Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Velká noc

08. 04. 2021
17
14
548

To je ta noc

jediné svíce

ve kterou už nikdo nevěří

 

Osamělý plamínek zažehnul

všechna světla vesmíru

 

A tma utonula

v jasu pravého krále


14 názorů

nóó, to není vůbec špatnej postřeh


PavelK
11. 04. 2021
Dát tip

Když to čtu, mám pocit, že první sloka je pointou. Přeházel jsem Ti to (to aby řeč nestála) jinak plně respektuji Tvé autorství.

Osamělý plamínek zažehnul

všechna světla vesmíru

 

a tma utonula

v jasu pravého krále

 

To je ta noc

jedinné svíce

ve kterou už nikdo nevěří.


Bačkovský
09. 04. 2021
Dát tip

Tady bych básni vytkl (z mého pohledu) až moc velkou podobnost s texty Velikonoční liturgie.

To je ta noc,v níž Kristus pouta smrti rozlomila jako vítěz vystoupil z hrobu.

Raduj se i ty, země, zalitá tak oslnivou zářía tonoucí v jasu věčného Krále,pohleď, jak na celém světěrychle zmizely temnoty!

Ale na druhou stranu, může to být umyslné. Možná, by text mohl být delší a autor by uplatnil více svoji poetiku. 


Návrat krále..., díky...


annnie
08. 04. 2021
Dát tip

Světlo rozptyluje tmu... Tip a.


Čtu to už min. 3x a pořád v tom něco dokážu najít, něco víc a víc... S poklonou posílám tip, tichý jako vánek, abych nevyrušila...


Kočkodan
08. 04. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

 

Někdy je to zatracenej průšvih, když se plamen šíří, někdy moc dobře…


dávám tiše tip a ukládám si...krásná báseň......*/********************


Norsko
08. 04. 2021
Dát tip

Píšeš bibli? Biblus nouveum? 


díky Diono, i tobě


Diona
08. 04. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Radovane, to je moc krásná báseň. Zažehnu Tip a přeju Ti hezký den :-)


Safián
08. 04. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, Gora

Sonety ve volném verši se psaly u nás i ve světě nejméně od poloviny 20. století a byly uznávány. O Petiškových se pochvalně vyjádřil třeba Seifert.  Holan je nepsal (alespoň si nevybavuji), zůstal vždy o verš kratší nebo delší. Ale inspirace byla podle mě zřejmá.  Sonet má ovšem mimo rýmového schematu ideovou kostru,  u rispetu nevím. Volná forma plní funkci kulturní návaznosti, i když se cesty rozcházejí.


neměl by se rispet rýmovat? je vůbec dovolen rispet ve volném verši? nebyli bychom heretici - já jako autor a ty, že jsi to za rispet uznal?


Safián
08. 04. 2021
Dát tip Gora

Škoda, že preciznost první strofy nedovoluje přidat verš. Vznikl by tak pěkný rispet volným veršem. Lakonické, ale pěkné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru