Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dobrá rada

18. 04. 2021
12
24
522
Autor
Jamardi

A mám to!

Jdeme všichni do města. I s naším jezevčíkem Britem. Jak taky jinak. Kdo by mu vysvětlil, že když jde osm rukou ven, ani jedna nemůže držet psí vodítko? 

Hlavně musíme poradit Petře, když si bude vybírat šaty. Víc očí víc vidí.. Zkouší si dvoje, troje, čtvery. Čekáme. Pak do papírnictví, něco vyřídit na poště, koupit žárovky, vybrat si tkaničky do bot. Všechno chce svůj čas. A ještě do kanclu, Radka si tam zapomněla smlouvu, kterou si musí prostudovat. Stojíme venku před budovou. Ještě chvilku a budeme mít hotovo, půjdeme domů.

Vycházejí Radčini kolegové. Brit se vytrhne ze své odevzdané nálady. Zalapá, popoběhne směrem ke vchodu do budovy, dívá se postupně na každého z nás. Významně nasaje vzduch a zase se na nás dívá. Otočí se ke dveřím a vzrušeně ňafá.

„Ty si chytré, včíl víš, kde Radka ráno chodí a tebe nechává doma!“ říká babička. Brit se na babičku dívá a radostně vrtí ocasem.

 

Dobrá rada

Pro Moniku je to jedna z jejích prvních cest vlakem, kdy sama přestupuje na větším nádraží. Nemá strach. Vždyť umí číst, informace jsou všude napsané a může se i zeptat. Ale nebude se ptát na všechno, jak jí radila babička. Není blázen. Babička totiž nevěří tomu, co je napsané a raději se ptá. Má špatnou zkušenost.

Monika si zkontroluje údaj o odjezdu a zamíří do čekárny. Jindy by se šla raději projít, ale dnes má těžkou tašku. Vidí volný stolek a sedá si na židli. Není moc pohodlná, ale na tu chvíli...Je si jistá, že žádné problémy nenastanou. Začítá se do časopisu a přestává vnímat svět okolo.

"Máte tady volno?", slyší hlas starší paní.
"Samozřejmě," odpoví Monika a pokračuje ve čtení časopisu.

Vyruší ji až slova ženy, která si přisedla: "Slečno, měla byste si dávat větší pozor na svoje věci. To není opatrné, co děláte. Vy nevíte, jací lidi jsou."
"Děkuju, já si dám pozor," odpoví Monika a pomyslí si, že mít při cestování klid není jen tak.

Asi za pět minut přistoupí ke stolku dva příslušníci VB, kývnou na starší paní a řeknou:
"Tak tady jste. Půjdeme!"


24 názorů

Jamardi
27. 05. 2022
Dát tip

Romane, děkuju :)


Hezké obě :)

 

PS: budu se asi muset zase jednou podívat i na dílo Movsara :)


Movsar
19. 04. 2021
Dát tip

Nemas zac, Jamardi, zasluhujes si ho. 


Jamardi
19. 04. 2021
Dát tip

Leraku, jsem ráda, že jsi četl. :)


Jamardi
19. 04. 2021
Dát tip

Movsare, děkuju :)


Lerak12
19. 04. 2021
Dát tip

Jo, jo. Užil jsem si*


Já jsem to tušila :) Movsarovský styl se mi líbí, takže inspirace dobrá!


Jamardi
18. 04. 2021
Dát tip

UchoNaKoleji, děkuju :) 

Já Lucie píšu..., děkuju :) Movsarem jsem se inspirovala. :)


Jamardi
18. 04. 2021
Dát tip

Alegno, děkuju :)


Jamardi
18. 04. 2021
Dát tip

Dagmaram, děkuju :)


Jamardi
18. 04. 2021
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
18. 04. 2021
Dát tip

Nami 99, děkuju :)


Obě příhody se mi líbily! ,,..., včíl víš,..." -› pobavilo.

Připomnělo mi to Movsara a jeho styl psaní miniaturek :)


Vše co napíšu zde je pohý názor neuměla. Tohle je svěží a vtipné: Britem. Jak taky jinak. Kdo by mu vysvětlil, že když jde osm rukou ven, ani jedna nemůže držet psí vodítko?  

Připomnělo mi to Heriora. Kdybys podobné dával-a co druhý odstavec pak z laskavého humoru, kniha. I dál dobrý, ale už pro mne míň.


Dagmaram
18. 04. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Mně se moc líbí těch osm rukou na venčení psa :-)


Jamardi
18. 04. 2021
Dát tip

blacksabbath, to jsem ráda :))) Děkuju.


příhody mám ráda.....líbí se mi!!!!.................*/******************


Jamardi
18. 04. 2021
Dát tip

Goro, děkuju :) A opravila jsem to, na co jsi mě upozornila.


Jamardi
18. 04. 2021
Dát tip

vesuvanko, děkuju :)


Jamardi
18. 04. 2021
Dát tip

bixley, máš pravdu :) Jsem ráda, že se ti to líbilo :)


Gora
18. 04. 2021
Dát tip

Milé miniaturky, Jamardi!


vesuvanka
18. 04. 2021
Dát tip

Líbily se mně obě příhody :-))), TIP


bixley
18. 04. 2021
Dát tip vesuvanka, blacksabbath, Alegna

Obě dvě příhody fajn. Psi jsou chytřejší než si myslíme. A zloději taky. :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru