Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dračí výprava... díl čtrnáctý

06. 05. 2021
16
27
936
Autor
Gora

Předchozí díly jsou k nalezení ZDE:

... a zatímco Velký Pidi, veden napoleonským komplexem, rozhodnul - a to bylo jediné, co mu skutečně šlo - komandovat druhé právě proto, že je tak malinký - že výprava bude nějaký čas kempovat na úpatí velkých vodopádů. 

Za prvé se všichni měli zotavit z destruktivního pobytu v Riu, neboť se shodli, že velkoměsta nejsou nic pro ně. Za druhé jim vábně zavoněl pokrm z kotlíku nad ohništěm.

Na zvědavý dotaz, co že se to chystá dobrého, odpověděla kuchařka, že eintopf, tedy jídlo z jednoho hrnce. A ještě dodala, že kdo je zvědavý, bude brzy starý a pár dalších přísloví jako dočkej času jako husa klasu, všude chleba o dvou kůrkách či darovanému koni na zuby nehleď. Měla totiž velmi proříznutá ústa a v batohu dost trvanlivých potravin.

Lord s asistentkou vystavěli přístřešek pro případ špatného počasí, vulkanoložka a vědkyně Eckertová sbírali klacíky na táborák a čas jim tam, s výhledem na duhu a dobrý gáblík poklidně plynul, jen Velký Pidi nervózně pochodoval těsně nad propastí - avšak...

 

... kdesi na špinavém předměstí Ria se povedlo uneseným dráčatům přehryzat lana, kterými lupiči svázali plátěné vaky. Rozhlédla se, kde jsou a strčila všechny své hlavy dohromady.

"Sestřičko, co budeme dělat? Stejská se mi po našich, i když mi občas silně lezli na nervy," pravil se slzou na krajíčku dráček.

"Jo jo, zlatí naši,fňuk..." přidala se malá saň.

V tu chvíli se otevřely dveře staré opuštěné plechové haly a deset únosců nakráčelo dovnitř.

Jako praví mladiství gansteři, odkojeni ulicemi Ria, se ani neusmívali, ani dráčatům nepřinášeli svačinku, ale hrozili pěstmi a příšerně se na ně šklebili. Vidět je tak režisér z Hollywoodu, ihned by je angažoval za lumpy do remaku Sedm statečných! 

Dráčata pochopila z jejich zuřivých gest, že výrostci budou požadovat výkupné po ZOO v Riu a za ně si hodlají koupit drogy.

Už už se viděla ve voliérách zoologické zahrady, daleko od svých blízkých a jako doživotní atrakce pro turisty.

Když parta zachmuřených mladých ničemů odešla, dali opět hlavy dohromady.

"Musíme zmizet, děj se co děj, jinak naše už neuvidíme!"

"Ty myslíš," naznačila bázlivě cosi malá saň pohybem křídel, což vlastně byly zakrnělé přední končetiny.

"Správně, teď anebo nikdy," mrknul na ni bráška dráček.

Vysoukali se z vaků a vztyčili krky v celé jejich délce. Dráček zjistil, že dokáže nadzvednout střechu z plechu. Vlezl sestřičce na ramena a plát nevalné kvality vší silou poposunul. Vylezli nahoru. Dráček zavětřil nozdrami.

"Bojím se," špitla saň.

Dráček se rozběhnul po rovné střeše a rozepjal křídla. Ta jej nesla výš a výš až nad první mrakodrap. Postavil se na něj a odtud zamával na ségru, aby posbírala odvahu a následovala ho.

"Jedna, dva, tři, teď," s povzbudivým výkřikem se rozběhla také saň.

A tak až když jim šlo doslova o svobodu, naučila se dráčata létat a ihned intuitivně nabrala ten správný směr.

 

 


27 názorů

Gora
06. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

To jsem ráda, nesnáším ani Velikonoční pomlázku, natož vařečkovou!


Kočkodan
06. 05. 2021
Dát tip

 

Irčo, i kdybych měl u sebe vařečku, tak tě s ní za díl po zadku neplácnu, spíš poplácám po zádech.


Gora
06. 05. 2021
Dát tip

Diano, díky!


Gora
06. 05. 2021
Dát tip

dievča, žasnu nad tvojí fantazií, dík...


Diana
06. 05. 2021
Dát tip

Pěkná pohádka :-)


Gora
06. 05. 2021
Dát tip

Jamardi, díky...


dievča z lesa
06. 05. 2021
Dát tip Aru, Jamardi

príbeh sa rozvíja iskrivo ako dračí kvet ... keď sa dračia rodinka navzájom nájde, padnú si do plamenného náručia a do dračích sŕdc sa vleje rieka úľavy ... rodičia môžu byť hrdí na svoje odvážne dietky ... okrem iného ušetria nejaké tie drakohaliere za hodiny lietania ... a členovia výpravy budú gúliť okále na ten vývoj dračej inteligencie 


Jamardi
06. 05. 2021
Dát tip

Super!


Gora
06. 05. 2021
Dát tip

Díky, Nami:-)


Nami 99
06. 05. 2021
Dát tip

Hezké dračí počteníčko.

 


Gora
06. 05. 2021
Dát tip

Renato, díky... no, teta Kateřina nebo blackie, to je vzdálené příbuzenstvo naší věhlasné kuchařinky, ještě taky D.M.Rettigová:-))


bixley
06. 05. 2021
Dát tip

Ireno, bezva! Nebyla ta kuchařka příbuzná tety Kateřiny? Dráčata jsou statečná - po rodičích. :-) Jenom aby zas dráčata a zbylí draci trefili k tomu vodopádu do Argentiny... Uf, je to náročné.


Gora
06. 05. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Tak to mě těší... dál už budu jen sledovat vaši Dračí výpravu, čas šíleně letí a mám rozepsáno dost děl, tak abych aspoň něco uskutečnila...


Ty si nezklamala! :)


Aru
06. 05. 2021
Dát tip

žádný strachy, mám na paměti, že je to pohádka ;)


Gora
06. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

No, jen aby...


Aru
06. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

to najdou, toho se neboj ;)


Gora
06. 05. 2021
Dát tip

Jani, děkuju, s výpravou by se setkat měli, aby konečně rodina draků našla nový domov... a aby byla napořád chráněna. 


Gora
06. 05. 2021
Dát tip

Lucie, jsem ráda, že tě pokračování nezklamalo:-), díky.


Gora
06. 05. 2021
Dát tip

Přemku, jednou se každé mládě musí "naučit létat", a tak i dračí:-), děkuju.


Gora
06. 05. 2021
Dát tip

Aru, dík, no, však oni si dráčci rodiče brzy najdou:-)


vesuvanka
06. 05. 2021
Dát tip

Irenko, moc pěkně napsané, je skvělé, že se dráčci naučili létat. Je naděje na setkání s výpravou :-))). 


Jééé, to je supr trupr díl!!!!!!! Jsem ráda, že výprava ještě zůstala u vodopádu a papají :)

Už to vypadá, že teda i dráčci se cosi naučili.

P.S. Díky, že si pokračovala v příslovích!


lastgasp
06. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

To je úleva. Parádní nápad a začít létat.


Aru
06. 05. 2021
Dát tip

no to tedy bude ještě zajímavé :D

a dlouheee

přístřešek se hodí, malí dráčci létají v chudinské čtvrti a ti velcí ji z druhé strany ještě stále boří, to vysvětluje proč letos nebyl karnevak :D


Gora
06. 05. 2021
Dát tip

Ivi, jsem ráda, že se líbí!! Díky.


blacksabbath
06. 05. 2021
Dát tip Aru

Super......to bude vůdce výpravy vpravdě potěšen....hurá,hurá,hurá...dráčata unikla!!!!! nouze naučila dalibora housti...a dráčata létat!!!!!!.........ano,ano...kuchařka měla  v batohu dost trvanlivých potravin....a velmi proříznutá ústa....ale také velkou vařečku, kterou mohla nejen odhánět dotíravce, čuchající dobrou krmi....ale i plácnout neposedy po zadku....auauau....

Tak teď ještě dát ty dvě party dohromady a zdárně zakončit výpravu.....

no uvidíme jak to všechno dopadne.....

Irčo je to skvělé, parádní i poučné...:-)))))))))).............*/********************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru