Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nesmysly před spaním

Výběr: atkij, bixley, snake_01, Karpatský knihomoľ, Gora, Pomerančová
08. 04. 2021
47
40
2982

Já viděla strom,

jak jde na vandr!

A cos viděl ty?

 

Kohoutek vodovod

roztáhnul křídla,

pustil jsem vodu –

než stačil odlítnout,

křídla mu zplihla.

 

Já viděla strop,

jak si čistí zuby!

A cos viděl ty?

 

Viděl jsem komíny

klepat se zimou.

Pozvaly z nebe

oblaků peřiny,

v peřinách dřímou.

 

Já viděla židli,

jak si čte knížku.

A co jsi viděl ty?

 

Jak anděl na zem slít –

byl jako máma –

před spaním říkal

holčičce nesmysly

do pyžama.


40 názorů

Markel
02. 06. 2021
Dát tip

kráááásné vidění světa *


Aru
17. 04. 2021
Dát tip snake_01

jinak určitě se nikdo nebude chovat špatně protože si představoval jako dítě, že židle umí lítat, ale protože v dětství s ním bylo zle zacházeno, o dětských traumatech asi Magdalénka nikdy neslyšela


Aru
16. 04. 2021
Dát tip

no já si třeba jako malej pořád něco vymýšlel a i dnes mám velkou fantazii a k údivu Magdalénky nechodím po ulici a nevraždím lidi na potkání, a možná hodně překvapím tím, že jsem nebyl ani jednou u soudu, natož v base :D


Marcela.K.
16. 04. 2021
Dát tip snake_01, Janina6, Aru

V reakci na Magdalene:

Máme doma židli

která s námi bydlí

někdy si čte před spaním

která to je?

Nepovím ;-)

Moc se těším, až dorazí na návštěvu vnučka. Tuhle básničku ji rozhodně musím přečíst! Doufám, že pak neuvaří svého ročního bratříčka... jo a právě čtou s tátou Mikeše ;-)


snake_01
16. 04. 2021
Dát tip Aru, Janina6

V reakci na Magdalene: Zrovna obraz toho, že si čte židle knížku mi přišel velmi osvěžující - vybavil se mi při té příležitosti obraz z Mistra a Markétky, kde Fagot nebo Kocomour zneviditelnili jednoho moskevského úředníka a v židli pak seděl jenom oblek :o). Tuším, že magický realismus asi nebude Magdaleninou oblíbenou volbou :o) (Ani surrealismus, dada, nonsensová poezie, a možná ani romantismus :o))


Magdalene
16. 04. 2021
Dát tip

Dětem se má říkat pravda. Lžete dětem. Židle si knížku nečte. Větší hovadinu napsanou jsem neviděla. Vtloukáte do dětí lež a nesmysly. Nedivte se pak, že dítě chce uvařit mladší sestřičku, když se jim vtloukají nesmysly do hlavy. Spolužák zavraždí spolužačku. A proč? Protože žil v představách z nějakého filmu. A já věřím, že jak to budete dětem číst, tak ti chytří vám řeknou. Babičko, židle nečte a ty mi lžeš. Honzíku, nelžu. Já to psala do bramborové polévky a děda z ní vykukoval a dával pozor na pravopis.  Opravdu nelžu. Kráva je fialová, židle čte, komíny se třepou zimou.   Pro psychologa. Nemá to ve Zlatém výběru, co dělat. Nezaslouží si to ani jeden TIP. Nejhorší dílo pro děti na Písmáku. 


K3
14. 04. 2021
Dát tip

Právě takové fantaskní představy vzbuzují v dětech představivost a nutí je přemýšlet. To se bude líbit i našemu pětiletému Šimonovi.


K3
14. 04. 2021
Dát tip

Nějak jsem to opomenul, až jsem si všiml mezi zlatými. To je nádherný. Krásné ne-smysly. Nezvyklé podání. Moc se mi to líbí. Přečtu to určitě vnoučatům, dávám do oblíbených. Těmi otázkami mi to připomělo, určitě znáš, Hard Rainś... od BD. /A co jsi viděl můj modrooký synku? A co jsi viděl můj drahý chlapče?.../


Zbora
13. 04. 2021
Dát tip Diona, snake_01, Janina6

Osvěžující. Koukám, že máš důvěru v dětského čtenáře. To je fajn.  Z některých dětských knížek mám pocit, že jejich autoři považují děti za pitomce, kterým je všechno nutné polopaticky vysvětlit. Tady právě naopak. 


vesuvanka
11. 04. 2021
Dát tip

Pěkně napsané, je to poezie, která probouzí dětskou fantazii :-))), TIP


Janina6
10. 04. 2021
Dát tip

Paráda :-) Líbí se mi, jak ti někdo v komentáři vyčítá, že "strop si čistí zuby je nesmysl". Vždyť to máš v názvu, ne? Jsou to nesmysly, které povzbuzují fantazii.


Marcela.K.
10. 04. 2021
Dát tip

Psát chytré básničky pro děti je velmi těžké a ne každý, kdo se o to snaží, si to uvědomí. Ty to umíš. Takové básničky bych moc ráda koupila, pokud bys jich měl(a) víc a vydala je knižně. Pro vnoučata, než mi vyrostou.


Fantázia, verše určené deťom ale znesú oveľa viac. 


Incognit
10. 04. 2021
Dát tip

No super Annie!!! Hezké obrazy, Šikovná repetice "a cos viděl ty?" krásná stichomytie, hezky vedený dialog. Formálně i obsahově čisté a jasné. Dávám tip (klidně bych dal i dva).


snake_01
10. 04. 2021
Dát tip Gora

Opravdu, formálně velmi dobře zvládnuté. Líbí se mi i volba jazyka, který se liší od jazyka v básních pro děti "běžně zažitého". Tohle je rozhodně jeden z velmi dobrých textů pro děti. 


Norsko 1
09. 04. 2021
Dát tip

Moje úcta, dámo. Chtěl bych být opět dítětem v pyžamu. Víc humoru by nešlo?


Tej
09. 04. 2021
Dát tip

Zajímavé obraty, hodně hravé, krásné!


R. Kedar
09. 04. 2021
Dát tip

Krásné provedení! Trochu mi to připomíná dětskou poezii Radka Malého, která se mi velmi líbí:)


a2a2a
08. 04. 2021
Dát tip

Moc se mi líbí, hladí a je i k pohlazení, tady je jen možné chválit.


atkij
08. 04. 2021
Dát tip

Objevně, rozverně, hravě otevírá průchod fantazii. Určitě zláká děti, dospělé pokračovat v návaznosti na běžné činnosti. Prima. 

 


Čudla
08. 04. 2021
Dát tip

Moc pěkné. /*


tak tohle se mi moc líbí.....*/*****


bixley
08. 04. 2021
Dát tip

Moc hezké nesmysly! A navíc hezky zpracované. Příjemné počtení.


Gora
08. 04. 2021
Dát tip

Uvěřitelný dialog, který povznáší fantazii. Pěkné, stupňující se "trumfování" představami, vrstvením obrázků a za ním lehká ruka básníkova...


Magdalene
08. 04. 2021
Dát tip

Nevím, pro jakou věkovou skupinu dětí by to mělo být. Třetí sloka je o ničem. Vykládat dětem, že si strop čistí zuby je nesmysl. Poslední sloka mě dostala. Dílko i přes malé nedostatky se mi líbí. Skvělý nápad. Dávám Tip.


Dagmaram
08. 04. 2021
Dát tip

Pěkný koncept, obsah i provedení 


Luzz
08. 04. 2021
Dát tip Diona

Dalího obrazy mi to vzdáleně připomnělo.

svěží text.


annnie
08. 04. 2021
Dát tip

NO TO JE NÁDHERNÝ!!! Jirous tě zdraví z nebe a já posílám tip a.


Tak to bylo roztomilé :) Lehce a svěže se mi četlo, jako kdybych byla v posteli a všechno viděla živě. Hlavně jsem měla před očima ten strop, jak si čistí zuby :)


Abakus
08. 04. 2021
Dát tip

mne sa  to páči, ale neviem či by posledná strofa  prešla cenzúrou.


Já četl báseň sycenou viděním. Lehkou - jak vlákno odpouštění.


Opravdu moc pěkný koncept a krásné nápady! 


Diona
08. 04. 2021
Dát tip

Okouzlující. Vidím Tip, co k básni slít ,-)


Nami 99
08. 04. 2021
Dát tip

Hezké čtení.


svěží, nápadité, neotřelé, jemné rýmy, jako když cinkne, mají za následek jakousi lehkost básně


Safián
08. 04. 2021
Dát tip snake_01

Pěkné, pro mě překvapivé obraty. Nutí mě trochu se zamyslet nad jejich účinkem. Formálně dobře zvládnuto. Osvěžující.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru