Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prapodivná disproporce

23. 04. 2021
26
64
1779
Autor
annnie

 

Prapodivná disproporce                              Matylda, pátek 23.4.2021 ráno – dříve, než by se Anně chtělo

 

Miláčku, mám stížnost:

 

Zdá se mi v poslední době,

že příliš často

odcházíš

a příliš málo

přicházíš,

je v tom, řekla bych,

nějaká disproporce.

 

Ne, vůbec nic tím nemyslím,

ale považuju za svou povinnost

tě přátelsky upozornit,

že tímto chováním bezesporu porušuješ

veškeré přírodní zákony:

zákon času

zákon rovnováhy

základní metrický zákon

zákon zachování dobrého dojmu , například...

Nemluvě o dobrých mravech.

 

Vím, že jsi zodpovědný muž

Věřím, že najdeš způsob,

jak tuto diskrepanci napravit

Ne nadarmo máš technický vzdělání

Ber to, prosím, jako výzvu

 

A v závěru svého dopisu vskutku nemohu nedodat:

nezkoušej to na mě s relativitou

za to by se i Albert styděl -

a že to byl pěknej mizera...

 

Pí eS Aj láv jů


64 názorů

annnie
03. 05. 2021
Dát tip

Milá Marcelko, promiň zpoždění, mám frmol, nevím, co dřív.

Díky moc za přání. Chápu :) - a ano, užívám :)

Na druhou stranu: 41 let - to tobě je co závidět!!! A přeju další úspěšný pokračování! Pá, těším se zas na psanou čtenou shledanou a.


Marcela.K.
27. 04. 2021
Dát tip

Závidím ti tento tvůj pocit. Po 41 letech soužití s jedním chlapem, mě jistě pochopíš :-)

Takže, milá Anno, užívej si té disproporce, dokuď to jde :-)


annnie
27. 04. 2021
Dát tip

Ach, Kočkodane!

Jsem zhrzena! Myslela jsem, že jsi z některýho komentu tady nebo u jiný básně (možná to mám i v samotným některým textu) pochopil, že Anna má určitou potíž se zákonem zachování hmotnosti a že naznačuješ, že ti tato její (ne)schopnost přijde zajímavá... A teď: potracený kondicionál... Nu, pokusím se s tím nějak vyrovnat... Ale neboj se - ač to otřáslo mým světem, mé přátelství zůstává neotřeseno! Sbohem, příteli! a.


annnie
26. 04. 2021
Dát tip

 

Vážený pane Movsare,

znamená snad Vaše reakce nedůvěru ve výsledek námi vedeného hypotetického soudního sporu???

Nu - když už se ptáte - ano :)

Věřím, že budete mít bezesporu krásný večer, a.


Kočkodan
26. 04. 2021
Dát tip

 

Annnie, já spíš posílám jako rekomando drobnou omluvu, protože jsem při kopírování z wordu potratil kondicionál. Na začátku mělo být ještě „Pokud bys měla“. Takže já vlastně neříkám, že je máš, což by tě teď mohlo zabolet. Jestli onen případ skutečně nastal, tak se omlouvám podruhé. Ale považoval jsem za svou ne nepřátelskou povinnost se přiznat. (smajlík až téměř šokující svou upřímností)


Movsar
26. 04. 2021
Dát tip

Bezva. Hradim si tedy jen soudni poplatky a naklady protistrane, pokud to nevyjde? 


annnie
26. 04. 2021
Dát tip

Kaji, přesně to by mu bylo podobný! :) Díky za dobrou radu! Pá a.


annnie
26. 04. 2021
Dát tip Movsar

Vážený pane Movsare,

s radostí Vám oznamujeme, že jste právě získal poukázku na bezplatné zastupování Vaší osoby v jakémkoli občansko-právním sporu naší renomovanou advokátní kanceláří Ukecaná Anna. V případě, že budete potřebovat našich služeb využít, použijte, prosím, kód "1.místo mezi roztomilými reakcemi".

Se srdečným pozdravem a.


annnie
26. 04. 2021
Dát tip

Dagmaram: :) :) :) :) :) :) :) :) :) Díky moc a.


annnie
26. 04. 2021
Dát tip

K3, to mě velice těší. Prosím, nepomáhej si dál! Díky moc a.


annnie
26. 04. 2021
Dát tip

Dane... Dojals mě. Moc děkuju. Napsala bych velmi ráda, jak moc se mi tvá minibáseň líbí, ale mohla bych bejt nařčena z nekritičnosti a sebestřednosti... No ale co... Líbí. Skoro si ji sama sobě závidím. Pá a.


annnie
26. 04. 2021
Dát tip

Black, dmu se radostí, jak pozornou a důvtipnou mám v tobě čtenářku! Díky moc, pá a.


annnie
26. 04. 2021
Dát tip

Evženie, díky za podporu! Ale vlastně - on ve skutečnosti přichází i odchází celkem tak akorát :)

Měj se krásně, a.


annnie
26. 04. 2021
Dát tip

Kočkodane, díky! Prosím, mohl bys mi to poslat doporučeně s notářsky ověřeným podpisem a jednou kopií pro Muže? :) :) :) Předem děkuju a přeju, ať ti humor nadále neschází! Pá a.


annnie
26. 04. 2021
Dát tip

Milane, vidím, že jako jedinej dokážeš ocenit kouzelnické schopnosti Muže :). Ano, tohle ani Albert nedokázal! :) Díky a.


annnie
26. 04. 2021
Dát tip

Luzz,

promiň trapně opožděnou reakci, mám to teď nějak moc nabitý.

Jo, termín ukecaná jsi tu pro mě, myslím, zavedla ty a použila ho, řekla bych, již mnohokrát :) - ale klidně ho použij znovu, obávám se, že tobě i jiným k tomu ještě často zavdám příležitost :)

Nicméně stručně: odkaz na vtip a humor v týhle básni je již v samotným konstatování, že někdo "odchází častěji než přichází". Ani Anna není tak mimo, aby to považovala za možný. Konstatováním, že Muž porušuje ony absurdní zákony Anna vyjadřuje, že se těší na další rande a následující (tedy předposlední) odstavec lze číst zároveň jako touhu po zvýšení frekvence schůzek i jako ironický povzdech nad tím, že bohužel pravděpodobně přijde čas, kdy se Anně bude zdát odcházení a přicházení vyrovnáno. A - ještě více bohužel - mohlo by to být i opačně... Ale - znovu opakuju: čte-li tam kdo zhrzenost a škemrání, přiznávám mu na to plný právo a jsem ráda, že mi to dal vědět. Příště se třeba pokusím bejt srozumitelnější.

Měj se pěkně a.


Kaj
26. 04. 2021
Dát tip

Milá annnie, jen jestli on nepracuje v dolu Járy Cimrmana. To by měl potom glejt na podobné chování. Pokud to tak je, nech se tam zaměstnat také :-)

Propojení s fyzikou se mi líbí. 


Movsar
24. 04. 2021
Dát tip

Malokdy se vidi tak roztomila predzalobni vyzva. To je umeni napsat ji takhle! 


Dagmaram
23. 04. 2021
Dát tip

Prima disproporce :-)


K3
23. 04. 2021
Dát tip

Nemůžu si pomoct, ale pořád se mi to líbí.


Dan TM
23. 04. 2021
Dát tip

Anna občas prochází branou,

je silná a nevzdává se

Tak ji vidím

protože slova volí jako kroky

A ti, co projdou okolo

jsou jí silnější...

 


blacksabbath
23. 04. 2021
Dát tip snake_01

od zákona o zachování dobrého dojmu...až k velkému třesku....:-))))...*/*****


Snad se polepší. S vyšším věkem spíše ocením, když se občas nevyskytuje.


Kočkodan
23. 04. 2021
Dát tip

 

pro mne ty správné tělesné proporce, tak mohu (takřka) slíbit, že od tebe budu odcházet velice zřídka. (prapodivně sešlý smajlík


MilanH
23. 04. 2021
Dát tip

Zlatej Albert  :-)


Luzz
23. 04. 2021
Dát tip aleš-novák, lawenderr

ad ukecanost - mně to jen přijde trochu líto. jakože neškrtáš už v hlavě... protože občas máš v textech dobrý postřehy/nápady a tak. jen se prostě ztrácejí v tom množství slov atd. - myslím, že jsem ti to už psala, omlouvám se, pokud se opakuju.

ad zhrzenost - no já ty náznaky buď nevidím, anebo to, co ty považuješ za náznaky, já považuju za ne moc povedenej pokus o odlehčení ve stylu - koukejte, jak je lyrický subjekt nad věcí... proto je pro mě celkový vyznění básně takový, jaký jsem napsala... slyším v tom navíc takový trochu škemrání maskovaný hláškami typu "vůbec nic tím nemyslím" anebo "albert byl mizera".

jinak klidně se se čtenářem děl o svou zhrzenost i o cokoliv jinýho, soucitných duší tu najdeš dost.


annnie
23. 04. 2021
Dát tip aleš-novák

Ahoj, Luzz. Ukecaná jsem, to už tady víme všichni. Ale zhrzená? Myslím, že z mnoha náznaků je dobře čitelný, že je to jen láskyplnej šťouchanec. Říkám tam: mám tě ráda a chci s tebou bejt - a sama ze sebe (a tý touhy) si (jako obvykle) dělám legraci. Ovšem asi se to dá číst i jinak. Nicméně pokud bych cítila potřebu podělit se se čtenářem o své případné "zhrzení" :), myslíš, že by na tom bylo něco špatnýho?

Přeju hezkej den, a.


Luzz
23. 04. 2021
Dát tip aleš-novák

nevím, no. zase moc ukecaná a nadto trochu zhrzená.


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Theo milá! Myslím, že toto palčivé společenské téma by se konečně mělo začít otevřeně řešit! Díky moc a.


Vypadá to, že plno vztahů porušuje zákon! Ale kdo jste bez viny....

Krásné Annie :) Jako každý den :)


dievča z lesa
23. 04. 2021
Dát tip snake_01, annnie, aleš-novák, Gora

snake ... objavujem, že medzi netýkavkami je aj NETÝKAVKA DRSNÁ ... aj tak sa nechá celý deň NEŽNIŤ SLNKOM


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Vesuvanko, díky :)! Hezkej den a.


vesuvanka
23. 04. 2021
Dát tip

Báseň i s trochou fyziky :-))), zákon zachování dobrého dojmu nemá chybu :-))),, TIP


aleš-novák
23. 04. 2021
Dát tip annnie, snake_01

netýkavka se vyznačuje tím, že každému zásadně vyká...


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Zeanddrichu! Ty pokračuješ v používání slov!!! Anna je šťastná! Díky moc, měj krasnej den a.


annnie
23. 04. 2021
Dát tip snake_01

Snakeu a Dievča, pozor! Ten všeobecně známý První zákon dotyku má jasně vymezenou platnost pouze pro oblast veřejnou (ovšem tuším, že veřejné domy z něj mají nějakou výjimku). Doplňuje ho Druhý zákon dotyku, který striktně zakazuje být netýkavkou ve sféře osobní. Cituji: Kdo je netýkavka, ať si pak nestěžuje! Nicméně právní analýzy to komentují ve smyslu, že autisté a lidé s lékařským dobrozdáním o chronickém či trvalém strachu z dotyku mají být z tohoto zákona vyjmuti.


Je to moc hezké, velmi se mi to líbí:)


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Ad Majaks: No to je s tebou práce... Tak jo:

Zákon času stanoví, že s Annou má Muž trávit více času.

Zákon rovnováhy jasně říká, že má s Annou Muž trávit tolik času, aby nebyla ohrožena její duševní rovnováha. 

Základní metrický zákon definuje, že metrum Mužových návštěv ve vile Matyldě je v opačném poměru k frekvenci pražského metra: tedy ve všední dny rozvolněnější, o víkendech pravidelnější s důrazem na každé zastavení.

Zákon zachování dobrého dojmu učí gentlemany odmalička, že láska ženy je to nejdojemnější, co může od života čekat. Kromě otcovství :) :) :)

Doufám, že nyní je ti oprávněnost mé stížnosti zcela jasná. S - měj se! a.


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Danny, jménem vesmíru ti děkuju! Vážím si tvého obětavého přístupu! Přeju ti kosmické vyrovnání dle zákonů karmy. Bůh ti to odplať!


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Dievča, těší mě, že máš o mě starost. Zákon dotyku je zatím zachováván... Přeju krasnej den a.


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Cassy, dodala-li jsem ti porcičku energie, jsem potěšena! Díky, měj se vesele a.


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Norsko, přesně to si myslím taky.

Diskrepance je něco jako nespravedlivě rozdělená diškerece, myslím. Love you a.


snake_01
23. 04. 2021
Dát tip dievča z lesa, Zeanddrich E., annnie

Dievča: Zákon dotyku platí, ovšem pokud člověk není netýkavka, pak by se totiž mohl cítit dotčeně.


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Ad Abakus: Tento zákon je (bohužel) v mém paralelním vesmíru zcela neznámý... Znáš ten rým ...hubený... / ...studený, že jo? :)


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Janino, ahoooj! Co je na tom k smíchu??? :) Přeju zachování dobré nálady po celý den a.


Danny
23. 04. 2021
Dát tip

alert, rovnováha vesmíru narušena. opraví ji tip od Dannyho?


a čo zákon dotyku?


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Majaksi, kterej ti není jasnej? :)


cassy
23. 04. 2021
Dát tip

laskavé pohlazení probouzí čertíky elektřiny, i když je to "jenom" ta statická...


Norsko 1
23. 04. 2021
Dát tip

Seš k pomilování. Diskrepance, takové cizí slovo. Proč se vyjadřuješ tak složitě? Text pěkný, hutný, kamsi směřující a diskrepance. Co to komu říká? Hlubinou nevědomosti se proplout nedá. Nobody is perfekt, a já už vůbec ne. Hu


Abakus
23. 04. 2021
Dát tip

ja skôr záapasím so zákonom zachovania hmotnosti. Ten drží a  nepopustí! 


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Ad Snake: Kapitán na můstek!

Díky za odkazy! Pevně doufám, že adresát původního dopisu sezná, že argumentovat něčím, co mu veřejně doporučil jinej chlap, je v zásadě faux pas :) 


Janina6
23. 04. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Zákon zachování dobrého dojmu :-))


snake_01
23. 04. 2021
Dát tip Gora, annnie

Pro snazší orientaci: multivesum zde

Teorie strun tady.

Mj. myslím, že i na Písmáku platí základní Newtonovy fyzikální zákony,

především ZÁKON AKCE A REDAKCE :-)


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Bixley, díky. Zákon akce a reakce se porušit nedá, to je jasný, tak spoléhám na to, že adresát mé stížnosti je s tímto faktem obeznámen :)

Dekuju za tvoji reakci a přeju veselej den a.


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Sssssnake!

Firstly: yessssss, of coursssssssse... Doufala jssssssssem, že to někdo odhalí, ssssssssenk jů

Secondly: Ještě ho naváděj!!! Tu teorii, že pokud se struna příliš napne, může prasknout, tak tu znám :) Multiversy si musím vygůglit.

Závěrem svého dopisu ti velice děkuji za milou návštěvu. Really pleasure for a.


Anooo! Jsem za to moc ráda :)

Tak Fenkjů :)


annnie
23. 04. 2021
Dát tip

Lucie, chtěla jsi veselou, tak tady ji máš ;)

Pí eS: Dovol i jedno přátelské upozornění tobě: oprav si, prosím výslovnost. Říká se Fenkjů.

Fenkjů, maj dýr reindýr a.


bixley
23. 04. 2021
Dát tip

Moc hezky jsi mu to podala! Taky je zákon akce a reakce. Doufám, že ta reakce už proporční bude. :-))


snake_01
23. 04. 2021
Dát tip vesuvanka

Annie, v závěru odkaz na včerejší debatu o broucích? 

https://www.youtube.com/watch?v=MA5DkiVKSlM

PS: Moc se mi líbí zákon zachování dobrého dojmu.

PPS: Relativitu by určitě použít nemohl, ale co teorie strun a teorie multivers (ta mi pro tento případ přijde kromobyčejně vhodná :-))


Annnie, u slova disproporce a diskrepance jsem si musela vyhledat význam, jinak by báseň nebyla úplná :) Když už teda vím, co to je, tak mi to přijde jako něco, co se do kontextu skvěle hodí!

Super upozornění pro muže! I jsem se nad tím pousmála a naprosto Tě viděla, jak to píšeš a co asi dělá, když si to on čte... Bylo tam jak zamyšlení, tak i hravost a Pí eS mě dostalo!

Pí eS Tenk jů very mač :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru