Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mňaukí...9. díl

14. 05. 2021
15
25
519
Autor
blacksabbath

Kššc...ach promiňte, teď už vlastně myšopán Kššský, vévoda Jindřichohradecký z Plané nad Lužnicí...a vrchní komoří Ťapšlap mají dobře našlápnutu k závěrečnému průchodu vítězným obloukem. Uvidíme, jak vše dopadne.

Kdo poctivě sledoval celý děj, určitě se ptá, co se stalo s myšoupírkou Terkou.

Tak se tedy přesuneme v čase a prostoru....

Terka si uvědomovala, že ty myšokluky hodně potrápila. Stála zamyšleně v gotickém portálu svého hradu. Bylo jí smutno a zima. Přitáhla si sametově černý kožíšek a vzdychla: "Já už tady budu navždycky sama." V čumáčku jí začalo pálit. Neměla daleko k slzám.

Najednou jí nad hlavou něco přelétlo. Popotáhla a podívala se vzhůru. Na žebrech portálu uviděla...

Nevěřila vlastním očím! Seděl tam myšoupír! Ale jaký...

Černé vlasy, pod nosem tenký knírek, tělo samý sval a šlacha. Zamával na Terku a zvolal:

"Hej!  Jsem ti k službám, krásná paní...máš-li chuť a čas na vdávání!"

Terka se zapýřila a mávla packou. "Sleť dolů a pojď si se mnou vypít sklenku červeného!"

Co vám mám povídat. Byla to láska na druhý pohled. Než stačili vypít do dna byla packa v pacce. A už se plánovala myšoveselka!

A možná, kdoví, to bylo ve stejný čas, jako myšosvatba Nikonocelíny s Kššce. Ale nebudeme předbíhat.

Aha! Já jsem vám ještě neřekla, kdo byl ten svalnatý myšoupír.

Jmenoval se Gruyère II. a byl příbuzný s věhlasnou myšorodinou Addamňákových.

Takže je vám všem zcela jasné, že příprava na myšoupírosvatbu byla náročná.

Vyčistit hrad od cimbuří až po sklepy. Dokoupit židle a stoly. To by tak scházelo, aby si někdo neměl kam sednout. Vypulírovat všechno zlato. Stříbro se ze zcela jasných důvodů na hradě nenacházelo. Ještěže nemuseli čistit zrcadla. To je jasné, že na hradě žádná nebyla.

Celé tři noci psali pozvánky!

"Hlavně nezapomenout na pramyšootce Gruyèra 0.! Myšomamku Raclettu, myšootce Gruyèra I.! Jeho myšobratra Goudmeze a jeho myšoženu Mortadelicii a jejich dvě myšoděti. Myšodceru Lučiánu a myšosyna Sejrečka. Jejda! Já jsem málem zapomněl na myšobabičku Čajdru a myšodědečka Comtéého...ti jsou z matčiny strany aaa...", brblal si pod knírek Gruyère II.. Podrbal se za ušima a usilovně přemýšlel, jestli na někoho nezapomněl.

Terka byla na světě sama. Myšorodiče jí zahynuli při nočním přeletu nad Vesuvem! Myšosourozence žádné neměla. A tak byla ráda, že její láska má rozvětvenou myšorodinu.

Oznámení a pozvánky na svatbu rozeslali po netopýrech. S jedním oznámením vyslali toho nejzkušenějšího posla až do Čech. Bylo adresováno Kššcovi a Ťapšlapovi. K oznámení Terka připojila i omluvu za své chování.

Celý klan myšoupírů Addamňákových si s radostí přečetl zprávu o chystané myšoupíroveselce. Gruyère II. byl totiž černým myšákem rodiny. Honil se za kdejakou myšosukní a byly doby, kdy hrál i myšoautomaty. Byli rádi, že se konečně usadí!

Na hrad Terky se sletěli všichni myšoupíři z okolí i z daleka.  Nevěsta v červených svatebních šatech byla nádherná. I ženichovi v černém to moc slušelo.

Po obřadu zasedli ke svatební hostině. Stoly se prohýbaly pod tíhou lahůdek. Jedna byla zvlášť krásná a chutná. A vzácná!!!

Byly to hermelíny ve tvaru srdce. Sýr nesl prapodivný název. Kardiokamadet. Ale byl vyhlášený po celém světě. Nemohl tedy na této svatbě chybět!

Po půlnoci vyšla Terka na hradby. Zadívala se do dálky a

packou nakreslila do vzduchu tři myšopusinky. Popřála Kššcovi, aby byl šťastný a aby...

...také jeho láska skončila Happy-myšo-endem!

 




25 názorů

Díky:-))):-))))....čti dál:-)):-)):-))


Jani...za to může lastgasp a jeho díl.....já jsem se jenom přizpůsobila:.-))):-)))....jiný sýr už mě prostě nenapadl:-))))):-)))))))

Mílane.....díky za tvou stopu zde....

Přeji krásný víkend!!!!!!!!!!!


vesuvanka
15. 05. 2021
Dát tip

Moc hezky napsané, jsem ráda, žeTerka nezůstane sama. Živě si představuji přípravu na svatbu. Rozesmál mě myšosyn Sejreček :-))), TIP


Nikolasi...:-))):-))):-)))....jsem ráda, že putuješ s náma....děkujeme!!!! Užij si parádní víkend!


blacksabbath
14. 05. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Lucí....já už také dychtím:-)))))....děkuji


Já Lucie píšu...
14. 05. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

Jůůů, tak už máme za sebou jednu svatbu a co ta další??? Bude vůbec...? Jinak Black, já věděla, že ses s tím suprově vypořádáš :) A bylo to skvělýýý!

Goře držím myšopalce a hrozně moc se těším na 10. dílek :)


blacksabbath
14. 05. 2021
Dát tip Gora

Renato...jjj určitě!!!!.... byl výběr mezi Medvědí krví z Bulhárie a ....Tóth Ferenc Engri Bikavér "Býčí krev" z Maďárie...:-)))))...:-))):-))):-)))

 

bixley
14. 05. 2021
Dát tip Gora

Blacki, to je krásné! Konečně si myšoupírka našla někoho sobě rovna! Společně budou pít myším a lidem krev! Mimochodem, nebylo to víno Medvědí krev z Bulhárie??


Přemku ...možná mají společné předky...:-)))))...ale Terka se neměla koho zeptat jsouc sirotek....Gora to určitě zvládne. Já očekávám happy-myšo-end!!!!!

Musíš držet myšotlapky ev. myšopalce!!!!!...:-))):-))):-)))......děkuji!!!!!


lastgasp
14. 05. 2021
Dát tip Gora

Krásně vyřešený souběh děje v pohádkovém rytmu. Není Terka tak trochu netopýrka? Rozvinuto do šíře nastává složitý úkol pro Goru. Držím palce!


blacksabbath
14. 05. 2021
Dát tip Gora

JJJJJ....Ke startu připravit! Pozor! Teď!......je zakončení na tobě:-))):-))):-)))

Držím ti myšopalce i myšotlapky!!!!!!!!!!!....a děkuji za pochvalu....se pýřím.:-))))


Gora
14. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa, Aru

Ivi, moc podařené zacyklení + završení postranní linky příběhu! Tak se těšme na závěrečný díl... kdo že ho napíše??? Šmankote, Gora!

Tak mi držte myšopalce!


nojo...vlastně....máš pravdu Nani...:-))))))))))))))))))))))))....děkujííííííí


Nami 99
14. 05. 2021
Dát tip Gora, dievča z lesa, vesuvanka

Krásné myšopsaní.

Když jsou myši zamilovaný, tak jsou vlastně do sebe  zamyšlený. Že jo?


Jamardi.....v jádru to je hodná holka!!!!....Děkuji!!!


dievča, nenápadný bratranec Id... v rodinné myšokronice zaznamenán není:-(((

JJ řediteli...to je na každodenním pořádku..:-)))))

děkuji a užijte si krásné odpoledne...u nás už svítí slunce, heč!!!!!

 


Jamardi
14. 05. 2021
Dát tip

Šťastná Terka přála štěstí, to se mně líbí. :)


dúfam, že na svadbu prifrčal aj nenápadný bratranec Id ... pomalinky a po myšičkovsky sa nám to rozuzluje ... paráda!!!???


Aru
14. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Gora má jednoduchý úkol (pohled upřených očí) :D

:D


Ještě není konec.....huvidíme....huvidíme....


Ty rychlíku:-))):-)))....tak Terka došla štěstí.....uvidíme jak dopadne Kššc, Nikonocelína a Mňaukí......díky!!!!


Aru
14. 05. 2021
Dát tip

Kšsc se prostě neožení :D

čekal jsem svatbu, už jsem měl koupený kytky, no tak je jdu zahodit :D


Aru
14. 05. 2021
Dát tip

zařazuji a jsem tu prvníííi :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru