Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzpomínka na Den Země

22. 04. 2021
9
17
532
Autor
Jamardi

Dnes je Den Země. Na celém světě se konají akce na podporu ochrany životního prostředí už od roku 1970.

 

Paní Blažková jede na kole po silnici s docela hustým provozem, když uvidí na kraji cesty dvě malá děvčátka. Sedí na stoličkách a vedle nich stojí nějaká přepravka. Co je to napadlo? Chtějí něco prodávat? Ze zvědavosti se jde podívat.

Děvčátka mají velkou radost: "Paní, vemte si od nás kytičku! Vy jste první, která zastavila."

Paní Blažková je překvapená. "A za kolik ji prodáváte?" V přepravce vidí kytičky z narcisek, tulipánů, modřenců, ale i sedmikrásek.

"To je zadarmo! To je dárek od nás. Chtěly jsme udělat lidem radost, protože je Den Země." Blaženě se usmívají.

"Zadarmo ne. Dám vám na zmrzlinu." A otvírá peněženku.  "Ale tady sedíte na špatném místě. Řidiči se dívají dopředu, jedou rychle a nemají čas zastavit. Běžte si sednout tamhle k chodníku."

"Děkujeme! A vemte si dvě, ať máte od každé z nás jednu!" odpovídají šťastná děvčátka.

Společně zdvihají přepravku, v druhé ruce drží stoličku a jdou k místu, které jim paní Blažková ukázala.


17 názorů

Jamardi
23. 04. 2021
Dát tip

vesuvanko, to jste byli pilní :) Já nikam čistit nechodím. Jen mě může hřát u srdce, že neznečisťuju. Děkuju. :)


vesuvanka
23. 04. 2021
Dát tip

Milé přiopomenutí  :-))), TIP. Den Země jsme měli spojený s akcemi otevírání studánek a úklidem naučných stezek Boreč a Lovoš. Úklid obou stezek jsme prováděli ještě koncem září se zavíráním (opět čištěním) studánek.


Jamardi
22. 04. 2021
Dát tip blacksabbath, Zeanddrich E.

blacksabbath, díky :)

U nás bylo jedno místo, kde se jezdilo po silnici s dojezdem na louku. Tu silnici někdy sypali, ale uprostřed a jezdilo se při okraji. Pro boby to stačilo.


nacisky, tulipány, modřence, sedmikrásky....nězné....krásné připomenutí....děkuji....(paní Blažková...:-)))))...také jednu znám...když jsem byla malá...sypala nám sáňkařskou dráhu popolem...:-))))))...)


Ano, to máš pravdu...


Jamardi
22. 04. 2021
Dát tip

Nami 99, jsem ráda, že se ti líbí. :)


Movsar
22. 04. 2021
Dát tip

Za malo! 


Jamardi
22. 04. 2021
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
22. 04. 2021
Dát tip

MilaneH, děkuju :)


Jamardi
22. 04. 2021
Dát tip

Movsare, díky :)


Nami 99
22. 04. 2021
Dát tip

Moc hezké.


Jamardi
22. 04. 2021
Dát tip

Goro, tak jsem to roztáhla :) Děkuju.


Jamardi
22. 04. 2021
Dát tip

bixley, děkuju :) 

Kdybych bydlela blíž, jela bych se asi podívat. 


Jamardi
22. 04. 2021
Dát tip

Lucie, děkuju :) O tom dni se mluví a každý si to nějak podle sebe přebere. :)


Gora
22. 04. 2021
Dát tip K3

Jamardi, milé čtení jako aktualitka, jen by se mi četlo ještě lépe s upravenou přímou řečí  - na jednotlivých řádcích - a v minulém čase, ale to jen na okraj...


bixley
22. 04. 2021
Dát tip

To je krásné! Doporučuji jít se podívat na kvetoucí hlaváčky, je to kousek za Prahou, na stráni nad Máslovicemi. Byli jsme tam v sobotu, nádhera!

Jen já osobně bych ty lidi asi víc motivovala, aby propřírodu něco udělali. Třeba vysbírali v lese plasty nebo zasadili stromeček...


Ooo, to je milá vzpomínka :)

Díky za připomenutí, že je Den země! Je to důležitý den, souhlasím s Tebou.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru