Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tú strechu treba natrieť

15. 04. 2021
5
12
401
Autor
Abakus

Tú strechu treba natrieť

Ležala som na rozpálenej streche  a oberala som čerešne. Na strechu sa liezlo pohodlne – po rebríku, ktorý mi pridržiaval z jednej strany môj svokor a z druhej strany môj manžel. Môj otec liezol ako veverička po ostatných konároch čerešne. Jediný netrpel strachom z výšky čerešňových konárov. Iba si musel dávať pozor a zlomené konáriky dávať do svojich vrecák, aby nepadali dolu a neboli materiálom dôkazným o tom, že tú úbohú čerešňu oberá nešetrne. Na to dozeral svokor aj s manželom zo spodnej perspektívy dôkladne. 

Zároveň som v pravidelných intervaloch dostávala informácie o tom, na ktoré konáre mám dávať pozor a čo všetko by som mohla zničiť. Ani jedného by som na strom, alebo na rebrík, alebo čokoľvek čo je vo výške viac ako pol metra od zeme nedostala. Hore na streche som bola spokojná, nikým nerušená a nado mnou bol naklonený konár ovešaný čerešňami. Oberala som poležiačky.

„Tú strechu by bolo treba natrieť“ ozval sa odspodu môj najdrahší. Tvárim sa že som hlboko sústredená na oberanie čerešní.

„Nie je problém, kúp farbu.“ S plnou pusou čerešní som sa zmohla pomerne rýchlo na odpoveď. Strecha bola plochá a mohla mať tak maximálne niekde 5 krát 5 metrov.

„Ale ja by som bol rád, keby si ju predtým obrúsila.“

Chvíľu som sa zamyslela.

„No dám si na vŕtačku brúsnu hlavicu a dám menšie otáčky....“Nie je to pohodlné, ale ešte vždy by sa to dalo robiť posediačky. Niekde som mala otcove relátko a konečne by sa mohlo na niečo rozumné použiť.

„Ale ja by som bol rád keby si ju zbrúsila ručne“.

Dodnes nerozumiem, prečo v niektorých rodinách dávajú prednosť domácim ručným prácam. A do dnešného dňa je strecha nenatretá a napodiv na rozdiel od iných vecí do nej nezateká. Leziem na ňu iba keď dozrievajú čerešne. No možno je to tým, že som ju nebrúsila ja, ale zub času.


12 názorů

Abakus
08. 05. 2021
Dát tip

Annie - ďakujem za tip a  najmä za prečítanie.


Abakus
15. 04. 2021
Dát tip blacksabbath, Ostrich

som vyučený ajťák - vecí, ktoré fungujú sa  nechytám. Maďari majú na to krásny výraz - korház ajtó kéz - ručičky, ktorými môžeš otvárať tak maximálne nemocničné dvere.


:-)))))....nesmíš tlačit....jen jemně.....aaaa malé otáčky...posedačky......to je jen malinkaté šťouchnutí....:-))))


Abakus
15. 04. 2021
Dát tip

blacksabbath - a to aj v tom prípade že netečie? To dnáď nemyslíš  vážne! Jediná vec, do ktorej nezateká a  nezatečie - teda kým sa  toho nechytím.


tak šup....obrousit....štětec a natírat...:-)))))))......*/************


Abakus
15. 04. 2021
Dát tip

Jedna z posledných viet môjho otca - nech urobil doma čokoľvek bola: "Myslel som si, že mi to vyjde."


Abakus
15. 04. 2021
Dát tip

Nami - dík za tip a len pridávam - blondýna.  


Abakus
15. 04. 2021
Dát tip

Myslím, že profesionál netromfne amatéra! Ale na druhje strane vyrastala som v rodine, kde  mali moji predkovia pomaly ako prví telefón, chladničku...A potom na to mama s láskou spomínala, keď bola na striedačku 14 rokov bez tečúcej vody.  Potom to vojna a  socializmus krásne zglajchšaltovali.


Abakus
15. 04. 2021
Dát tip

No ja som nielenže mestské dieťa, ale aj technický antitalent a  preto je niekedy lepšie, ak sa mi veci vyhnú oblúkom a  to aj v tom prípade ak sú ploché ako strecha.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru