Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přemysl oráč II.

28. 04. 2021
24
17
642
Autor
aleš-novák

volně navazuje na dílo Přemysl oráč ze sbírky Kozel zahradníkem, vyšlo 30.6.2017
(knižně ve svazku Sebrané spüsy, 2019)
 

V zimě se obvykle příroda přepne do spánkového režimu. Pro krtky to ale neplatí.

Na sněhovém koberci zahrady se i v nejtřeskutějších mrazech objevovaly čerstvě vykutané hromádky hlíny. Navíc, s klesajícími venkovními teplotami, se nově vzniklé kopečky Krtkonoš stále více přibližovaly k naší malé chaloupce. Jako by se Přemyslovci chtěli aspoň symbolicky ohřát u kamen. Trpělivě jsem hromádky rozhrnoval, čímž se z bílého zahradního koberce stával tmavohnědý. Pokud nebyl přes noc překrytý novým sněhem.

Za dlouhých zimních večerů jsem dokonce trpěl obsedantní představou, že jedna krtčí hromádka se dřív či později objeví doma na podlaze, přímo uprostřed kuchyně.

Nebylo proto divu, že jsem s přicházejícím jarem pojal úmysl s podzemním hnutím rázně skoncovat. Při nákupu v nejmenovaném řetězci jsem přidal do košíku solární odpuzovač krtků.

První jarní den jsem ho nedočkavě zapíchl do trávníku a usedl na lavičku u ohniště, abych mohl pozorovat hromadný úprk škůdců. Jenže - vysoká tónina odpuzovače donutila k úprku pouze přihlížející sousedy. Podle návodu jsem zkusil přepnout z ultrazvuku na vibrace, v naivní víře, že zemětřesení krtky spolehlivě vyžene.

 Musím uznat, že od té doby hromádek viditelně ubylo. Ani vibrace však nejsou úplně tiché a zvuk podobný velikonoční řehtačce, který zní pět sekund dvakrát za minutu, dost citelně narušuje mé pravidelné meditace na lehátku pod třešní.

Vzdávám se. Pro klid v domě i zahradě jsem odpuzovač zapudil a přinesl si z kůlny hrábě. Stejně jako každý rok budu trpělivě vláčet to, co Přemysl zorá...


17 názorů

Jamardi
17. 09. 2021
Dát tip

Když toho není moc a neryjí v záhonu... :)


:)


Markel
29. 04. 2021
Dát tip

krtci ti pracovat umí

a líný člověk jenom čumí  

 

P.S. nemám zahrádku :-)) *


Janina6
29. 04. 2021
Dát tip

Taky nás na zahradě pár let rozčilovali krtci - pak přišli hryzci a ti nadělali takovou paseku, že krtky máme najednou mnohem radši :-)


Zuzulinka
29. 04. 2021
Dát tip aleš-novák

tos mi připomněl kámoše, který se krtka snažil zbavit nejmenovanou trhavinou... čímž docílil akorát toho, že se mu vznesl a rozmetal travnatý koberec po celé půlce zahrady a jeho robotická sekačka skončila na kůlně vzhůru kolečkama ... krtek vesely ryl dál...ale my jsme se nasmáli

 


Dagmaram
28. 04. 2021
Dát tip aleš-novák

Já pár krtku vyryla a zavezla hodně daleko. Už roky u nás žádný neryl.. 


Evženie Brambůrková
28. 04. 2021
Dát tip aleš-novák

Vždy mě překvapí ta spousta kamení, co vyreje. Musím se mu podívat na tlapky, jestli si neublížil.



Kočkodan
28. 04. 2021
Dát tip Diona

 

Bílá plocha s tmavými ďupkami... vždyť to na zahrádce vypadalo jako v nějaké půvabné krajince v Dalmácii. Nechápu, že tě to tak nakr(t)klo.


lastgasp
28. 04. 2021
Dát tip

Pomůže taky voda, ale kubík je za stovku. Nejrychlejší je pyrotechnika a rachejtle, jen musíte rychle utíkat.


blacksabbath
28. 04. 2021
Dát tip Diona

Nami radí špatně....proud neee....mohl by tě  kopnout.....to krtek neee.....*/***


Diona
28. 04. 2021
Dát tip Nami 99

...kurňyk prace

to by byla medytace

nasraňi haviři

něni su maliři

už su na ústupu

ať mňa též nezdupú

 


Nami 99
28. 04. 2021
Dát tip Diona

Krtek se dá vypudit i elektrikou. Jenom nedávej moc proudu, aby nevylezli naštvaný horníci.


MilanH
28. 04. 2021
Dát tip

Mít krtince doma drsná představa :-)


Květoň Zahájský
28. 04. 2021
Dát tip Diona

Krtkonoše! Muhehe.


Diona
28. 04. 2021
Dát tip Benetka

:-)))  Twe Zebra-ne spüsi - KZ/PO dil II. Krtkowy mě tuze pobavil.  Mj. jsem si vzpomněla na jeden díl Krtečka - Zničit krtka! Zničit krtkááá!

Třeba ještě vyleze a zaprosí : Pusť to na max...chceme si pořádně zavibrovat,  tuc tuc  :-)

Jedna hromádka navíc v podobě Tipu


snake_01
28. 04. 2021
Dát tip Aru, Janina6

Aleši, jak je možné, že jsem si nekoupil Tvé Sebrané spüsy? To je velká chyba, musím ji napravit...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru