Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dračí výprava...díl jedenáctý

01. 05. 2021
16
34
739

Nyní se v ději posuneme o kousek zpátky do pralesa.

Doba strávená v pralese byla sice krátká pro draka, ale důležitá pro místní obyvatele.

Ti se sice po rachotu z přistání drželi pěkně daleko, ale zvědavost byla větší. 

,,Půjdeš ty, Čmárale, jsi redaktor místního časopisu A-Mazon, a tak to je na tobě." Ne že by měl radost, ale vypravil se zjistit, co a jak.

Naši draci se zatím spokojeně povalovali ve své nové bažině.

Svlečené kůže si uložili - táta do aktovky, máma do kabelky a děti pochopitelně do baťůžků. Třeba by se ty kůže daly prodat nějakým trotlům z Evropy, kteří nevědí, za co jít na karneval.

Zatím Čmáral dorazil na kraj bažiny a vylezl na velký strom, kde si udělal pozorovatelnu v opičím hnízdě. Obyvatelé mu sice nadávali, ale brzy poznali, že se od nich moc neliší, protože má také blechy, a dali mu pokoj.

Dráčata si splácala z bláta koule a napichovala je na pružné mladé stromky. Pak zamířit a PRÁSK! Máš hliněnou kouli na tlamě.

Táta se smíchy válel v blátě a vypadal spíše jako obří vepř.

To mamka vyndala z kabelky lehátko, klobouky, sluneční brýle a krémík, aby se nespálila její nová tenká kůže. Nedivte se, kde to všechno vzala. Dámská kabelka totiž ukrývá spoustu užitečných věcí a nikdo netuší, kolik se tam toho vejde.

Čmáral zatím pilně zapisoval a kreslil do deníčku, který jim nedobrovolně zanechal, spolu se všemi svými věcmi, nezmámý dobrodinec. Byl prý jen trochu vysušený, ale jinak moc dobrý člověk.

A co si z toho zapamatují další pralesní generace?

Malé potvory s boulemi od příušnic, velký hliněný vepř a čtyřoká holá obluda.

Jelikož Čmáral zvládal jen naivní dětskou kresbu, bude jednou zajímavé zjišťovat, co to tam vlastně žilo. Druhého dne po nich totiž nebylo ani vidu, ani puchu.

A jak to bylo dál? 

To už jste se vlastně dozvěděli v minulých dílech. A ty kůže se snad budou ještě hodit.

Vždycky se přece mohou zase převléknout za draky.


34 názorů

Jen co bude zase trocha času, tak to zcela jistě udělám :)


Zkus zadat do Děl Dračí výprava. Dost lidí napsala jeden nebo více dílů, byla to sranda.


Moc hezké, tak nějak usuzuji, že se jedná o příběh ze seriálu, ale nikde nenacházím další díly? Dají se dohledat? 

Dostávám se ke čtení starších věcí až teďka, přes blázinec v práci i v soukromém životě prostě na Písmáka nebyl čas. Ale doženu to :)


No jó, Fantomas! To byla paráda!


Dobrý dojezd a ještě lepší nápady.


Aru
02. 05. 2021
Dát tip

super Okamžiku ;)


Ooo, Hl. nádraží... Těším se!


Diona
02. 05. 2021
Dát tip Aru

Okamžiku, tak Ti posílám dračí pozdravení na hlavní nádraží  a ať ti fantazie jede jak Šinkansen :-) Už teď se těšíííím


Okamžiku....já už dychtím...:-)))))


To je více než pravděpodobné, dievča, jelikož jsou draci jinak neškodní.


drakorodinka si to za oceánom užíva s dračiou dávkou fantázie ... pobahniť sa v pralese cestou na karneval MŇAM ... Čmáral sa možno nechá uniesť predstavivosťou a do denníčku pripíše kratučkú poznámku s otáznikom ... nie sú to náhodou mimozemšťania?


Moc ti děkuji, Jano, hlavní je pobavit.


vesuvanka
01. 05. 2021
Dát tip

Pobavilo mě, Čmáral - redaktor místního časopisu A-Mazon pilně zapisoval a kreslil do deníčku, který jim nedobrovolně zanechal, spolu se všemi svými věcmi, neznámý dobrodinec. Byl prý jen trochu vysušený, ale jinak moc dobrý člověk :-))), TIP


Děkuji, Nami 99.


Tak to zase lituji já, Luboši, že jsem nebyla u rupnutí ramínka :-)))


Nami 99
01. 05. 2021
Dát tip

Hezké dračí počteníčko.


Kočkodan
01. 05. 2021
Dát tip

 

U té kabelky jsem zase jednou trochu zalitoval, že nejsem žena. Ale hlavně jsem se tak smál, až mi prdlo ramínko od podprdy...

 

A pokud se někdy půjde s dračí kůží na trh, tak z toho třeba může být i několik dalších dílů věnovaných smlouvání.


Děkuji ti, Ireno, jsem ráda, že tě to pobavilo a hlavně, že to bylo bez chyb :-)))


Gora
01. 05. 2021
Dát tip

Zase další půvabný - doslova - díl, Evži!!! Tady se dá jasně poznat, že to psala žena. Chlap by o kabelkách nenapsal... Bezvadný zápisek/kresba Čmáralova mne taky pobavil. 

Díky za parádní díl!


Děkuji Lucie a Jamardi. Třeba také něco přidáte.


Dobře....až tě zase něco napadne dej vědět...:-)))))))))))))))))


Jamardi
01. 05. 2021
Dát tip

Uschování kůže je moc dobrý nápad.


Já Lucie píšu...
01. 05. 2021
Dát tip Diona

Evži, skvělééé! Všechno mě dostalo a jsem pobavena :) Jsem zvědavá na Okamžika, jak to vymyslí, domyslí, přemýslí, namyslí...


Já jsem tu hlavně pro pobavení, Čudlo :-)))


Evženie Brambůrková
01. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Já bych, Ivi, asi chvíli počkala.


Čudla
01. 05. 2021
Dát tip Diona

Při čtení jsem se pěkně pobavil /*


blacksabbath
01. 05. 2021
Dát tip Diona

Já valím bulvy a utírám si slzy smíchu...udělat stojku, aby mi slzy natekly zpátky, věru teď smíchy nezvládnu...:-)))))....Čmárala bych za dětskou kresbu nekárala....ať si badatelé příští bádají....vdyť číst klínové písmo není také jednoduché....ovšem deníček, krterý jim ne-dobrovolně zanechal neznámý dobrodinec... trochu vysušený, ale jinak moc dobrý člověk......to mě dostalo...:-))))).............supér!!!! P.S. jaké číslo dílu si přeješ zabukovat nyní?????


Diona
01. 05. 2021
Dát tip

Evži, tuze pěkně ses "vnutila"  :-))) prostě jen další dimenze Dračího příběhu :-)))


Děkuji za milá slova, není to sice pokračování jako takové, ale napadlo mne to už dřív, tak se s tím vnutila. :-)))


Aru
01. 05. 2021
Dát tip Diona

teeeda, ty jsi rychlík ;)

místní kanibalové s valstním časopisem :D


bixley
01. 05. 2021
Dát tip

Evži, není nad to, když někdo zpětně zreviduje, jak to bylo s místními. No vidím, že dračice-saň je dáma každým coulem. No, coulem, spíš megacoulem. V kabelce samé potřebné věci. A dračí kůže se jistě taky bude ještě hodit... Prima!


Diona
01. 05. 2021
Dát tip

Evži, parádní  :-))))) a mj. to s těma dámskýma kabelkama byla trefa do černého. Fakt jsem se nasmála.

Tak doufám, že dračího vidu a puchu tu budu ještě dost  :-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru