Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 449 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

(U)ZAVŘENÁ . . .
datum / id08.04.2021 / 519264Vytisknout |
autorblacksabbath
kategorieÚvahyDalší dílo autora
zobrazeno525x
počet tipů27
v oblíbených0x
Prolog

Koukám, že jsem dala prostor k obšírné diskuzi. Klidně zde upusťte páru. Ale slušně... jinak hned mažu! Diskuzi sleduju!....No....a třeba tady najdou redakce i něco konstruktivního.....

(U)ZAVŘENÁ . . .

Jsem součástí veliké rodiny, která se jmenuje Písmák. Tato rodina mi pomáhá v době, kdy jsem celé dny sama, bez možnosti návštěv a plkání s kýmkoliv z vnějšího světa o všem možném.

 

Mně tahle rodina pomáhá! Tady mám spoustu přátel. Ať virtuálních či reálných. Těm virtuálním mohu napsat zprávu, vyjádřit se básní, číst pocity ostatních. Mohu zde požádat o pomoc, nikdy má žádost nezůstane nevyslyšena. Výhoda veliké rodiny! Zase i já jsem na oplátku připravena pomoc poskytnout. A že v dnešní těžké době třeba zpráva nebo telefonát dovedou náramně potěšit!

 

V každé rodině se určitě najde někdo, komu se něco nebo někdo nelíbí. Je jasné, že má nárok na svůj názor. Ale sdělit by ho měl důstojnou formou. Už proto, že naše rodina je literární server. Amatérský literární server.

 

Jsou tady díla různé úrovně.

 

Ano – někdo publikuje dílka, která jsou jen pro pobavení. Nebo s tvorbou teprve začíná a právem zde očekává radu, názor. Jiní jsou hodně vpředu a jejich tvorba je na profesionální úrovni.

 

Ale jako v každé rodině… učíme se od sebe navzájem. Každý, kdo je na Písmáku delší čas a píše, čte a komunikuje s dalšími autory, jistě zaznamenává ve své tvorbě určitý pokrok k lepšímu, a to je důvod k radosti.

 

Proto mě moc mrzí výpady proti těm, kteří se snaží právě takhle pomoci. Kteří dělají víc, než že jen publikují svá díla a čekají, co pro ně kdo udělá.

 

Nic přece nebrání těm ctižádostivějším a kritickým stát se redaktory a mít možnost udílet podle svého pocitu, znalostí třeba právě ty výběry! Nehodnotit jen úroveň výběrů, ale zamyslet se i nad úrovní tvorby. Je tady přímá souvislost. Nebo připravovat soutěže. Věnovat svůj čas, dobrou vůli a schopnosti i dalším uživatelům. Ovlivnit chod a úroveň litwebu. Prostě se zapojit jinak než posměchem a znevažováním činnosti ostatních.

 

A ruku na srdce… kdo z nás chce smysluplně věnovat svůj čas pouze s nárokem na kritiku této práce? Ti, kdo si myslí, že na to mají, nechť se zapojí!

 

Prosím!!!!!! Buďme k sobě slušní.

 




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

09.04.2021 18:16:57dát kritice tip✩✩✩✩✩ Norsko 1

Větší bláboly jsem už dlouho nečetl. A jak si všichni rozumí.. Až na čestné výjimky, stopující stopy mé, velmi mdlé, až urážející prostředí

08.04.2021 21:29:11dát kritice tip✩✩ K3

Protože někdo to má zkrátka v sobě, a jiný se může tvářit moudrým jak chce, a stejně moudrý není.

08.04.2021 21:13:541 tipů dát kritice tip✩✩✩✩ Evženie Brambůrková

A to ti nakukal kdo, K3? 

08.04.2021 20:42:10dát kritice tip✩✩ K3

Evženie, s moudrostí se člověk rodí.

08.04.2021 20:07:10dát kritice tip✩✩✩✩✩ Gora
redaktor poezie a prózy

Blackie debatu ukončila, tak jindy anebo jinde... respektuji.

08.04.2021 19:53:43dát kritice tipSafián

Goro, já se přece neurážím. Naopak. Těm, které jsem případně urazil, jsem se sám omluvil. Vím, že se to mohlo stát. Vím také, že někteří diskutéři jsou jako veš v kožichu a dovedou naštvat.  Ale jakmile se připustí něco jako mazání (skrývání) kritik nebo, hůře, zákaz hodnocení ze strany čtenářů a podobné věci, nevidím to dobře. Také redakce by měla mít svůj postup. Buď na invektivy neodpovídat nebo agresorovi předsedou nebo pověřeným členem stručně sdělit, že dotyčný redaktor má z titulu redaktora (pokud jsou jeho práva někde kodofikována, citovat ) právo udělovat tipy a výběry podle vlastního uvážení. Bude -li dále brblat ,mlčet nebo mu do nekonečna opakovat to samé. Nic víc, žádné zásluhy, kvalifikace, morální kredit atd.  Pro mě je zásadní svobodná podoba Písmáka. Almanachy a pod. jsou podružná věc.

08.04.2021 18:29:021 tipů dát kritice tip emhá

Děkuji za tento text. Naprosto souhlásím. 

Právě jsem se do této rodiny přidala a bude mi ctí s vámi sdílet myšlenky.

08.04.2021 17:54:53dát kritice tip✩✩✩✩ Evženie Brambůrková

Věk prý s sebou nese moudrost. Nejsem si tím jista, asi to proletělo kolem.

Ráda dělám to, co mě baví a pokud při tom natazím na lidi podobně zaměřené, je to ještě lepší. Myslím si, že všichni pořebujeme klid a pohodu, dokonce i pochválit. A když se to nepovede, pomoci radou.

Ale jednu věc vím jistě - nikdy jsem si nezískala přátele tím, že bych je bezdůvodně urážela.

P.S. Klidně mi říkejte Evžénie. 

08.04.2021 17:03:32dát kritice tipAru

byla to skvělá diskuze, dokonce lepší, než ta poslední na hlavní stránce ;)

08.04.2021 16:38:3610 tipů dát kritice tip✩✩✩✩✩ blacksabbath

Uděláme za dnešní diskuzí tečku! Moje úvaha... tak si dovolím ještě pár slov........I když po slovu hrubšího zrna také občas sáhnu....stojím si za tím, že sem urážky nepatři....co se týče tipů....souhlasím s tím, že rušit tipy by byla škoda.....je to způsob jak celkem rychle vyjádřit, zda mě dílo oslovilo. Někdo holt nemá dar, schopnosti, um...na konstruktivní kritiku. Ale je to náš server...takže.............Važme si toho.že máme kde publikovat, že naše díla někdo čte, že jsou i tací, kteří nám svým názorem na ně pomáhají posunovat se dál....byť je to někdy jen malými krůčky!!!!! Buďme k sobě tolerantní a slušní!

08.04.2021 16:26:10dát kritice tip✩✩✩✩✩ Gora
redaktor poezie a prózy

Safiáne, není proč se urážet, tipy jsou jen podružná záležitost, navíc v podobě pouhé zmínky, ke které jsem se svobodně vyjádřila -  v diskusi byly zásadnější podněty. Např. ten na vydávání almanachů a podobně.

 

08.04.2021 16:08:212 tipů dát kritice tipSafián

I když chápu, proč byl článek napsán, jeho ušlechtilá snaha mě znepokojila a některé příspěvky téměř vyděsily. Nejvíc ten Gořin přitakávající návrhu na zrušení tipů. Což o to, má-li být smyslem ještě posílit už tak dost přebujelou komunitní stranku serveru  a udělat z něj dámskou kavárnu s kafíčkem a šlehačkou, je to dobrý nápad.  I když pomíjí fakt, že tipy, ať už jsou udělovány jakkoliv, přece jen dost přesně ukazují na kvalitu příspěvků a pomáhají čtenářům v orientaci. A mluvím-li o kvalitě, nemám na mysli ani tak kvalitu literární.  Musíme totiž vzít v úvahu, že redakce tu nespravuje literární časopis, ale zábavní magazín. Je tedy s podivem, že ve jménu ustupku několika grafomanům, kteří v tipech spatřují zásadní problém, má být zničeno něco, co dobře funguje.  Já vidím prostor Písmáka jako vzácně svobodný mediální prostor a jeho budoucnost bych viděl v něčem docela jiném.  Ale jak se říká: hlas lidu, hlas Boží. Všem, které jsem kdy urazil, se omlouvám.

08.04.2021 15:11:55dát kritice tip✩✩ Thea v tramvaji

Díky Goro! Tak aspoň malá záplata :) 

08.04.2021 15:04:53dát kritice tip✩✩✩✩✩ Gora
redaktor poezie a prózy

Theo, náhodně jsem objevila část komentářů od včerejšího "Cinkání" na horní liště v Kritikách...

08.04.2021 14:27:47dát kritice tipAru

bixley, to je pravda, občas se snažím kouknout na něco z prózy, ale já prostě neudržím pozornost, čímž říkám, že chyba je na mojí straně, ale je to škoda

08.04.2021 14:10:214 tipů dát kritice tip✩✩✩ bixley
redaktor prózy

Vřele souhlasím. Všichni jsme předpokládám vzdělaní a sečtělí lidé, jinak bychom se literární činnosti nevěnovali. A ve skupině lidí s těmito zájmy se slušné jednání předpokládá. Bylo by dobré, kdyby se do různých aktivit zapojovalo více lidí. Například pro Prózu měsíce stabilně hlasuje určitý okruh lidí apod. 

08.04.2021 14:07:14dát kritice tip Diona

Goro, děkuju Ti za radu

08.04.2021 14:03:35dát kritice tip✩✩ Thea v tramvaji

Já jsem včera ještě chtěla nahlédnou do diskuze ke článku od Magdalene (o cinkání klíčů) A než jsem se k tomu dostala, už to bylo pryč! Zatracené mazání :)

 

08.04.2021 14:00:101 tipů dát kritice tip✩✩✩✩✩ blacksabbath

Koukám, že jsem dala prostor k obšírné diskuzi. Klidně zde upusťte páru. Ale slušně... jinak hned mažu! Diskuzi sleduju!....No....a třeba tady najdou redakce i něco konstruktivního.....

08.04.2021 13:59:12dát kritice tip Křivodržka

Jo, vim, předběh si mě, tak sorry za avízo - taky sem viděl, že bylo zbytečný.

08.04.2021 13:58:04dát kritice tip Majaks

Uz jsem to, Krivodrzko, popisoval v drivejsim komentu, jak to na nektere lidi pusobi. Tobe to nevadi - fajn. Nekomu jinymu zase jo. Nic vic nerikam.

08.04.2021 13:54:36dát kritice tip✩✩✩✩✩ Gora
redaktor poezie a prózy

Diono, Olda - správce má na autorské stránce "novinky" - tam je možné, pokud vím, psát technické dotazy/příp. problematiku chodu webu. To s avízy je tady celkem nově... třeba by se na to podíval.

08.04.2021 13:51:171 tipů dát kritice tip Křivodržka

To nic, pusť to z hlavy :-)))

Mno, Majaksi. A když ti teda de vo prózu, pourquoi řešíš, jak se titulujou autoři v komentech pod dílem? Ty lidi se znaj, za ty roky se tomu nedivim... teda, znaj. Znaj se buď v rámci možností na servru, nebo si na sebe vzali nějaký kontakty... nebo se znaj z autorskejch čtení výstav, srazů, co já vim. A to prostě posouvá level jinam, i při hodnocení děl, ať chceš nebo ne... sou to prostě normální lidi... mně zdrobněliny nevaděj. 

 

 

 

08.04.2021 13:48:07dát kritice tip Majaks

To chapu, Goro, ze kdyz se s nekym znas, tak ho neoslovujes jeho nickem, ale skutecnym jmenem. Ja jen rikam, ze na nekoho zvenku vsechny ty Irenky a Renatky proste nepusobi dobre. A na me teda taky ne - ale to samozrejme neni dulezity.

Co se tyce tipu, vyberu, zlatych vyberu... nevim, pochopil jsem, ze pro vetsinu uzivatelu jsou zdrojem zabavy. Jak rikas, to je na majiteli....

08.04.2021 13:45:25dát kritice tip Diona

Goro, to je dobře, že tu čtenost zmiňuješ... protože když si jdu pro avízo a chci na komenty odpovědět, tak automaticky tj.  uměle si tím navyšuji přečtení. Možná s avízy jen neumím pracovat. Není tedy možné nějak ta avíza odkliknout, aniž by mě to pokaždé přehodilo na dílo a načetlo se tak další přečtení? Vím, můžu si avíza smazat a jen jít na dílo, ale jiná možnost není? Nevím, zda jsem to popsala srozumitelně...

08.04.2021 13:44:366 tipů dát kritice tip✩✩✩✩✩ aleš-novák

tipy neříkají nic o kvalitě díla, ale rušit je by byla škoda. Jde o rychlý způsob vyjádření názoru, bez toho, abych musel psát komentář. Podobně jako je lajk na facebooku.

Koneckonců podobností s fb by se našlo víc, Písmák je trochu intelektuálnější forma sociální sítě. Pro někoho zábava, pro někoho prostor pro prezentaci a celkem rychlou zpětnou vazbu, pro někoho možnost organizování akcí...Važme si toho.

08.04.2021 13:36:01dát kritice tip✩✩✩✩✩ Gora
redaktor poezie a prózy

Netvrdím, že Majaks i Aleš nemají pravdu, jeden v oslovování uživatelů a druhý v tom, že i "nastavit zrcadlo" je důležité pro zdravý rozvoj webu a nás všech.  Rozdíl spočívá v běžné kritice, kterou by každý měl umět přijmout nebo v dlouhodobém šikanování ať redaktora či kohokoliv jiného nevybíravým způsobem. 

Majaksi, mně by přišlo zvláštní zničehonic po letech oslovovat např. Ivi  - blacksabbath, nehledě na rozdíl v délce názvů:-) - i tak mohu, a taky to dělám, napsat - Ivi, dnes mne tvé dílko neoslovilo.

Setkala jsem se s názorem, zda by nebylo nejlepší tipy zrušit, měřítkem by pak byla čtenost děl /nastavená tak, aby si ji autor nemohl naklikat sám:-)/ a případně výběr - Zlatý výběr... já bych byla pro. Ovšem hlavní slovo v tak podstatných změnách musí mít správce webu.

 

08.04.2021 13:35:45dát kritice tip✩✩ annnie

ad Majax: Majdo, to se ti povedlo! Úžasné :)

NAVRHUJU KONEC SOUBOJE, NEŽ SE TU POSTŘÍLÍME A CHUDÁK NORSKO NÁM VŠEM BUDE MUSET PLATIT FUNUS!!!

Přátelé, koukněte se z oken! Není vám líto toho času nad tím krámem, do kterýho zrovna koukáte??? Miluju vás všechny, a Norsko jakbysmet. Srdečně zdraví a.

08.04.2021 13:25:17dát kritice tip Majaks

Odpust, Krivodrzko, ale ten pradox mi nejak unika. Mne tu treba taky nikdo nerika zdrobnelinou, ale staci si precist nejakou zdejsi uspesnou prozu (protoze me tu zajima predevsim proza) a najdes tam tech zdrobnelin vic nez dost.

08.04.2021 13:19:32dát kritice tip Křivodržka

No nevim, Majaksi... jedinej autor, kterej tady tituloval zdrobnělinou nicku mě konkrétně, byl Norsko, což je docela paradox :-DDD

08.04.2021 13:18:25dát kritice tip Diona

Vzdávám se :-) Já nepoznám ani neupřímné ani úlisné. Hlavně by mi tady nějaké podlézání nedávalo smysl. Nikdo tu od nikoho nic nechce.  Nejsme tu ani na závodech ani v politice ani v zaměstnání, apod.  A od jisté doby už ani nevynáším rychlé soudy o někom, koho opravdu neznám. Mj. jsem občas zjistila, že ti, co se projevují mile, a já k nim byla podezíravá, mají skutečně tak jemnou a laskavou duši. 

08.04.2021 13:12:001 tipů dát kritice tip✩✩✩✩✩ Alegna

chápu tvůj pohled black a mám určitě svoje oblíbené autory, například zrovna tebe a určitě nejsem objektivní, ale  myslím si, že by tu měl mít prostor každý názor.....

08.04.2021 13:08:12dát kritice tip Majaks

Mno, Diono, ja soudim, ze mezi prostredim, kde se uzivatele oslovuji zdrobnelinami jak v materske skole a pod dila si pisou 'ach', 'uzasne' a '****!!!/***', a mezi 'chladnym profi webem', o kterem pises ty, je jeste cela skala mezistupnu. Mne osobne by stacilo, kdyby se to trosku posunulo z toho extremu, ve kterem je to tu ted.

08.04.2021 13:07:401 tipů dát kritice tip✩✩ K3

Ono taky záleží jaká ta pochvala je. Ty úlisné nemám rád a poznají se na první pohled. Mnohem milejší je peprná kritika od srdce. Ani ta však nemusí být vždy záporná.

08.04.2021 13:07:03dát kritice tip Já Lucie píšu...

Se vším plně souhlasím! Ivi, doplním: ani vulgarity sem nepatří!

08.04.2021 12:59:49dát kritice tip Diona

 Majaksi, já Tě asi chápu, jak to myslíš...můžu to však hodnotit jen ze své pozice....pisálek amatér,  "dílenský" veršotepec, který je tady spíše jen z radosti a kvůli příjemnému prostředí. Nevlídnosti je na tomto světě víc než dost. Takže tam, kde je vlídno,  jsem asi raději.

Nicméně asi jde o myšlenku nebo představu, že by bylo vhodnější a o mnoho lákavější, aby to byl takový chladný profi web. Plný skutečných autorů a odborníků, kteří píšou umění a nemají žádné vzájemné vazby, takže jsou pak schopni se vyjádřit objektivně a poskytnout konstruktivní kritiku..? 

08.04.2021 12:53:00dát kritice tip Majaks

Nic jsem z konextu nevytrhl, a2, nepomlouvej me, prosim.

08.04.2021 12:47:423 tipů dát kritice tip✩✩ K3

Být skrytý za přezdívkou a útočit na druhého, je stejně zbabělé, jako útočení ze zálohy. Naprosto souhlasím.

08.04.2021 12:46:50dát kritice tip✩✩✩ a2a2a

Majaks, vytrhávat z kontextu je zavádějící. Napsal jsem:

A tvrdit, že "přátelské" tipování a nekritické pochvaly ubližují v růstu je stejně hloupé jako uvažovat o autorech, že nejsou schopni dřív nebo později vlastní sebereflexe. A pokud nejsou, pravděpodobně nejsou schopni i růstu.

Tím nesnižuji co možná největší potřebu slušné a otevřené zpětné vazby, ale ta se sprostotou a jízlivostí nenavyšuje.

08.04.2021 12:40:14dát kritice tip Majaks

Diono, ja nici uprimnost nehodnotim, ty taky nemusis nic posuzovat, jen ti rikam, jak zdejsi prostredi na nekoho pusobi. Ta vyzdvihovana 'rodinnost' ma proste taky stinnou stranku.

08.04.2021 12:30:03dát kritice tip Diona

...nedokážu posoudit, jestli tu někdo někomu neupřímně podkuřuje. Koneckonců to, o čem píšeš, se může dít i na odosobněném webu a bez zdrobnělin. 

08.04.2021 12:21:58dát kritice tip Majaks

Aru, presne, dlasi hvezdicka by tomu dost pomohla. Idealne zlata, stribrna a bronzova podle vysky dotace. Casem se pak pridela platina a diamant.

08.04.2021 12:21:09dát kritice tip Majaks

Diono, ja reagoval na vyrok a2, ze tvrdit, ze nekritické pochvaly ubližují v růstu, je hloupe. Podle me to hloupe neni. Jak se pozna nekriticka pochvala nedefinoval ani a2 ve svem puvodnim vyjadreni  a ja se do toho ted taky poustet nechci.

Rikas 'Od toho jsou tu odbornici' - to je optimismus, ktery se podle me neopira o zadna fakta.

Ano, nekoho odrazuji zdrobneliny. Ten clovek treba stoji o to, aby si jeho dilo nekdo precetl a poskytnul mu zpetnou vazbu, ale prostredi, kde si vsichni rikaji Honziku a Jarmilko a do komentaru si pisou vety jako 'to se ti moc povedlo, uzasny' mu vysila signal, ze jde o klub kamaradu, co si vzajemne podkurujou, a ze mezi ne chodit nechce.

08.04.2021 12:20:07dát kritice tipCadmium

Já nevím, já bych byla dost opatrná s tím, že je to jedna velká rodina, protože je to jenom litweb - a funguje to na něm stejně jako na všech ostatních litwebech, navíc slušnost není nějaká povinnost (tím neříkám, že by lidi neměli být slušní), a dost těžko se ke slušnosti nechá přemluvit někdo, kdo slušnení není a nechce být. Myslím si, že klíč k tomu se z toho nezbláznit, je to prostě tak neprožívat. Když dlouhou šlapeš v hovínku, tak se prostě ušpiníš. :D 

08.04.2021 12:14:063 tipů dát kritice tip✩✩✩✩✩ blacksabbath

Dovolím si ještě citaci postaviček Spejbla a Hurvínka ....jak si ji pamatuji z LP........ ".....kdo se hlavou staví a v mravu podivném si libuje, nechť vezme ponaučení jak mu náleží .... nic neumenšuje povinnost slušnosti..."

Děkuji všem, kteří zde zanechali svůj názor..........

08.04.2021 12:14:04dát kritice tipAru

...Majaksi, to by ale řešila placená redakce (byť kapesné) nedávala by tip za tip

08.04.2021 12:13:291 tipů dát kritice tip Diona

Majaksi, ale to lze přece těžko posoudit, jsou-li komenty nekriticky obdivné. Každý máme jinak nastavená vnímadla. Od toho jsou tu pak odborníci, nebo zkušení "psavci" :-), kteří to svými komenty zase vyváží. A pak už jen záleží na samotném autorovi, co si z těch podnětů odnese...a s čím se ztotožní.

A že by na Písmák někdo nešel kvůli tomu, že se tu mnohdy oslovujeme zdrobnělinama? Tak mě by spíš odradilo nepřátelské prostředí, kde vládne zášť jak na předávání Oscarů ,-) Osobně nemám žádné ambice ..jen píšu, čtu Vás a "komentuju" a je mi tu moc dobře, protože jsem tu potkala plno milých a zajímavých lidí.

08.04.2021 12:11:18dát kritice tipAru

Majaksi, minule jsem to už nestihl.

určitě dobrovolné přispění, povinné by jenom uškodilo. kdyby přímo na Písmaku bylo na to tlačítko, tak by to bylo fajn. nemyslím, že by neplatiči museli mít nějaké tresty. byla by to hlavně podpora od těch, kteří si myslí, že Písmák i jejich existence tady má nějaký smysl.

možná by mohli mít přispěvatelé u svého jména ještě zlatou hvězdičku :D

08.04.2021 11:59:403 tipů dát kritice tip Majaks

Jinak Gora je skvela, o tom neni pochyb!

08.04.2021 11:59:004 tipů dát kritice tip Majaks

Aru, nevim, jestli jsi stihl moji odpoved pod minulou, uz smazanou, diskusi. Osobne bych odmeny pro redaktory videl problematicky. Ale kdyby to fungovalo dobrovolne, a ja jako neplatic bych byl potrestan tim, ze bych nevidel komentare redaktoru - tak s tim bych zit dokazal.

K tomu, co pise a2: Vidim to naopak, nekriticke pochvaly rustu ublizuji, plati to ve vsech oblastech a plati to i tady. Pokud pak navic vznika prostredi, kde se velka skupina uzivatelu jenom vzajemne chvali a oslovuje se zdrobnelinami krestnich jmen, odrazuje to nektere potencialni nove uzivatele. Uz jsem to uvadel jinde. Znam lidi, kteri pisou, a dobre, ale na pismak z tohohle duvodu nechteji.

08.04.2021 11:53:18dát kritice tipAru

to já mám plno nápadů, ale všechny vždycky ztroskotaly na mě :D

jinak jsou tady soutěže, takže by se nemusely texty ani hledat, jinak by to byla práce pro někoho znalého

08.04.2021 11:51:244 tipů dát kritice tip✩✩✩✩✩ aleš-novák

taková velká rodina má své enfant terrible, to se nedá nic dělat. Nastavují zrcadlo, i když si třeba neberou servítky. Buďme rádi i za ně...

08.04.2021 11:46:264 tipů dát kritice tip✩✩✩ a2a2a

Milá Ivuško,

vřelý souhlas s jedinou námitkou. Není třeba zdůrazňovat ...amatérský..., protože slušnost je univerzální potřeba.

Vyjadřuješ druhou, nikoliv však odvrácenou tvář tohoto serveru. Potřeba nejen literárně růst a naplňovat více či méně oprávněné ambice, ale být s někým a pro někoho.

Tento požadavek není v rozporu ani s literaturou, ani s literárním růstem. Naopak mu prospívá. A tvrdit, že "přátelské" tipování a nekritické pochvaly ubližují v růstu je stejně hloupé jako uvažovat o autorech, že nejsou schopni dřív nebo později vlastní sebereflexe. A pokud nejsou, pravděpodobně nejsou schopni i růstu. Stále však mohou být alespoň spokojeni, pominu-li vysoce pravděpodobnou možnost, že jsou právem ceněni v jiné oblasti.

Tím nesnižuji co možná největší potřebu slušné a otevřené zpětné vazby, ale ta se sprostotou a jízlivostí nenavyšuje.

 

08.04.2021 11:32:50dát kritice tip✩✩✩✩✩ Gora
redaktor poezie a prózy

Aru, je to náhoda, ale o něčem takovém se právě diskutuje v redakcích.

Je dost pravděpodobné, že se budou shánět dobrovolníci z řad uživatelů, abychom některé projekty mohli zdárně připravit a hlavně uskutečnit. Píšu si tě:-)

08.04.2021 11:29:58dát kritice tipAru

to je skvělý Goro, díky

a to jsem ještě nenapsal, že by Písmák mohl "jako nějaký občasník" vydávat sbírku textů přímo odsud, ale to jsem už přimo optimista :)

08.04.2021 11:25:18dát kritice tip✩✩✩✩✩ blacksabbath

určitě Goro.....

08.04.2021 11:23:291 tipů dát kritice tip✩✩✩✩ Kočkodan

 

Díky, Ivi, ze jsi to takhle napsala. Velká skoda ze v té nasí písmácké rodince podobne neuvazuje kazdý. Kdyz se vyskytne díte zralé pro polepsovnu, je to zatracene nepríjemné…

08.04.2021 11:22:22dát kritice tip✩✩✩✩✩ Gora
redaktor poezie a prózy

pár avíz, s dovolením...

08.04.2021 11:20:591 tipů dát kritice tip Křivodržka

Když to je těžký... nebo, vlastně neni, jak se to veme: já si sem jako autor přídu, kdy chci, vodejdu, kdy chci, přečtu si, co chci, vokomentuju, co chci, votipuju, co chci. Když sem dojdu jednou za půl roku, z hlediska servru se houby stane, stejně tak, když něco napíšu nebo nenapíšu, a tak dál. Redaktor už je na tom kapku jináč - aspoň podle mýho názoru: ten sem nemůže přijít jednou za půl roku, kouknout se a zase beze slova zmizet jak pára nad hrncem. Jinejma slovama, tam je asi ta aktivita na trochu jiným levlu, než mam třeba já jako autor - redaktor sem už "musí". Nebo aspoň já bych to tak čekal. A to se holt každýmu tak úplně nechce, páč je to (a to je další věc) nevděčná práce i z toho hlediska, že holt občas příde někdo, kdo rejpne - ty máš svý voblíbence, ty seš na mě zasedlej a já nevim, co všecko... s tim asi musí počitat každej v nějaký takovýhle pozici.  

Post admina vůbec nehodnotim, páč to de úplně mimo mě a nedělal bych to ani za příslovečný zlatý prase. Ale beru to tak, že muj projev musí mit určitý limity, a když je nemá, dostanu přes párky. Admin, kterej se mnou bude donekonečna polemizovat, a já se mu budu za zádama posmívat a dělat dál bordel, neni admin, to je klaun. Každej, kdo má s adminem nějakej problém, se tu přece může vobrátit na majitele - já sem tady eště furt novej, ale předpokládám, že to tady takhle funguje. A co řekne majitel, je pro mě jako autora prostě konečná - je to jeho majetek; von to provozuje, von nese náklady, von s tim má práci a von mi zadarmo poskytuje prostor k tomu, abych tady moh pouštět ty svý veselý papouchy. Nemusim s nim za každou cenu souhlasit, ale leccos překousnu. A když se muj názor vod jeho bude lišit natolik, že to pro mě bude nepřijatelný, můžu kdykoliv vodejít.   

08.04.2021 11:20:331 tipů dát kritice tip✩✩✩✩✩ Gora
redaktor poezie a prózy

Aru, podnětem se redakce i správce webu budou zabývat. Děkujeme za konstruktivní přístup.

Ivi, úvaha je trefná a diskuse pod ní užitečná. Díky.

08.04.2021 11:15:08dát kritice tip✩✩✩✩✩ blacksabbath

Děkuji všem, kteří přečetli......nebudu komentovat komentáře..."nejedu na body"....prostě mi to nedalo

08.04.2021 11:07:081 tipů dát kritice tipAru

s tím mohu jenom souhlasit, snad jenom, že moje psaní je jenom horší :D

v poslední diskusi jsem se k tomu vyjadřoval, chápu redaktory, kteří uz mají malou chuť se tady angažovat, pokud za svojí snahu a čas dostanou jen nadávky, navrhoval jsem přímou podporu webu od uživatelů formou drobného finančního příspěvku, jednak na zvýšení komfortu Písmáku, jednak na podporu redakcí. samozřejmě jsem nebyl vyslyšen, ačkoli to tak funguje např. na Youtubu, (nebo Patreon je na to skvělý), kde je možné přispět svému oblíbenci na jeho práci.

nedostat za své úsilí nic a ještě být tahán bahnem na Písmáku taky by se mi nechtělo dělat redaktora. věnovat svůj čas a schopnosti je jistě chválitebné, ale hrozí časem znechucení, zvlášt pokud autor díla bere komentář/kritiku jako útok na svojí osobu a napadá pak redaktora pořád

08.04.2021 10:53:09dát kritice tip Diona

Black, souhlasím, cítím to stejně. Napsala jsi to velmi výstižně.

08.04.2021 10:51:321 tipů dát kritice tip✩✩✩✩ Nami 99

Souhlasím Ivi.

Velká pravda.

Díky a úctu všem, kdo Písmáku věnují svůj čas a úsilí.

08.04.2021 10:49:562 tipů dát kritice tip✩✩ annnie

Podepisuju. Kritiku ano. Útočnost ne. A nejlépe: trochu šarmu do toho všeho, s´il - vous plait... Tip a.

08.04.2021 10:47:441 tipů dát kritice tip✩✩✩ revírník

Výborně, Ivi, souhlasím s tebou. Zvlášť rád se připojuji ke tvé prosbě na konci. Buďme k sobě slušní.



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Pismak.cz 1997 – 2021, provozuje Dobrý spolek, pravidla Školy v přírodě Letní dětský tábor