Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mňaukí...2.díl

09. 05. 2021
17
33
639
Autor
blacksabbath

Hej, hej, hej.....je tady nový děj!

Skřítci tady dováděj...máme číču a i sejr
vo další díl si louděj!
Hej, hej, hej...vidím tě!..Tak se přidej!
Na čas to nesváděj!...možností je habaděj:-))
Už na nic nečekej!!!!!!!!!!!!
Děj se co děj...sleduj nový děj!!!!

Hej!!! Hej!!! Hej!!!

Mňaukí byla rozená diplomatka. Povedlo se jí téměř nemožné. Domluvila rande! Nikonocelína a Kššc se měli večer sejít v jejím domečku.
Stíny byly čím dál méně vidět. Slunce se chystalo ke spánku. Vyšňořený Kššc s kytičkou stál na zápraží domečku Mňaukí. Vyhlížel svoji lásku a těšil se, jak jí zazáří očka až ho uvidí s tou krásnou kyticí.

Před vrátky zastavilo myšoauto. Ale místo Nikonocelíny z něj vystoupila mohutná myšopaní a tlustý myšopán. Oba měli na sobě kožichy a kapsy nacpané sýrem a obilím.

Kššcovi se podlomila kolínka. "Achjo, to jsou přeci její rodiče!" Popotáhl nosem a schoval se Mňoukí za záda.
Tlustý myšopán zahrozil na Kššce.
"Hej-hej, ty tam, mladej
od Nikonocelíny čumák pryč dej
my máme rodokmen
a ty nemáš ani jeden sejr!"

Mňaukí své kamarády vždycky chránila. Jednu packu si dala do boku a druhou mávala do taktu.
"Hej, hej vy pane tlustej
nekřičte mi tu na něj!
My vám to nandáme
kožichy vám sundáme!"

Vypadala opravdu odhodlaně. Rodiče Nikonocelíny se dali na ústup k myšoautu.

Ale protože žena má vždycky poslední slovo, ještě v půlce cesty se myšopaní otočila a zahrozila.
"Jak jsme řekli, hej-hej-hej
Od Nikonocelíny packy pryč dej!"
Spěšně nasedli a za myšoautem se jen zaprášilo.

Mňaukí se otočila ke Kššcovi. Stál tam, mezi muškáty, ramínka se mu otřásala vzlyky. Objala ho, hladila a těšila, jak jen to ona uměla.
"Neboj, ono to dobře dopadne. Něco vymyslíme."
Kššc si zalezl na pec a usilovně přemýšlel. Až to vymyslel......

"Vydám se do světa! Vydělám si tam spoustu krychliček sýrů a obilí. Ještě vám ukážu, kdo je to Kššc!!" Povytáhl si záplatované kalhotky a utřel si ušmudlanou tlapkou oči.

"Musím to povědět své Nikonocelíně! Aby na mě počkala! Že jí přiveze z vandru ten nejkrásnější klobouček a svatební diadém!"

A protože byl slušně vychovaný věděl, že se musí rozloučit s Mňaukí a poděkovat jí za to, že ho vytáhla z bahna.

"Mňaukí, děkuji ti za všechno! Nerad tě opouštím Je mi u tebe dobře. Ale já musím jít. Musím si Nikocelínu zasloužit!"


Mňaukí věděla, že je Kššc křehkej, slabá postava pro tento zlý svět. Měla dobré srdíčko, na kamarádech jí záleželo a Kššce měla fakt ráda.
Zamyslela se.
"Sám jít nemůžeš! Musím s tebou někoho vypravit, aby na tebe dával pozor!  Kdoví, jestli bys našel cestu domů."

A pak si vzpomněla!
Vedle v domečku přeci bydlí Ťapšlap. Ťapšlap byl skřítek s velkýma nohama. Měl je velké od toho všeho věčného putování. Cestovatel, který se vyzná a umí světové jazyky!
Vždyť on zná všechny knihy od Hanzelky a Zikmunda. A nedávno se vrátil z dobrodružné výpravy! Z cesty, kterou prošel v báglu Jakuba Vágnera. To bude ten pravý! To bude doprovod pro Kššce.

Honem, honem to všechno pověděla Kššcovi.
Když Kššc vyslechl její návrh, rozjasnila se mu očka. Bál se světa venku. Vždyť už mu jednou ublížili a nebýt Mňaukí, kdoví jak by to dopadlo.
Ta se hned rozběhla k Ťapšlapovi. Výzvu k cestě do světa a pasováním do role ochránce Kššce přijal. Navíc už se doma nudil.
A tak nastala příprava. Napéct buchty do ranečků, připravit krosny s oblečením do deště i do zimy. Prostě předodjezdový chaos.

Když všechno dobalili byla už noc. Honem spát! Ráno se vyráží....

Mňaukí byla šťastná, že to tak všechno krásně vymyslela. Zavrtala se do svých růžových peřinek. Zdálo se jí, jak sedí zabalená v dece s nohama na bobíku před krbem, s mlíčkem na stolku v hrnku s koťátky. Kššc měl sny o své krásné vyvolené Nikonocelíně. A Ťapšlap?

Kdoví........někdo další nám to jiště poví...?!?!?


33 názorů

nebrblej a čti....než to dočteš určitě vyjde závěrečný díl......:-))):-))):-))))


Phil.....děkujeme za tvou zastávku....


Philogyny
10. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Měla jsem na škole přezdívku Myška. Ke kočkám mám rozporuplný vztah. Na posedu mám svýho plcha, bolest, ranní kávu, někdy slunce, kávu mám raději a stíny, jsou v nich přídavky.,

Krmíte? ano

Dodržujete hygienické předpisy?  ne

Co milujete na lese? Slunce a tmu v jehličí  ano

Na co máte povolenku?

Na všechno, kromě stínu a interpukčních znamének za slovy, pořád fouká silný vítr, tak jako včera  --- 

---

---


Že jo, Luboši. Na Ťapšlapa jsem hrdá!!!!!!...Nohy má od toho všeho chození po světě jako hobit Bilbo Pytlík...rozesmátý smajlík


Kočkodan
09. 05. 2021
Dát tip

 

U myšoauta šlo nejspíš o Myshubishi.

 

A vymyšlením postavy (postavičky) Ťapšlapa jsi autorsky nešlápla vedle. (On bude mít dolní končetiny možná pomalu delší než ty...)


vesuvanka
09. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Ivi, díky. Právě teď jsem přečetla i třetí díl. 

I Tobě krásný zbytek neděle!!!


Jani....ono se to rozjelo, že už je dnes i díl č.3.....podotýkám, že naše psaní už je mezinárodní. Dnes se přidala "dievča z lesa".

Děkujeme, že nás sleduješ!!!!!

Krásný zbytek neděle!!!!!


To je pometlo co mi zůstalo z létání na čarodejnice. To si zlomit nemůžu!!!!


vesuvanka
09. 05. 2021
Dát tip

Mňaukí je moc hodná a milá kočička, která se snaží pomáhat, zaujal mě i skřítek-cestovatel Ťapšlap :-))). TIP a těším se na pokračování :-)))


Aru
09. 05. 2021
Dát tip

jo jo, vidím, ale au, au, nemusíš mě, au, bouchat tím koštětem :D


KDE SE COURÁŠ....?!?!?!?!....JE TAM UŽ TROJKA!!!!!


Aru
09. 05. 2021
Dát tip

ale ve 4. díle si čtenáři ještě užijí její plné jméno Nikonocelínaaaaaaaaaaa :D


Přemku...Aru to rozdejchal....ani nemusel dýchat do sáčku.....já si myslím, že nejdéle v pátem díle už to bude jenom Nika....:-)))))

Nami....děkujeme, že sleduješ naši pohádku

Jamardi....v tomhle psaní nikdo neví, cona nej kolegové nastraži....o to je to zajímavější:-))))

Všem, kteří šli kolem děkuji za zastávku:-)))

Užijte si nedělní odpoledne!!!!!


Jamardi
09. 05. 2021
Dát tip

myšoauto :)) To se možná ještě ujme. :)

Ještě uvidíme, jestli budou Ťapšlapovi jako pomocníkovi jeho zkušenosti stačit a kam všude se dostanou.


Nami 99
09. 05. 2021
Dát tip

Hezké kočičí povídání.


lastgasp
09. 05. 2021
Dát tip

Hluboce se omlouvám za svoji stařeckou nepozornost Aruovi. Správně má být Nikonocelina, domácky Nika.


Nikolasi.....děkuju....užij si krásnou neděli!


Aru
09. 05. 2021
Dát tip

jo jo, už jsem ty sýry poslal do koše :D teď se budu bát chodit do obchodu, kdo že přede mnou ještě ochutnával :D

Aru to vydejchá :D je mě jasný, že z ní bude nakonec jenom Niko :)


Ooo, mňam!


dievča z lesa
09. 05. 2021
Dát tip Aru, blacksabbath, Já Lucie píšu...

príbeh sa rozvíja doširoka doďaleka a tie tučné písmenká sa oveľa lepšie čítajú ... blacky ty si širokospektrálny výmyselník ... teším sa na cestu


Milane....děkujeme, že pohádku sleduješ:-))))...hezkou neděli!


Přemku....Nikonocelína...šmarjá....snad to Aru vydejchá..:-))))))))))))

Lucííí....děkuji....čekám děti a peču štrůdly..:-))))

Aru......Madeta! Nenajdeš ve světě...sýry jako v Madetě!!!!!!:-)))))))

Irčo...však se také připojíš...až najdeš boty:_))))))


lastgasp
09. 05. 2021
Dát tip Aru

Kššc se ukazuje jako odhodlaný hrdina a rozhodl se dobít přízeň rodičů Nikoceliny svým úspěchem ve světě. Nápad Mňaukí, aby ho doprovázel Ťapšlap je vynikající. Ve dvou se táhne lépe. Doufejme, že Nikocelina na svého nápadníka počká a bude trpělivá.


Aru
09. 05. 2021
Dát tip

aha, píšu si, že Madetě řádí myši ve skladech :D


Gora
09. 05. 2021
Dát tip

Moc fajn, Ivi a všichni... je to veselé a milé povídání! Jen tak dál... těším se.

Aru, to je Madeta... ve sklepích tady zraje Niva...


Aru
09. 05. 2021
Dát tip

hmmm, v nějaký reklamě myši vyjídají Jihočeskou sýrárnu? asi tam mají problémy s myšima, když se jim dostali až do reklamy :D


Já Lucie píšu...
09. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Black, jééé tak zase výprava! Bájo dílek :) Ještěže s ním někdo šel, jinak nevím, nevím... Dobře si to vymyslela! Těším se, co vymyslí další autoři... 

I Tobě slunečnou neděli! Dnes máš určitě svátek, Den matek :)


kadeřavá.....Děkujeme, že sleduješ naše psaní na pokračování:-)))))hezkou neděli!


Aru...Kšššc má s sebou přeci Ťapšlapa......hlavně, aby donesl Nikonocelíně co slíbil a aby ona na něj počkala.....to víš....velká myšoveselka...třeba jako ta v reklamě na Jihočeský sýr:-)))))))))

Renato ...děkuji....a teď budu jen sledovat kam se příběh bude ubírat...:-))))

řediteli......musíš to sledovat....Mňaukí... díl první

Všem přeji krásnou neděli!!!!!!!


bixley
09. 05. 2021
Dát tip Aru, Tej, Oskar Koblížek

Mňaukí je bezva! Správná kamarádka a kočičí dáma. Ještě že si vzpomněla na toho Ťapšlapa, nevím, jak by si Kššc ve světě poradil. Pěkný díl, ivi.


Aru
09. 05. 2021
Dát tip

snad se Kššc v tom světě neztratí :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru