Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zamával...

16. 05. 2021
29
22
827
Autor
atkij

 

 

 

zamával křídly -

za klecí se nadnesl

reklamní leták 

 

 

 

 

 

 


22 názorů

Ptakopysk
25. 05. 2021
Dát tip

nevěděl jsem doteď že haiku existuje, ale je to síla, tři řádky a tolik významů!?


Dan TM
18. 05. 2021
Dát tip

Já v tom vidím naší touhu po svobodě (mj i od reklam)...


atkij
16. 05. 2021
Dát tip

Díky všem.  Sem tam odpovím, ostatní se snad zlobit nebudou, prominou. Vážím si všech reakcí. 

PavleK, nestačím žasnout nad tvými konstrukcemi, evokacemi a připomínám si ty své ve svých haiku počátcích. I když jsem jen o stopu dál. Motiv je je ve své podstatě jednoduchý. Záleží, co chceme vidět. Ale mělo to být autorem umožněno. A to bývá největší oříšek;)

Janino6, chápeš to naprosto přesně:))

teisan, nejdřív si tu teorii nastuduji(tedy - mám své limity). Teorii chaosu zvládám spíše v jiných kontextech. Děkuji za povznášející a zároveň všeříkající vstup:). 


Danny
16. 05. 2021
Dát tip atkij

vtipné


teisan
16. 05. 2021
Dát tip atkij

A co teprve tohle...

Motýlí efekt (též známý jako efekt motýlích křídel) je jev, kdy malé změny ve vstupních podmínkách tohoto jevu mohou způsobit velké rozdíly v konečném důsledku. Efekt bývá připodobňován k mávnutí křídel motýla, který tímto činem způsobí hurikán tisíce kilometrů od něj. Tento pojem poprvé použil meteorolog Edward Lorenz 29. Prosince 1979. Je to ústřední charakteristika pro teorii chaosu.


Thea v tramvaji
16. 05. 2021
Dát tip atkij

To je chytře vtipné :) A nebo vtipně chytré? Prostě pobavilo :)


Janina6
16. 05. 2021
Dát tip Gora, PavelK, annnie, Marcela.K., blacksabbath

Já to určitě chápu úplně špatně... vidím, jak pták zavřený v kleci zamával křídly a to pohnulo reklamním letákem... takže to máme hned dvě depresivní představy - klec a k tomu reklamní leták. Brrr. Obojí je útokem na svobodu.


lawenderr
16. 05. 2021
Dát tip atkij

hmmm ...  - že skvělé! :)


PavelK
16. 05. 2021
Dát tip Gora, Kočkodan, atkij

Na první čtení jsem po přečtení prvního řádku uviděl reklamní leták, který vzal vítr. To by ale bylo moc vzdálené haiku, protože list papíru křídla nemá, pak mi došlo, že se asi jedná o papírovou vlaštovku, tam mi zas moc nesedí to mávání. Ale dál budu jen chválit, protože si doslova čarodějka nedořečenosti. Do malé komůrky haiku si toho dokázala dát hodně, třeba tu klícku, která napovídá živého ptáka a tím vytvořit působivý kontrast živého a mrtvého. Pak je tu to nadnesení (možná nadnesení ceny), pokud bys použila místo předložky za předložku nad, dalo by se to chápat i jako chvylkové povznesení nad naše možnosti (klícka), které je ale iluzí (papírové vlaštovka) a má velmi krátké trvání. A tak si ve finále představuji Jitku, jak z letáku složí papírovou vlaštovku a s povzeseným pocitem ji vrhá někam...

...a jestli ji pes nerozcupoval, tak tam leží dodnes (ne. to si dělám srandu, určitě uklízíš).

Ještě bych to viděl spíš na senrjú.

Pěkný.


jéééé, to mně roztáhlo hubu od ucha k uchu


Dagmaram
16. 05. 2021
Dát tip atkij

Pěkné 


Norsko
16. 05. 2021
Dát tip atkij

Mnohovýznamné. Hovno..


annnie
15. 05. 2021
Dát tip atkij

Ježíš, to je smutný! Perfektní kontrast. Šup do oblíbenejch a tip a.


Kočkodan
15. 05. 2021
Dát tip atkij

 

Jitko, tohle tvoje dílko se mnou pořádně zamávalo. ;-)


Dan TM
15. 05. 2021
Dát tip Já Lucie píšu..., atkij

Jsem obdivovatel atkijčiných haiku!


Kamamura
15. 05. 2021
Dát tip

Lekavý klecíř

sám přepral gravitaci,

teď je lehko všem. 


Kamamura
15. 05. 2021
Dát tip Radmila Marie, atkij

Sleva není nikdy zadarmo. 


blacksabbath
15. 05. 2021
Dát tip Gora, atkij

honím ho...potřebuju ho...slevy tam jsou???


Já Lucie píšu...
15. 05. 2021
Dát tip Gora, atkij

Jeee, to je krásné, úplně jsem ho viděla a souhlasím s Gorou :)


Gora
15. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, Evženie Brambůrková, atkij, Janina6

Mně se to líbí, Jitko - symbolika svobody a nesvobody, podstatného a nepodstatného... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru