Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dračí výprava... díl třináctý

05. 05. 2021
14
58
908

Všechny úžasné předchozí díly v klubu Písmáckých Hyzdilů.

„Pojďte rychleji, co se tak táhnete, jako Förinë po segedínu! Je naší ctěnou povinností je najít! Přece je v tom nenecháme.” hádá se Velký Pidi sám se sebou a ustavičně se přitom dívá na kuchařku. Žádné odezvy se dnes nedočká, možná jen této: „To se vám to mluví, když se jenom nesete na ramenech… Jooo a vůbec, víte jak z toho musí bolet záda, řekněte sama?” a ihned lingvista, zvaný Lord Bestie, zvedl oči k asistentce vůdce. Ta se ale nezmohla ani na odpověď. Není se čemu divit. Teda vlastně je, podívejte! 

Celá parta se potácela jen tak, odnikud nikam. Ani sama asistentka nevěděla, kam je jejich nosy vedou. 

Všichni se z drogové akce museli vzpamatovat. Pokud to teda šlo. Nikdo, zvláště bioložka Eckertová neměla vůbec chuť dál hledat draky. Ze všeho jim bylo šoufl. Kuchařka nemohla jídlo ani vidět a to je u ní co říct. Ani svůj talisman nemohla použít. A to ten rendlík tolik milovala. Žádný z nich, kromě vůdce (ten by snad přežil i ty shnilé papriky) a Okouna, prostě neměl náladu hledat zbytek výpravy. Čekali jen na Boha, kterým jim poskytne trochu vody, protože jejich zorničky vypadaly, jako od letitých drogových dealerů. Nebo jako, že mají alespoň osm dioptrií a to jen tak ze dne na den. Cítili se prostě jako, kdyby prošli holandskými ulicemi a něco si dali. Holt, na každém šprochu pravdy trochu.

Už netoužili ani po shledání se s draky. Jen šli a šli... Samozřejmě jen tam, kam viděli. 

„S vámi je to dneska jako, když učitel chce po dětech aktivitu na distanční výuce a sám si neumí ani zapnout mikrofon,” vzdychl Pidi a pokračoval: „Vzpomněl jsem si… Aaa, co nám to ta parta ještě předtím, než nás nadopovala, říkala. Mám to!” zabolela ho hlava, z toho namáhavého přemýšlení. „Cituji ty všechny drogové chuligány: “Strčte si toho brněnského draka ****” Co myslíte, co tím chtěli říct? Jak brněnského? Jaktože věděli, že jsme tu i s draky? Jooo, mimochodem, mohli bychom je už začít konečně hledat…” začal s tím zase. 

„Co se tím zabýváš. Mně se asi rozletí hlava, tak tolik nehuč. A vůbec, jako co by tím asi měli myslet? Že ty hloupé pověsti, nebo jak se tomu říká, si mysleli, že drak vypadá jinak, ne? Já tu ale nejsem od historie.” vložila se do toho sama vulkanoložka a silně zamžourala na cosi v dálce. Neviděla to ale dostatečně, proto poprosila vůdce, který měl ze shora větší rozhled, aby se podíval. „Už to vidím, vždyť to je naše spása!” zamrkala pořádně vulkanoložka. „Je to duha, ale kde se tu vzala? Aaa, už vím! Nejsem sice expert na vodopády, ale toto poznám na sto procent…” škodolibě se pousmála a celá výprava se na ni blaženě podívala. Byly to vodopády Iguaçu. „Tak jsme se ocitli na pomezí Brazílie s Argentinou a ne v náruči sochy Krista Spasitele. To jsme museli jít ale vážně dlouho. To jsem sama překvapená. Asi jsme se trochu pozapomněli. Ale je to doopravdy pohled do Ďáblových úst!” musela ještě dodat. 

Všichni jako by nabrali energii a nikdo nebral v potaz, že se hodně vzdálili od Ria. Bez rozmýšlení se rozběhli směrem k duze. Viděli červenou, oranžovou, žlutou, zelenou, modrou... Pili a pili, jako kdyby vodu v životě neviděli. A svítilo sluníčko a oni se tohoto pocitu nemohli nabažit. I vůdce se záhadným způsobem najednou ocitl celý ve vodě, každý z nich věděl pročpak asi. To by se líbilo i dráčatům a Sani takovéhle koupele, i když oni jsou spíš na ty sopky, ale toto nemělo chybu! Bylo to jako ve snu. 

Na dračí rodinu si bohužel po dobu údivu nikdo, ani sám Velký Pidi, nevzpomněl. Co asi tak dělají? K dnešní výpravě jim stačili pouze Ďáblovy ústa, šum vody, okoupaný vůdce a nosály, ještěrky co tam všude pobíhaly. Snad i draky potká mlha, která se z prudkých vodopádu linula. 

Jak se zdá, tak se kuchařka vzchopila a už chystá nějakou dobrotu ve svém rendlíku. Copak to asi kuchtí?

 

Okoun se na překrásnou duhu nemohl vynadívat , tak vám ji prostě musel posIat, abyste měli stejný zažitek! Mělo to na něj možná větší vliv než samotný karneval. To je co říct, co? Tak pozor, aby se neutopil…

Fotka je naštěstí vyfocena v dobrý čas. Nebyli tam totiž žádní šikmoocí turisté s “cvak, cvak...” 


58 názorů

Kočkodan
06. 05. 2021
Dát tip

 

Lucko, to byl pěkný nápad, že se výprava ocitla u velké padající vody. Šlo o slušný chodecký výkon. Tedy u tebe o slušný výkon mozkovny.

 

Jenom se bojím, aby se později nějakou nešťastnou náhodou nedostal vedoucí do Hradce. Tam by totiž mohl dostat provaz. Myslím tím, že by hrozilo nebezpečí, že by z něj v Divadle Drak udělali proti jeho vůli a kvůli jeho velikosti loutku. Ale snad mám jen moc bujnou a pesimistickou fantazii.


Aru
06. 05. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

děkuju, snažím se, ale bude to masivní počteníčko ;)


Ajo vlastně :) Já jsem si nepřečetla, že ty píšeš poslední díl!!! Tak přeji hodně dračí inspirace a nějak pěkně tu výpravu zakonči :)


Aru
06. 05. 2021
Dát tip

na mě ;)


Záleží jak to půjde, to je jen na autorech :)


Aru
06. 05. 2021
Dát tip

no teda, uuuf rodokmen? už takhle to bude strašně dlouhý


Bixley, ahoj! Ráda Tě tu opět vidím. Jsem ráda, že se líbilo :) 

Ano, nosy je zavedly hooodně daleko od Ria, konečně :) Duha a vodopády je zvedly na nohy. To s tím rodokmenem je dobrý nápad! Ještě úplně nevíme, co tím naznačovali... Ale třeba s ním mají něco společného. Myslím, že je určitě najdou :)


bixley
06. 05. 2021
Dát tip

Jů, bezva díl! Tak konečně se vymotali z Ria...  A nosy je zavedly pěkně daleko! Ten vodopád s duhou je parádní. To se nedivím, hned bych se tam taky okoupala. Měl by se ovšem zjistit rodokmen draků, zda s tím brněnským nemají společné předky... Tedy, pokud je najdou, že. :-)


Já Lucie píšu...
06. 05. 2021
Dát tip annnie

Annnie, moc moc moc děkuji za přečtení a tip! Velice mě potěšilo, že se Ti díl líbí :) Brněnský drak se mi také zamlouvá...

Krásný den plný dráčků mráčků!


Gora
06. 05. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Ještě sama netuším, čeho se draci a výprava ve čtrnáctce dopustí:-), a tak se nechejte překvapit... 


annnie
06. 05. 2021
Dát tip

Moc pěkný, Lucie. Plnohodnotný pokračování. Velmi jsem ocenila zakomponování brněnskýho draka! Piš piš piš. Tip tip tip a.


Aru
06. 05. 2021
Dát tip Já Lucie píšu..., blacksabbath, Jamardi, Gora

pokud to neudělá Gora, tak já rozhodně ty dráčky vyndám z pytlů :D


Já Lucie píšu...
06. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru, Jamardi

To by neudělala :) Věřím, že je zachrání!


Aru
06. 05. 2021
Dát tip

draci budou zachráněniiiiii, tedy pokud je Gora, no..., jaksi,... nenamele do salámů :D


Láďo, děkujííí :)


Dobré ráno, Honzo! Moc mě těší, že sis i tak můj díl přečetl, i když neznáš ostatní. Pokud Tě ten můj vtáhl, tak klidně mrkni i na předchozí díly. Jen klidni na prolog a v klubu je najdi :) Anebo zůstaň jen přitom mém...

Přeji pěkný den!


blacksabbath
06. 05. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Evži....nevím jestli draci poputují zpět.....něbo zůstanou v Brazilii ev. v Argentině.....uvidíme co tvůrci 14. a 15. dílu


Nami 99
06. 05. 2021
Dát tip

Moc hezké dračí vyprávění.


zeleda
05. 05. 2021
Dát tip

Lucko, neznám všechny předchozí díly, ale ten tvůj je čtivý,


To Jamardi: Nad tím jsem tak nepřemýšlela, ale je to pravda... Ale třeba jsu chutné :)


Evži, ano, z brněnského draka by ještě něco mohlo být :)


Vesuvanko, pěkný večer! Jsem ráda, že se líbilo! Osvěžení to už chtělo :) Fotka je boží, také se mi líbí...


Zachytila jsem náznak ,,Brněnského draka". Ráda bych se zase zapojila po návratu draků domů. 

Hezky to máš vymyšlené, ještě to pár dílů hodí.


Jamardi
05. 05. 2021
Dát tip

blacksabbath, ty ještěrky nejsou jako jídlo dobrý nápad. Vem si, že mají zachraňovat dráčata a to jsou vlastně takové větší ještěrky. Hrůza!


vesuvanka
05. 05. 2021
Dát tip

Lucko, napsala jsi to moc pěkně, výprava se pěkně osvěžila po tak dlouhé a namáhavé cestě, moc hezká je i fotka vodopádů Iguacú :-))) TIP


Já Lucie píšu...
05. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

Dievča, ahóóój! 

Ano, kdo by se nechtěl koupat? :) Ztracené síly už doplnili :)


čvachtať sa po krk v diablovej tlame, kde to buble ako v pračke tatramat  ... to sa predsa automaticky musí umyť každý ... ak prirátame prepláchnutie duševných závitov dúhou je šanca, že v tomto poľahčujúcom pokračovaní príbehu výprava vhodne dopĺňa stratené sily ... tak na stretnutie s rodnými drakmi!


Goro, jééé to jsi mě potěšila! Moc děkuji za pochvalu, vážím si toho.

Musím říct, že jsem si předchozí díly musela oživit, abych navázala... A jak vidím, povedlo se! 

Teď je řada na Tobě!


Gora
05. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Lucie, pěkný díl! 

Musím ocenit, že ses dobře na psaní připravila, četla minulé díly a navázala, získala další informace a obohatila tak příběh. Jsi šikula...


No uvidíme, co Gořin díl přinese... :)


Aru
05. 05. 2021
Dát tip

tuším na obzoru, že se výprava ještě zaskvěje svojí slavou minulou, např. v drobných krádežích, klamání, lžích a podvodech byli fakt dobří :D


Jamardi, zdravím! Jééé, jsem ráda, že se líbilo!

Přesně, šli za duhou a nic víc po nich už nikdo nemůže chtít :)


Black, asistentka se koupala, pila a dávala pozor na Velkého Pidi :) A samozřejmě se těšila na dobrotu od kuchařky!


blacksabbath
05. 05. 2021
Dát tip Aru

to bylo pod okamžitým nátlakem:-))))))))


Aru
05. 05. 2021
Dát tip

a co v minulém díle? :D


kuchařka ještě nikdy nezklamala...určitě si tom ala...pochutnáte...


eee???


Jamardi
05. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Tak aspoň vypasené ještěrky a dobrou vodu prosím :)


Aru
05. 05. 2021
Dát tip

ivi, jsem rád, že to není shnil... eee, teda cože? to se nikdy nestalo :D


blacksabbath
05. 05. 2021
Dát tip Aru

oběd pro výpravu na zítra....duhová polévka...ještěrky na kari...zákusek - voda se slunečným svitem...:-))))))


Jamardi
05. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Hledali draky, šli za duhou a nakonec je postavilo na nohy dobré jídlo. Aspoň doufám. Co víc po nich kdo mohl chtít? :) Lucko, dobře jsi to vymyslela :)

Fotka se mně líbí.


skříteček malinkatej.....pohoupáme ho....pude do nosítka.....kde je ta asistentka?????? haló


Aru
05. 05. 2021
Dát tip

ale jsem rád že odešli z Ria, už to tam bylo silně depresivní :D


Ale vodopády ho nadobro očarovaly :D


Aru
05. 05. 2021
Dát tip

ale von je choulostivej a všeho se bojí :D


Já Lucie píšu...
05. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Fakt nepřežije ani hodinu? :) To jo, skřítci jsou kouzelní a mají za lubem, nemysli si! :D


Aru
05. 05. 2021
Dát tip

ivi, já jenom četl, že se velitel ocitl po krk ve vodě na prahu života a smrti, o praní jsem se nedočetl :D


blacksabbath
05. 05. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

a kde je asistentka no kde????určitě někde ty šatičky pere...když bude hodnej.....paní kuchařka ho určitě nechá svézt na své pánvičce jako lodičce


Aru
05. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Lucie, ale bez péče nepřežije ani hodinu :D

jo jo, to víš ty tanečnice v těch videích ukázaly trochu víc kůže na stehnech, než si američtí puritáni dokážou v těch nejdivočejších snech představit, tak to museli odstranit, to prostě se do dnešní doby nehodí a taky tango je erotický samo o sobě, to prostě kluci ve státech nemoho spatřit :D


Aru
05. 05. 2021
Dát tip

ivíííí, vždyť se mohl utopit, je vysoký jako jedna pracovní rukavice, proto měl tu asistentku, bez ní je naprosto neschopný :D


nojo...ty šatičky....dyť se koupal ve vodopádu.....tak se šatičky vypraly sami.....Velký Pidi nesmí bejt tak cimprlich...:-)))


Tak skřítek je snad taky trochu chlap :D

Škoda tanga...


Aru
05. 05. 2021
Dát tip

není chlap, je to skřítek, pohádková bytost :D

jo jo, argentinský tango jsem kdysi poslouchal na youtubu, ale protože bylo pěkně nemravný, tak mi moji knihovnu vymazali :D


Aru, musel si je umýt sám :) Je to přece chlap! Sice pidi, ale je. Ach, Argentína..., tam je také krásně!


Black, ráda jsem součástí výpravy :) Ještěrka na kari, dobrá volba! Těší mě, že se dílek líbil :) Uvidíme, co vymyslí Gora... 


Aru
05. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

a Pidimu stejně nikdo ty šatičky neumyl, chhmm :D všechno aby si dělal sám, aspoň že nejsou u těch drogových maníků, takže Argentína? to by mohlo být zajímavé


blacksabbath
05. 05. 2021
Dát tip Aru

Jupííí....další dííííl.....Velký Pidi....ten se měl....i když nevěděl...kam je nosy vedou..:-))))....a ty voči jak dva dna od půllitrů ...hihihi......zaplaťpánbůh za tu duhu.....ano, ano ten rendlík...zbraň i milovaný talisman....co jen se na výpravě na něm navařila....a jaká chutná krmě na něm vařila.....až se vrátí...tedy jestli...určitě ho vyleštííí.....osvěžena koupelí už jistě přemýšlí, čím postaví výpravu na nohy....možná nějakou ještěrku na kari???....Lucíí.....tvůj díl je moc hezkýýýýý!!!!!!!!.....děkujííííí


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru