Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Modernizačné procesy

21. 04. 2021
12
10
605
Autor
e.eucrow

Je to vlastne všetko veľmi prosté. Začali s oživovaním starobylej formy,

o ktorú už takmer nikto nejavil záujem. Jeden druhého dokázali nájsť

aj v ryžových poliach, ktoré mali symbolizovať ich podvedomie. Mohol

za to monogram, okamžite totiž udrel do očí.

 

To by bola tá kreatívnejšia časť: Naučiť sa odplaviť nadbytočný pohyb,

jeho nekonečné dodatky, vystaviť sa celkom reálnej hrozbe,

že sa človek minie s kuriérom nesúcim dôležitú zásielku. Vziať na seba úlohu

dôkladne ju ukryť, napríklad do skrine, v ktorej sa chýli k záverečnej.

 

Nevylučujem, že sa stretneme v takmer rovnakej zostave

v narýchlo našrafovanom koncepte, ktorý si nekladie za cieľ skúmať,

ale proste komponovať. Nie je to taká rutina, ako by sa mohlo zdať,

okamžitá asociácia stojí a padá hlavne na prednese.

 

Ak bude nápaditý, ozve sa výkrik rozhodcu, ktorý oznámi remízu. Teraz

ale ešte nie, je tu len morská vlna a jej osud, podpísaný a zapečatený.

A tiež ďalšie slová, ktoré sú vraj určené na to, aby sa používali.

Povedz im, že si ma našiel, že som vzal ich výhrady na vedomie,

a presuň sa na dohodnutú kótu. Takto si až príliš viditeľný.


10 názorů

e.eucrow
29. 04. 2021
Dát tip

vdaka :)


dosť dobré e.e. fest sa mi páči tvoj pohľad


e.eucrow
23. 04. 2021
Dát tip

luzz: to je hlavné. vďaka :)


Luzz
23. 04. 2021
Dát tip

klasika. občas se nechytám, ale bavilo mě to číst.


e.eucrow
23. 04. 2021
Dát tip

dakujem za komenty. :)


annnie
22. 04. 2021
Dát tip

No, mně to experimentální připadá pěkně - asi jsem trochu jednodušší. Ale zato se mi to velmi velmi líbí. A to s plným vědomím a přiznáním, že v tom čtu pravděpodobně hodně jiný věci, než tys tam napsal :) Tip a.


Možná bych se měl bát přiznat, že mi to tak nějak celkově dává smysl, ale neumím se bát bezdůvodně.


e.eucrow
22. 04. 2021
Dát tip

atkij: vďaka

lisabonska kava: Nepovažujem tú báseň za experimentálnu a už vôbec nie inšpirovanú Rehúšom. Moje inšpiračné zdroje sú niekde inde. Ale možno to tak na prvý pohľad môže pôsobiť. Tak vďaka aspoň za prečítanie. :)


S takouto experimentalnou poeziou zacal tusim Rehus pred 10 rokmi a toto je cisty prototyp takeho sucheho intelektualneho textu, kde author len tak striela frazy do vetra s cielom zaujat. Toto bolo atraktivne pred 10-15 rokmi (pre mna osobne), ale smutne, ze uz AJ dneska "experimentalna poezia" nie je vobec experimentalna, vsetko' na jedno kopyto...


atkij
21. 04. 2021
Dát tip Alegna, Gora

Modernizace jako neustávající multiprostorový proces nás pomalu pohlcuje. Pohlížet v některých směrech zpět může být ozdravující proces. Návrat k přírodě, k sobě samému bez kybernetického balastu. Hovořit k věci, přímo v konktrétních bodech  x co nejvíce formulace myšlenek rozfázovat na etapy, obalit těžko prostupnout krustou x ztichnout x naslouchat, primárně nastavit smysly, stát...jen tak...jen tak...

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru