Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dračí výprava ... díl čtvrtý

27. 04. 2021
12
13
422
Autor
blacksabbath

třetí díl napsala autorka Gora

 
 
No ano, vlastně...."Na letišti si vzpomněli, že jaksi odletěli bez těch neposedných draků, kterým chtěli domluvit..".
Našli proto nejbližší poštu a odeslali dračí rodině telegram.
Stálo v něm:..
" Připravte se k odletu s přistáním na Islandu. STOP. Čekáme Váš přílet letadlem přímé linky Praha - Reykjavík STOP. Jednosměrná letenka zaplacena a rezervována na jména Drak Mëdärin, Saň Förinë, Dráče 1 Lärjï a Dráče 2 Lëjrï STOP.  Vyzvedněte přímo u odbavení na letišti Praha STOP. Pasy tamtéž STOP.
Příjemný let STOP.
Do příletu inkriminovaného letadla CSA  s dračí rodinou zbývalo ještě pár dní, které si naše výprava užila jaksepatří vesele.

Island je neodmyslitelně spjatý s přírodními bytostmi, jako jsou skřítkové, víly, elfové a trollové. Souhrnně se jim říká Huldufólk (skrytí lidé). Místní obyvatelé na ně nedají dopustit, a to i tehdy, když je před cizinci nechtějí přiznat.
Členové výpravy se bavili s několika Islanďany, kteří komunikovali se skřítkyx denně a zjistili spoustu objevných informací.
Například.,..
1. Kde Huldufólk bydlí ( v překladu skrytí lidé)
2. Jak jsou velcí
3. Jakou mají povahu
4. Jak se řeší nedorozumění mezi lidmi a elfy
5. Co jí
6. Kdo na ně věří
a hlavně -
7. Kde je můžeme spatřit
 
Nadšení výpravy, hlavně bioložky Eckertové a lingvisty lorda Bestie nebralo konce. Domluvit se zde bylo možné v češtině a tak se dozvěděli mnoho zajímavého.
Například, že...
...ti větší často obývají skály a kameny, víly mívají obydlí v květinách. Někteří se také usídlili v domech Islanďanů.
Mají různou výšku. Víly bývají zpravidla menší, skřítkové jsou o něco větší a elfové jsou podobní lidem. Trollové jsou pak mnohem větší a mohutnější než my.
Většinou bývají přátelští, ale umí se i naštvat. to když....Lidé nerespektují pravidla a rytmus Země, kdežto elfové přírodu chrání a brání. Lidské počínání je pro ně občas nepochopitelné. Zlobí se na nás, že si ničíme planetu.
V případě, že nastane problém, žádají Islanďané o pomoc senzitivní lidi z komunity. V každé vesnici je alespoň jeden člověk, který běžně komunikuje s Huldufólkem.
Nejraději mají borůvky, maliny, jahody a další bobule.
Snad všichni Islanďané ví o existenci skrytých lidí. V rodinách se traduje mnoho historek z generace na generaci. A příhody pokračují i dnes.
Spatřit je můžeme kdekoliv.
 
Přesun dračí rodiny se ale nekonal podle scénáře. Buď draci netrefili na letiště nebo se někde něco zamotalo. Ale to už jste se jistě dočetli ve třetím díle....kolektivního díla Písmáků.
 
Kdo bude psát díl číslo pět????
 
 
_______________________________________________________________________________________

(Použity citace z díla "Kdo jsou Huldufólk? Aneb islandští skřítci a další skryté bytosti" autora Kristyna Tronecková-listopad 2019)


13 názorů

Jjjj...ale jedna hlava neví na co myslí druhá a druhá neví na co myslí třetí....chjjj:-)))).....měj príma den!


Jamardi
29. 04. 2021
Dát tip

blacksabbath, z tebe už se stala vícehlavá saň :)


Jamardi....DĚKUJEME!!!


Dáme zprávu-zprávu dáme.....tedy jestli nechceš letět s námi..:-))))


Je dobré vědět, jak to mají v jiných zemích. 


Kočkodan
27. 04. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Poměrně dost skrytých lidí se dodnes vyskytuje celosvětově ve sportu. Tedy zcela přesně řečeno oni sami se neukrývají, jen úzkostlivě tají, že mají rádi různé bobule.


dievča z lesa
27. 04. 2021
Dát tip blacksabbath

dračia téma dostáva krídla a pekne si poletuje po krajine planéty ZEM


Diona
27. 04. 2021
Dát tip Aru

Black...ty chrlíš ty příběhy jako dračice plameny  :-)) úžasnéééé...má to šťávu, vtip i poučení...děkuju za obohacení


Aru
27. 04. 2021
Dát tip

ano, něco se zamotalo, to je trefné :D


To jsou mi zajímavosti :) Jsem zase něčím obohacena! Pátý díl si vzala pod křídlo dračí bixley, tak jdu na něj...


POZOR-POZOR.....číslo pět UŽ JE NA SVĚTĚ.....autorka bixley.....

kdo bude další??????


bixley
27. 04. 2021
Dát tip

Nemám co dodat!


Gora
27. 04. 2021
Dát tip

Parádní díl, Ivi. Přesné informace o Islandu!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru