Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ODPADKOVÉ KOŠE

09. 04. 2021
11
21
622
Autor
ALFONS

Odpadkové koše

 

Odpadkové koše za tři groše, při troše štěstí,

bídu všedního dne věští.

Pianista procítěně hraje.

Vlajka vlaje – na půl žerdi.

Operu Nabuko napsal Verdi.

To jsou rýmy velké jako Kryštof – Harant.

Modrá mlha v dálce trabant – 601,

ten Ríša je ale bedna.

 


21 názorů

ALFONS
29. 04. 2021
Dát tip

Kamamura díky za vysvětlení, ale budu si to muset ještě jednou pořádně přečíst v klidu. 


Kamamura
28. 04. 2021
Dát tip

A to ostatní? Beze-den je bezedná náhražka něčeho, co mělo být dnem - když ráno vyjde černé slunce, místo lidí se v ulicích objeví stíny, a zpod kamení vystupuje oslnivá záře. Ryby v řece jsou jako ze zlata, a poulí obrovské démantové oči. Měsíc drze odmítá opustit oblohu, a civí na obyvatele Země svou odvrácenou tvář s Jokerovským úsměvem. Z neznámého důvodu je stále slyšet zvony, s ohlušující intenzitou. Beze-den je děsivá věc - kdo zažil, ví.

"Now you see me - now you don't", malinko, a uzříte mě, a malinko, a neuzříte mě - opakující se téma hry na schovánou, kdy do úkrytu skáčeme na poslední chvíli (hopla!)

Konflikt bezdomovců, či jiné chudiny bez prostředků na nákup civilizovaných střelných zbraní, obvykle začíná kopnutím do holeně, praúčinným a osvědčeným to prostředkem strítfajtingu.

Další slokou prosvítá děs z globáílního oteplování, to je nabíledni, se soumrakem lidské civilizace podivně rezonující s úpadkem individuálním vlivem stárnutí (poslední řádek). 

A to je tak nějak celé... prostomyslný veršík zrozený ze stařecké bujnosti v horkém jarním odpoledni, kdy dovádění s ženským pohlavím je již jen bezmocnou fantazií...


Kamamura
28. 04. 2021
Dát tip

Snofla je přece Alfons pozpátku. Promiň, jsem člověk jednoduchý, dobrácký, ale hravý, vyrostl jsem na Alence v říši divů, a ve světě za zrcadlem, ve kterém mám písmárnu, je vše pozpátku a naruby. 


ALFONS
28. 04. 2021
Dát tip Kamamura

Kamamura díky za tip, ale tu básničku mi budeš muset vysvětlit. Hned první slovo Snofla neznám a ani můj vyhledávač si s ním neví rady. 


ALFONS
28. 04. 2021
Dát tip

mit díky


ALFONS
28. 04. 2021
Dát tip

bixley díky


Kamamura
28. 04. 2021
Dát tip

Snofla,

uprostřed beze-dne,

hopla,

vidíte mě, teď ne!

kopla,

druha do holeně,

stopla,

vlna veder tuleně,

jak turniketů pár!

(nemlád, cítím se stár).


bixley
28. 04. 2021
Dát tip

Taky znám. Taky bedna. :-)


Jawa je dobrá...:-))))


ALFONS
27. 04. 2021
Dát tip

blacksabbath díky. Měl jsem trabanta i jawu, takže modrá mlha a smrad se mi navěky zaryl pod kůži.   


blacksabbath
27. 04. 2021
Dát tip Aru

To je dobré....hlavně to v dálce trabant modrá mlha...:-))))....*/****


ALFONS
10. 04. 2021
Dát tip

snake_01 ještě jednou díky, tetelím se blahem...  


snake_01
10. 04. 2021
Dát tip Gora

Těší mě, že jsem Ti udělal radost, byla to tudíž vzájemná spokojenost...


ALFONS
10. 04. 2021
Dát tip

Gora tudíž si ho nesmírně vážím.


ALFONS
10. 04. 2021
Dát tip

Alegna a Bačkovský díky za tip.


ALFONS
10. 04. 2021
Dát tip

Gora děkuji, je to můj první tip od redaktora poezie prósy.  


ALFONS
10. 04. 2021
Dát tip

snake_01 díky. Je to můj první tip od korektora a redaktora poezie, tudíž si ho nesmírně považuji.  


snake_01
10. 04. 2021
Dát tip

Hravé a vtipné. T.


Norsko 1
09. 04. 2021
Dát tip

Znal jsem několik Richardů. Zajímaví lidé


ALFONS
09. 04. 2021
Dát tip

Norsko 1 díky. Vypadá to, že Ríša je náš společný velký vzor. 


Norsko 1
09. 04. 2021
Dát tip

To víš, Ríša


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru