Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pusinky

02. 05. 2021
13
29
544
Autor
Jamardi

„Podívej se tatínku, kdo to přijel! Pojďte dál! Mám takovou radost!“

Odkládáme si v předsíni kabáty a boty.

„Maruško, dáš mně pusu?“

Žena na mě špulí pusu, rty jsou pokryty fialovou rtěnkou. Proč pusu? Ani ji neznám.

„Maruško, co stojíš, nenech se prosit!“ slyším za sebou.

„Ty se stydíš. Nebo se mě bojíš?“ říká žena, která je moje příbuzná.

Moje ústa se dotknou jejích úst. A je to. Všichni jsou spokojení.

 

                                                              x x x

 

Lenka mě provází po bytě. V kuchyni si prohlížím starožitný stůl s jednou nohou uprostřed, příborník, předměty na poličce, mandolínu na zdi. Všechno je tak jiné, ještě jsem takové věci neviděla. Lenka je šťastná, že mě prohlížení baví. Ukazuje mně nálepky v koupelně.

„Udělám ti šťávu! Máme dobrou, rybízovou. Dáš si sušenky?“

Prohlížíme si její šaty, zkouší na mně účesy, pouští jednu gramofonovou desku za druhou. Sedíme na válendě, na které budu spát. Zpod ní vytahuje papírovou krabici. Otevírá ji. Jsou v ní sněhové pusinky.

„Teď se ještě nesmí jíst. Až o Vánocích. Babička by mně dala! Má je spočítané.“

Vrací krabici dolů na zem. Já přikyvuji, že jsou pusinky v bezpečí.

 

                                                             x x x

 

Rozkvetlá třešeň nás vítá. Je 1. máje, jdeme se políbit pod její krásnou korunu. Počítat nebudeme.


29 názorů

Jamardi
26. 05. 2022
Dát tip

Díky :)


Hezké :)


Jamardi
20. 05. 2021
Dát tip

Evženie, jsem ráda, že se ti to líbilo :)


Moc pěkné pusinky. Jen tu první bych nemusela. :-)


Movsar
02. 05. 2021
Dát tip

Neni zac, Jamardi!


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

Movsare, děkuju. :)


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip Gora

Janino, děkuju. :) Ano, je to tak, jedná se o malou holčičku na návštěvě u příbuzných, které ještě neviděla.


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

Kočkodane, díky :). Nebylo to náročné, mám raději spíše jiné cukroví a když něco nevidím, tak na to nemyslím (ohledně jídla) a Lenku mám ráda. :)


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

blacksabbath, děkuju :)


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

Goro, děkuju :)


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip Diona

Diono, díky :)


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

Theo, potěšila jsi mě. :)


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

Milane, děkuju :)


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

vesuvanko, jsem ráda, že se ti to líbilo :)


Janina6
02. 05. 2021
Dát tip

Zajímavá mini. Na začátku jsem chvilku přemýšlela, jestli hlavní hrdinka je nějaká stará paní postižená sklerózou, protože "ani nezná" někoho, koho má políbit na přivítanou, pak zase mluví o "ženě, která je její příbuzná"... Jestli jsem to nakonec pochopila správně, jde asi o nějakou malou holčičku na návštěvě u příbuzných, které ještě neviděla?


Kočkodan
02. 05. 2021
Dát tip Diona

 

Jarmilo, to je moc hezká pusinková mozaika. Posílám ti za ni pusu. (neboj, „jen“ na tvář).

 

A taky jsem si oddychnul, žes jim ty pusinky v noci nesežrala... Snad mi to za komentář snažící se o humor pěkně nespočítáš. ;-)


parádní...třikrát pusu:-)))))...............*/**/**/*


Gora
02. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Jamardi, baví mne, jak nad texty přemítáš, hledáš souvislosti i jak jsi dnes "naservírovala" své pusinky!


Diona
02. 05. 2021
Dát tip

Pusinky jsou v bezpečí :-)))


Dobře se mi četly. Dala bych si klidně ještě jednu, ale jestli jsou spočítane... :)


MilanH
02. 05. 2021
Dát tip

Hezké !!!


vesuvanka
02. 05. 2021
Dát tip

Pěkné, každá pusinka je jiná :-))), TIP


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

bixley, je to tak. Díky. :)


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


bixley
02. 05. 2021
Dát tip

Pěkná vzpomínka. Pusinky bývaly různé. Stejně jako je rozmanitý náš život.


rozmanité pusinky života ... pekný obrázok*


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

Lucie, díky. :)


Krásně napsané! Líbí se mi to členění a hlavně vícesmyslové pusinky, které mini propojují. Nápad super, celé milé :)


Jamardi
02. 05. 2021
Dát tip

Aru, děkuju :).


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru