Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 21-04 (duben 2021) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 05. 2021
0
18
1756

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za DUBEN 2021

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v dubnu 2021 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Já|bl|Ja|Ja|K3|La|Go|bi|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Lu|ac|ma|ni| .|kr|ra|xl|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ci|ks|rd|na| .|ov| .|ey|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |e |ab|i |6 | .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |pí|ba| .| .| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |šu|th| .| .| .| .| .| .|
-------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+-----------
1. Tomíkova louže . ./ Janina6. . .. | .| 2| .| .| 3| 3| 3| .| =11 bodů
2. Mezi psem a vlkem / kvaj . . . . .| .| 3| .| .| .| 2| 2| 2| = 9 bodů
2. Den louží. . . .. / StvN . . . . .| 1| .| .| 3| 2| .| .| 3| = 9 bodů
3. Poslední den . . ./ Luzz . . . . .| 3| .| 1| 2| 1| .| .| .| = 7 bodů
4. O třech pekelných utrpeních/Puškyn| 2| .| 3| .| .| .| .| 1| = 6 bodů
5. Louže pro všechno / Já Lucie píšu | .| .| 2| 1| .| .| 1| .| = 4 body
6. Žena za pultem . ./ Movsar . . . .| .| 1| .| .| .| 1| .| .| = 2 body
7. Hořící Ferrari . ./ Bohouš Krejza | .| .| .| .| .| .| .| .|

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za květen 2021, už nyní můžete posílat avíza.

 

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 23. května můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v dubnu 2021.
Jsou to tato díla:

Mezi psem a vlkem
Tomíkova louže
Den louží
Žena za pultem
Louže pro všechno
Hořící Ferrari
Poslední den
O třech pekelných utrpeních

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

 

 

NOMINACE DUBNOVÝCH prozaických děl

Do pátku 7. května můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v dubnu 2021
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Mezi psem a vlkem

Tomíkova louže

Den louží

Žena za pultem

Louže pro všechno

Hořící Ferrari

Poslední den

O třech pekelných utrpeních




Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


18 názorů

K3
25. 05. 2021
Dát tip

Vítězové perfektní, blahopřeji.


Gratuluji! Všem moc děkuji :)


Jamardi
24. 05. 2021
Dát tip

Gratuluji vítězům!


Janina6
24. 05. 2021
Dát tip

Díky všem, bylo to super kolo. Gratuluju ostatním a děkuju všem za čtení i za gratulaci!


Gratulace vítězům a pocta všem zúčastněným!!!!!


Gora
24. 05. 2021
Dát tip

Gratuluji všem čtyřem vítězům na prvních třech stupíncích, ostatním za účast!


bixley
24. 05. 2021
Dát tip

Gratuluji vítězům!


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO

Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za DUBEN 2021


bixley
21. 05. 2021
Dát tip

1. Den louží

Má to kouzlo dětského světa

2. Mezi psem a vlkem

Tajemné pátrání po vlastní minulosti, nepostrádá napětí

3. O třech pekelných utrpeních

pohádka určená spíše starším dětem, dobře zpracované téma ďábelského obchodu


Gora
11. 05. 2021
Dát tip

1. Tomíkova louže autora Janina6:

u této povídky oceňuji ono "něco navíc", co z ní dělá příběh, na který čtenář jen tak nezapomene.

2. Mezi psem a vlkem autora kvaj: 

napínavý příběh, dobře ztvárněné "tajemno"...

3. Louže pro všechno autora Já Lucie píšu:

opakovaně mne okouzlila fantazie autorky, proto volím na třetí místo právě ji...


Lakrov
11. 05. 2021
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Tomíkova louže autora Janina6: Kouzelné, říkám si po dočtení, v jehož průběhu nic nezadrhlo, nic mě nepřimělo odhlédnou nebo udělat si poznámku... prostě to odsýpalo. Dojem dětsky mysteriózního příběhu, získaný na začáku, se udržel až do konce, navíc bez odhalení "pointy", takže je to takové "homogenní" čtení, jemuž (pro případné pátravé čtenáře) dává vysvětlení onen dětský svět.

2. Mezi psem a vlkem autora kvaj: Od začátku napětí, ale taky (od druhého odstavce) komplikované slovní vazby, místy nadbytek slov. Po přečtení asi třetiny mi text začíná připadat poněkud popisný, zdlouhavý a taky si všímám že se to odklání od akčního příběhu, tušeného v úvodu, k jakémusi myšlenkovému monologu. Čte se to ale dobře až do konce, jen to náladou uhnulo od tušení, získaného z prvního odstavce. Konec zamrazí.

3. Žena za pultem autora Movsar: Z první se do mě zabodává jakési nezřetelné drama, druhá mi tak trochu nastavuje zrcadlo a třetí mě znervózňuje ještě před dočtením k poslednímu slovu. Autora (už z té "grafické trojatosti") nelze ani při anonymním čtení nepoznat, takže mohu jen konstatovat, že "drží standard".

 

OSTATNÍ: 

O třech pekelných utrpeních autora Puškyn: Líbí se mi to námětem i tím "ležerním" podáním. Vadí mi ta jména, v nichž se ztrácím. 

Poslední den autora Luzz: Je to takový "průřez vlastním vědomím", z něhož (pro mě) nevyplývá žadný jiný smysl, než že se autor potřebuje "vykecat". Omlouvám se autorovi za možná poněkud unáhlený úsudek a snad ho (ji) potěším aspoň tím, že už dřív než v polovině tuším, kdo oním autorem je. Četlo se to dobře. 

Den louží autora Stvn: Z těch podivných jmen mám na záčaku trochu obavu, aby ten text nesklouzl k šišlavosti, což by pro mne bylo nesnesitelné... ale nesklouzl. ...sekačku, která při jízdě vydávala hrkavý zvuk, který se rozléhal... # "přeKTEROváno Zvláštní snímek dětského světa, na můj vkus takový "neusazený", což ale jiným čtenářům může naopak připadat kouzelné. 

Louže pro všechno autora Já Lucie píšu: Začíná to jako fejeton a pak se to přes "snímek viděného" ubírá k jakési úvaze a nezřetelným záměrem. 

Hořící Ferrari autora Bohouš Krejza: Špatně se mi to čte. Možná mi vadí ten trvale nasazený přítomný čas, ale to mi dochází až asi na třetí stránce, takže mi spíš vadí jakási roztěkanost -- nedokážu se do toho začíst. Nerozumím tomu, uvědomuju si v polovině, nevím, proč to bylo napsáno; Možná nemám "vnímavý den". A je mi líto pavouka. Asi je to napsané moderně, někdo to ocení, mě to míjí, ale to je spíš moje chyba.


K3
09. 05. 2021
Dát tip

1. Tomíkova louže

Z jednoduchého důvodu. Má to všechny příznaky povídky. Navíc to přesně vystihlo klukovskou duši, alespoň soudě podle sebe. Velmi mne zaujalo i poetické orámování povídky. Nevím jak s tím hororem, asi bych tomu nemohl věřit. V téhle podobě to je nejlepší.

2. Den louží

Za jedničkou to nezaostává, v něčem jí to dokonce předčí. Působí to takřka dokonele, a tím pádem až trochu chladně. Rozhodla hřejivá poetika.

3. Poslední den

Tady naprosto souhlasím s komentářem Lucie.


Janina6
09. 05. 2021
Dát tip

 

1. Den louží

Svěží pohádka plná fantazie, ale zároveň i povídka o otci, který vypráví pohádku dítěti. Autor, vypravěč, posluchač i postavy, všechno je nenásilně propojené, v interakci. Bohatá slovní zásoba, pěkná pointa… a taky dojetí, o to cennější, že nám ho autor okatě nevnucuje.

2. Poslední den

Užvaněná švadlenka mě dostala. Ať vypráví cokoli (i ten nejvšednější děj, jaký si dovedete představit), má to „šmrnc“. Vtipný, chytrý text, tváří se hodně odlehčeně, ale nepostrádá ani hloubku a přesah.

3. Louže pro všechno

Ani tentokrát nemůžu zapomenout na Luciin text. I když jsme jí všichni napsali, že ho trošku „odflákla“, má prostě tak neotřelé nápady a umí vyprávět tak bezprostředně, že pro mě její miniatura má větší kouzlo než některé formálně dokonalejší povídky v soutěži.


Jamardi
08. 05. 2021
Dát tip

1. O třech pekelných utrpeních - zajímavé téma o ďábelském obchodu a                                                       hodnotě svého.

2. Louže pro všechno - zajímavá myšlenka, že louže má funkci magnetu.

3. Poslední den - obsahuje povědomé myšlenky. Jak říkali pánové Šíp a                                Uhlíř v jedné silvestrovské scénce, aby se nová skladba                                stala hitem, musí být posluchači povědomá a autor                                    musí včas uhnout jinam.


1. Mezi psem a vlkem

tajemná místa....záhady....to mám ráda...velice dobře zpracovaný napínavý příběh

2.Tomíkova louže

pohádkové tajemno, dětský svět.....moc hezky napsané

3. Žena za pultem

pobavila jsem se vtipnými postřehy

------------------------------------

achjj....víc už nemůžu ...kdybych mohla ještě 4.....určitě by to byla Louže pro všechno


1. Poslední den

Luzz příběh podala tak neotřelým způsobem, že mě naprosto pohltil! Líbí se mi, že samotný děj není až tak ničím zvláštní, i když je zajímavé přemýšlet, co bych dělala já poslední den... Komunikace se čtenářem, maličkosti, které jsou k zasmání, jsou prostě boží! 

2. O třech pekelných urtpeních

Klasická pohádka, ve které jsou zapojeny jak chyby hrdinů, tak i ponaučení a šťastné rozuzlení :) 

3. Den louží

Má strašně milý konec. Celý příběh je obyčejný a na tom je to krásné...


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za DUBEN 2021


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru