Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nema vise sunca, nema vise meseca

20. 04. 2021
6
18
264
Autor
Kaj

Kdo je ten bruslař

který škrábe nebe

čárami letadel?

 

Jak domorodci na poušti

vidíme kapičku

kterou jeho váha

taví z ledu oblohy

 

Na krasobruslařku to nevypadá

rýhami nejsou tvořeny

kruhy ani elipsy

 

Pokud hrají hokej

asi jich bude víc

pokud je pukem

zatmělé Slunce

moc si nezahrají

 

Možná je to křeček

Se šlajfkami na pacičkách

který bruslením po nebesích

roztáčí svět

 

Co si počneme

až uteče ze svého terária?

 

Přivolá Rolbaře

s plameny posledního soudu?


18 názorů

vesuvanka
21. 04. 2021
Dát tip

Kaji, díky! Mám radost, že výlet se vydařil a Středohoří Tě potěšilo. Také se divím, že je tato nádherná krajina u nás nedoceněná, je doslova popelkou mezi ostatními krajinami.


Kaj
21. 04. 2021
Dát tip

Díky, krásný den, severní Středohoří mě moc potěšilo stejně jako jízda jeho středem. Vždy žasnu, jak je to tam nedoceněné. 


vesuvanka
21. 04. 2021
Dát tip

Možná je to křeček 

Se šlajfkami na pacičkách

který bruslením po nebesích

roztáčí svět

 

Pěkné, název mně zněl "jugoslávsky" :-)))


Kaj
21. 04. 2021
Dát tip

:-)


Aru
21. 04. 2021
Dát tip

neměli by o sobě vědět, drak je vysoko, zatímco skřítek se ti vrtá v ponožkách :D


annnie
21. 04. 2021
Dát tip

Nojo. Jenže já jsem z Kusturici naposled byla tak udejchaná, že nevím, jestli už bych ho zase zvládla :) :) :) No ovšem ta jejich dechovka výborná. Trochu jsem tu srbochorvatštinu tušila, ale zdálo se mi, jestli to není spíš dětština. Tak jako tak moc pěkný. Odtajnění tomu v žádným případě neubralo. Pá a.


Kaj
21. 04. 2021
Dát tip

Vědí o sobě? Ovlivňují se? Pokud ano, dalo by se vypátrat něco z teologie skřítků? Krásný den. 


Aru
21. 04. 2021
Dát tip

nijak, nepotkávají se, nepořádají výstavy, ani se nenavštěvují :D


Diona
21. 04. 2021
Dát tip

díky, Kaji, jen jsem se tím výkřikem potřebovala ujistit :-))) 


Kaj
21. 04. 2021
Dát tip

Díky Aru, jak spolu skřítkové a dráčci vycházejí?


Kaj
21. 04. 2021
Dát tip

Milá Diono, v klidu. Vůbec jsem to tak nemyslel. Krásný den :-)


Diona
21. 04. 2021
Dát tip

Nee...šmankote, tak snad jsem tu básničku tím svým tlacháním neodkouzlila :-( To by mě moc mrzelo. Hudry hudry, mumly mumly.  Blbec řekne, všechno, co kde slyší, chytrý si vybírá. Ech. Snad Aru to za mě napravil a kouzlo skřítkově nablýskal.


Aru
21. 04. 2021
Dát tip Diona

to je úžasný, jako skřítkolog odchovaný od mývalího domečku bych sice mohl tvrdit, že to způsobili skřítci, ale v tomto případě tomu tak není, neb skřítek je kutil domácí a věci nebeské ho nezajímají.

v tomto případě jev způsobují dráčci, jejichž existenci jsou vědci na stopě, nacházeje četné bordel zbytky

:D

jinak to máš hezký ;)


Kaj
21. 04. 2021
Dát tip

Milá annnie, díky moc. Doufám, že vysvětlení názvu ho nepřipraví o jeho kouzlo, ale ona už to stejně udělala Diona. Název je z písně Gorana Bregoviče pro film Underground od Emira Kusturici, který studoval v Praze. Film stojí za to, doporučuji. Myslím, že Tobě by se líbil, protože se zabívá věcmi, které souvisí s morálkou, spravedlností. Nevím, jak to mám lépe napsat. Goran Bregovič hraje temperamentní balkánskou dechovku. Název písně znamená: Už nemá Slunce, už nemá Měsíc. 


Diona
21. 04. 2021
Dát tip

Kaji, to Gůgl :-) Tak jsem ráda, že vím, kde ses inspiroval.

Co se týká skřítků, na ty je odborník Aru s Black, tak třeba se tu zastaví a poučí nás :-) Přeju Ti pří-jemný den :-)


Kaj
21. 04. 2021
Dát tip

Milá Diono, díky. S názvem je to trefa do černého. 

S nebeskými skřítky se mi to líbí včetně představy, kolik by jich muselo být.


Diona
21. 04. 2021
Dát tip

Půvabně poetické, Kaji. Aru by řekl, že to dělají nebeští skřítci :-)

Annnie mě s tím názvem inspirovala ,-) tak jsem hledala a našla píseň od jugoslávského skladatele Gorana Bregovice.. A nebo jde jen o shodu. Každopádně škrábu na Tip


annnie
21. 04. 2021
Dát tip

Kaji!!! !!! !!! To se mi hrozně moc líbí!!! !!! A strašně se mi líbí ten název!!! Moc prosím, můžeš mi odtajnit, jaks ho vyrobil??? PeS: Já myslím, že to dělá ten křeček :)

Měj den, co se sklouzne ladně jak na bruslích a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru