Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povzdech studenta středního věku

08. 04. 2021
22
17
704
Autor
supizmus

Chtěl bych se naučit španělsky

ale je tam na mě příliš mnoho

cizích slov


17 názorů

:))


R. Kedar
08. 04. 2021
Dát tip Nami 99, blacksabbath, supizmus

Mně pomohly časté návštěvy tequila baru, kde měli na stěně dva nápisy:

Hoy no se fia mañana si

No vendemos alcohol hasta los 18 años

Sice jsem tam musel chodit dlouho a na tequilách mě to stálo dost peněz, ale i po 20ti letech umím (jenom) tyto dvě věty, jako když bičem mrská:)))


Hamar
08. 04. 2021
Dát tip

:-)


lastgasp
08. 04. 2021
Dát tip

Samozřejmě, i ve španělštině je mnoho cizích slov. Běžný problém.


v řeči těla je relativně málo cizích slov...


Nami 99
08. 04. 2021
Dát tip blacksabbath

annie -

Ten španělský ptáček,

v tom by nebyl háček.


Kočkodan
08. 04. 2021
Dát tip annnie

 

Annnie,

 

protože nikdy nechodíš pro žerty příliš velké vzdálenosti (viz například tvůj zdejší první komentář), tak s pravděpodobností hraničící s jistotou předpokládám, že i zde hrál titulní úložku humor.

 

 

 

A malé jazýčkové okénko: Němci používají pro naše „to je pro mě španělská vesnice“ spojení „to jsou pro mě české vesnice“. (oni to říkají ve stu procentech německy, já se s laskavostí mně vlastní postaral o překlad)


annnie
08. 04. 2021
Dát tip

Annu převelice těší, žes na ni musel použít tento prastarý nářeční výraz. Dávno se s ním prý nesetkala - jestli vůbec kdy... Ale je si téměř jistá, že do měsíce se objeví v Blesku a následně v hlavních zprávách :)

Se vší skromností zdravím kongényjusa Supizmusa i black, která jak vidím, také pochopila :)

A Kočkodana bohužel musím taktně poopravit: správná výslovnost Hernajs je ernáž s francouzským r, pochopitelně, neboť původní i zde je nahrazeno již moderním j. Ovšem to je dosti častá chyba, nic si z toho, Kočkodane, nedělej...


supizmus
08. 04. 2021
Dát tip

Annie: Ty jsi géniuska! A díky za pozornost - opraveno!


tip za vtip a  jeden i annnii...:-))))))


Kočkodan
08. 04. 2021
Dát tip supizmus

 

A hernajs! (čti ernajs) ;-)


Já s tebou cítím. Snad po letech studií umím alespoň česky.


Diona
08. 04. 2021
Dát tip

:-)) ...chápu. Já občas neumím ani pořádně tšéski


bixley
08. 04. 2021
Dát tip

A kolik je jich i v češtině! A někdy i španělských...


annnie
08. 04. 2021
Dát tip bixley, Já Lucie píšu..., blacksabbath, Kočkodan, Nami 99, R. Kedar, Hamar

Tak to pro něj asi španělština zůstane španělskou vesnicí... Leda aspoň se naučit španělský ptáčky, to by šlo i beze slov :) Tip za vtip a.

Oprav si cizích.


Aru
08. 04. 2021
Dát tip

takhle jsem to měl celou školu s němčinou, až na to, že nebyla ani ta chuť :D


Škoda, ale chápu :D To pak ale nevím, který cizí jazyk by se chtěl naučit. Leda tak dopilovat jeho rodný a myslím si, že i tam by našel nějaká ta cizí :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru