Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vietnam 1967

22. 04. 2021
6
20
586
Autor
PavelK

Inspirováno dokumentárním seriálem o vietnamské válce.

zabít člověka
ne, to fakt nedokážu –
jen rákosníka


20 názorů

annnie
26. 04. 2021
Dát tip

Zasáhlo mě to. Pokud jsi nečetla Aškenazyho Černou bedýnku, velmi velmi doporučuju! Jsem si jistá, že budeš nadšen. Pěknej den a.


PavelK
25. 04. 2021
Dát tip

Díky moc annnie. Našla si to správné slovo "sarkasmus" a celkově pěkný komenrář.


PavelK
25. 04. 2021
Dát tip

Kočkodane odlehčils to, pozdravuj tchyni. Dík!


PavelK
25. 04. 2021
Dát tip

Akabus: Ono názor že to je na hovno, je lepší než mlčení. Díky za něj.


PavelK
25. 04. 2021
Dát tip

Díky Radovane.


PavelK
25. 04. 2021
Dát tip

Dales:

"Jak počítá voják, když zjištěný počet předává,kolik z napočítaného poví svému uhratému radistovi?"
 
(Slávek Janoušek, píseň Nižší matematika, album Kdo to zavinil 1988)
 

annnie
24. 04. 2021
Dát tip

Velmi výborný, silný, byť pro část čtenářů (jak zřejmě vidno výše) je možná těžký pochopit sarkastickou optiku, s níž je to nazřeno. Tip! a.


Kočkodan
23. 04. 2021
Dát tip annnie

 

Já to s dovolením převedu trochu někam jinam:

 

 

 

K tchyni poklekám

 

med kolem huby mažu

 

saň z Rakovníka


Abakus
23. 04. 2021
Dát tip

Nejak ušlo, že "podľudia" tu už historicky boli a niekdy nie je problém určiť, ktorá časť obyvateľstva na zemi je podľud. Mimochodom boli sme určení na vyhladenie /krásny výraz/ aj na území Čiech a Moravy.  

A ako dielo je to na hovno - ako literárne, tak človečensky. Je mi ľúto, že tu nie sú niečo ako palce na dol, alebo záporné hodnotenie a málokedy  by som to použila. 


jo, takhle to funguje se svědomím, trefné dílo


Dales
22. 04. 2021
Dát tip

Byl to voják, takže je otázkou, do jaké míry k tomu přišel sám. Všechny armádní velitelské sbory na takové věci určitě pamatují. 


PavelK
22. 04. 2021
Dát tip

snake_01: Díky moc za pěkný komentář.


PavelK
22. 04. 2021
Dát tip

Jitko vůbec nemáš žádný důvod se omlouvat. Literární server vnímám hlavně jako prostor pro diskusi o dílech.

Tak nějak se mi to vynořilo. Inspirací byla především otevřenost jednoho amerického veterána, který mluvil o tom, jak je těžké zabít člověka a že to bylo mnohem jednodušší, když vietnamce viděl jako nějaké podlidi. I ti co zabíjejí jsou často obětí války v tom smyslu, že je ty činy nadosmrti poznamenají. Text je postavený tak aby šokoval. Dá se uchopit z různých směrů, jako vcítění se do toho válečného veterána, nebo jako nedořečená myšlenka, jak bych já zpracoval fakt, že na rozkaz někoho zabiji. Podobné je to asi ve všech válkách. Pohled na nepřítele jako na morálně nižší bytost usnadňuje zabíjení. Senrjú proto,  protože se orientuje na člověka a bohužel není to jen humor co kolem sebe člověk šíří. Možná to je jako senrjú na hraně, ale využívám větší benevolence u senrju než u haiku.


PavelK
22. 04. 2021
Dát tip

Bohužel neumím anglicky Majaksi.


PavelK
22. 04. 2021
Dát tip

No a o tom to je. Dík Norsko 1


atkij
22. 04. 2021
Dát tip

Přemýšlím nad textem...proč užití ich formy, když reflektuje viděný seriál.  Jestli z hlediska "senrju"? nevzít z jiného úhlu. Omlouvám se za dotaz. 


snake_01
22. 04. 2021
Dát tip Diona, Aru

Tak nějak to chodí, proto jsem se tolik stavěl k dehumanizačním tendencím v příspěvcích, řekněme, Magdalene i jiných... (Ten přerod z člověka na rákosníka může být navíc občas poměrně rychlý)


Norsko 1
22. 04. 2021
Dát tip

Každej může bejt tvým rákosníkem


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru