Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spící Růženka

08. 05. 2021
1
9
344

Spící Růženka

Šípková Růženka má na růžích ustláno,

přesto však vzdá se věčného snění.

Nediv se princezno, dotyk tvých úst ráno,

a tu snem stane se probuzení. 


9 názorů

Děkuji za odpověď, už si dám na ty slabiky pozor. Asi na té pravidelnosti něco bude.


taktedy
06. 08. 2021
Dát tip

Nu...většinou se snažím počítat počet slabik na řádcích. Nechávám to stejné ve čtyřverší, nebo se tam střídá třeba 8  a 7. Ale i jinak. Ale vůbec nevím, zda je to správné. Nějaký trochej, daktyl, jamb - to užívat neumím.

 


Děkuji za tip a přebásnění. Já v těch přízvucích, nepřízvucích a rytmu docela plavu. Těžko poznávám kde je co navíc, nebo kde něco chybí.  I když cítím, že to vaše přebásnění je mnohem plynulejší, nevím zda to dokážu napodobit. Prozraďte mi, to vy prostě slyšíte nebo cítíte jak to bude znít dobře, a pak to tak napíšete, nebo na to máte nějaký vyloženě "technický postup"? Vím, že je to jako ptát se kuchaře na jeho tajný recept, ale byl bych vám moc vděčný za vysvětlení.  


taktedy
09. 05. 2021
Dát tip

Na růžích měkce ustláno,

však vzdá se svého snění

pro polibek něžný, ano,

kdy snem je probuzení. 

 

Nápad opět pěkný...jen ho dobře zpracovat, ale tip za snahu a k povzbuzení .)


Děkuji vám oběma za rady, beru si k srdci.


druhý verš je dokonalý, hezky plyne, v ostatních něco přečuhuje, zvláště ve čtvrtém verši závěr

poslední verš nese pěkné sdělení

za sebe - ještě bych na rytmickou stránku kouknul, když už jde o vázaný verš


Norsko 1
08. 05. 2021
Dát tip

Ten dotyk jsi měl doprovodit větším výlevem slov. Je jedno o čem, měl jsi ji ohromit


Máte pravdu, měl jsem si to po sobě alespoň přečíst, snad vám to nezkazilo celkový dojem. Krom toho nešťastného písmenka, co podle vás dělá z téhle mé básně, snažící se být romantickou, blbě romantickou?  Je to podle vás už samotný "motiv", nebo je to ve zpracování?


Norsko 1
08. 05. 2021
Dát tip

Romanticky blbé. Prin-ezna přece neexistuje! 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru