapadlo


Kočkodan
05. 04. 2021
Dát tip

 

Já jsem se u tvého dílka jako obvykle nešklebil.


R. Kedar
05. 04. 2021
Dát tip

Hezky melodické, příjemně plynoucí:)


Třeba se konečně i rozsvítí. Někomu.


Magdalene
05. 04. 2021
Dát tip

Kéž by to bylo jen tři dny. Už víc jak rok pocitujeme následky úderu covidu.:-) T: 


Jasné, svěží, výstižné. Naděje v závěru je nadějí...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru