Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

"ŤAPŠLAP JDE DO SVĚTA"...díl první

16. 05. 2021
19
89
1637
Autor
blacksabbath

díl č. 1 blacksabbath, díl č. 2 Gora, díl č. 3 Aru, díl č. 4 Kamamura, díl č. 5 bixley, díl č. 6 annnie, díl č. 7 Okamžik, díl č. 8 lastgasp nahrazeno spoludílem Aru + blacksabbath, díl č.9 Já Lucie píšu...,díl č. 10 Gora, díl č. 11 dievča z lesa, díl č. 12 Rajmund nahrazeno spoludílem Aru+blacksabbath, díl č. 13 lastgasp, díl č. 14 Jamardi, díl č. 15 Já Lucie píšu..., Ťapšlap - intermezzo Abakus, díl č. 16 Rajmund,  díl č.17 Kamamura,  díl č. 18 dievča z lesa,  ....... závěrečný díl Aru

Ťapšlap seděl ve svém domečku u stolečku a popíjel heřmánkový čaj.

Nudil se. Všechno už udělal.

Uklidil celý domeček, umyl nádobí, zalil kvítka i bylinky na zahrádce. I ten poslední výtisk časopisu Kudy z nudy měl do písmenka přečtený.

Točil palcema a nevěděl, do čeho se pustit, jak tu nudu zahnat.

Z kouta na něj mrkaly botky. Tančily jakoby měly v podrážkách šídla.

Špičky k sobě, špičky od sebe. Ťap-ťap klapaly podpadky o hliněnou zem.

"Achjo", zavzdychal. "Jo, jo, budu muset zase do světa. Ani ty botky už nemají stání."

Seskočil ze židličky a začal se prohrabovat v almaře. Na zemi se kupila spousta věcí.

Vedle batohu se ocitnul ešus, klubko provázku, nůž a křesadlo.  Náhradní ponožky i KáPéZetka.

Balil a brblal si pod fousy: "A já sám, vždycky sám...sám si všechno udělám. Zabalím si do batůžku...i pomazánku z--tvarůžků...a já sám, dneska sám...na cestu se vydávám."

Zanedlouho měl zabaleno. To ty letité zkušenosti.

Na obal od sýra napsal svému nejlepšímu kamarádovi Kššccovi plnou moc k obchodování s akciemi, které měl v Madetě.

Ještě zbývalo rozloučit se se sousedy a požádat je, aby mu dali pozor na domeček, zatímco bude na cestách. Dohodl se s hejkalem Hejhéjem, že to rozhlásí a že se sejdou po setmění u třech dubů na hrázi rybníka.

Do večera zbývalo ještě trochu času. Ťapšlap prošel celý domeček. Vše  přeci musí zkontrolovat! Neví jak dlouho mu bude tahle výprava trvat.

Když slunce zapadlo za les vydal se na hráz.

"Dobrý večer, přátelé! Děkuji, že jste se se mnou přišli rozloučit. Dáte mi pozor na domeček?"

Všichni ho ujistili, že ano. I kytičky a bylinky že budou zalévat!

A jak to tak chodí, každý mu přinesl na rozloučení dárek!

Hastrman Žbluňk mu dal konzervy s puškvorcem a vodní řasou. Hejkal Hejhéj pytlík nasušených hub. Víla Sedmikráska mu z měsíce odmotala klubíčko. Aby nezabloudil ve tmě a vždycky našel cestů domů!  Dokonce přikulhala...o berličce, hnáty křivé...ježibaba Hudraba von Perníková chaloupka a přinesla mu naloupaný perníček. Jenom Kššc a Nikonocelína chyběli. Byli právě na svatební cestě.

A Mňaukí? Ta mu svázala do ranečku velkou vzácnost. Sýr ve tvaru srdce.

Ťapšlap za všechno poděkoval. Objal se s přáteli. Pak se zadíval do těch nádherných mandlových očí. Pod vestou ho něco sevřelo. "Achjo", povzdechl si.
Raději si rychle hodil ruksak na záda, zatočil hůlkou špacírkou a vydal se vstříc dalšímu dobrodružství!

Do kroku si zpíval...

"Kudy tudy cestička, pro malého skřítečka?"

Ťap a šlap - ťap a šlap

"Kudy tudy cestička?".......Ťap a šlap......za doly, přes hory, přes řeky, za lesy..........


89 názorů

Já děkuji za návštěvu.......


Charybdis
25. 08. 2021
Dát tip

Děkuji, blacksabbath.


 doplnění .....dílo Mňaukí - díl osmý, autor lastgasp


Char. ..... oposílám odkaz na šibala, který Madetu nauzlil:-))))...https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=520496


Charybdis
21. 08. 2021
Dát tip

Jako věrná konzumentka Madety nemohu nedat tip - který šibal psal ten kousíček?


OK....jsem ráda, že nás sleduješ......tak příště...:-)):-)):-))


Nepřidám se. Máte to provázané s minulými postavami a nejsem v obraze. Třeba někdy příště. :-)))


Evženko...jj to bude.....aaa....není to o kočičkách přidáš se???....Přeji krásný den!!!!!


To bude zřejmě milé počtení. :-)))


annnie
18. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Milá black, ještě se neraduj - nevíš, co s tím provedu :) :) :) Abyste mě ještě nehnali sami...

Díky za důvěru, pá a.


to mám radost...to mám radost....až jsem si nadsedla:-)):-))....TÍMTO TI OFICIÁLNĚ PŘIDĚLUJI DÍL Č. 6....!!!!!.....žádná emiograce z Pímoně se konat nebude....píšeš po bixley....ta ti to až tak nezamotá:-)):-)):-)) D Ě K U J U !!!


annnie
18. 05. 2021
Dát tip

No tak jo, něco mi přiděl. Přinejhorším emigruju z Písmákova...


moje (https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=519392) i SKŘÍTKA


omlouvám se za překlep u tvého nicku:-))))


hihihihihi.....jo to víš.....to jsou životní zkušenosti...:-)):-)):-))


Olamžiku...děkuji....:-)))).....no a ty máš "šťastný" díl.....už přemýšlíš?????


blacksabbath
17. 05. 2021
Dát tip Gora, Aru, dievča z lesa, Nami 99

uleželé mohou být syrečky....Huš-huš....Pán se v cestovní kanceláři ptá na co nejlevnější dovolenou v zahraničí. "Ano, mám tady velmi levnou cestu okolo světa." "Okolo světa?" "ANO - pěšky..."......a nepouštěj ho nevybaveného na Sibiř.....Tam je venku taková zima, že by ti teploměr ťukal na okno, ať ho pustíš dovnitř, že je mu zima.


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

iví, to chce řádně uležet, hoooodně se na vyhajat, koláčky jsou taky dobrý na psaní se zmrzlinkou, hlavně hodně lenošení, to ohromě pomáhá s nic neděláním, jo a taky musím do toho Tibetu na procházku do údolí Šangri-la :D


Huš...makej psát.....dychtím....:-)):-)):-))


Aru
17. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

jenom si dělám po škřítkovsku legraci :)

jo jo, třetí díl to bude ranec zábavy :D


dievča z lesa
17. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru

Aru, vzdávam sa ...  a teším sa v mene mojich neviditeľných bytostí na tvoje pokračovanie príbehu


Aru
17. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa, blacksabbath

sním kdeco, ale z kočičí misky, to jsem teda nezkoušel :D


blacksabbath
17. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

jasně, že se podělí.....jsou to kámoši:-))):-))):-)))


dievča z lesa
17. 05. 2021
Dát tip Aru

myslím, že si chodia na mliečko do mačacej misky ... nesťažujú sa, tak asi im chutí ... možno si dajú aj kúsok palavinky, alebo zemiakovej kaše s maslom, podľa toho čím misku naplním ... a večer chodí do nej aj ježko ... napĺňam ju 3krát denne, tak hádam sa podelia 


ann....na napsání máš jeden až dva dny....max tři.....to by se dalo co????


Aru
17. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, dievča z lesa

a mlíčko jim necháváš, viď? když za tebe uklízejí :D


Aru ... mne to ani nevadí, že netuším, kto čo ... máme tichú a príjemnú symbiózu ... dúfam, že obojstrannú ... a ževraj nemám byť zvedavá


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

tak se zeptej, kdo ti pomáhá? :D

když bydlí s tebou,

možná víla, i když ty jsou malý


annnie
17. 05. 2021
Dát tip

Black, já bych do toho klidně šla, ale mám potíže s termínama.. Někdy se ke psaní nedostanu několik dní, a na písmáka taky, nebo jen na chviličku... Tak se bojím, abyste mě pak nekamenovali...


dievča z lesa
17. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru

Aru, čože ... o škodlivosti upratovania viem svoje ... súcitím ... keď pri upratovaní prosím škriatkov o pomoc, kto mi to vlastne pomáha? ... možno mi svietia lampášikmi, aby som na to lepšie videla 

 


annnie....ty někam odjíždíš???.....uklízí se před odjezdem:-))))).....napiš si dílek a můžeš si ho pozvat i k sobě:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

iví, krásně jsme ti to tu diskuzně zkulturnili :D


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

nejsou stateční, vždyť utekli pomalu odevšad :)


annnie
17. 05. 2021
Dát tip

Black, díky moc, ale ještě to uvážím... Mám moc restů... Zatím pá, měj se krásně! a.


annnie
17. 05. 2021
Dát tip

Aru, že uklízení je nebezpečný, toho si je Anna dobře vědoma! Ale myslela si, že skřítci jsou statečnější :)


Koukám, že zatím co jsem tady nebyla....pokecali jste si...super.....a jak tak vídím je tady další spolupsavec,...ŽE ANNNIE?????....TAK TI BUKUJU DÍL Č. 12....AŤ MÁŠ ČAS SE ROZKOUKAT.....:-))):-))):-)))


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

skřítkové si už zvykli, že jim lidé všechno rozšlapou, vyděšen tedy nejsem :D

dobře, dobře, Ťapšlap je naprostý podivín, ale jinak nikdo rozhodně ze skřítků neuklízí; budu se muset večer sejít na radě a podiskutovat o škodlivosti a nebezpečnosti uklízení :D


annnie
17. 05. 2021
Dát tip

Budu o tom uvažovat :) Ale nějak nestíhám psát to, co mám sama v hlavě... Jen jsem chtěla Aru trochu poděsit :)


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

skřítkové neuklízejí, já taky nikdy neuklízím... teda cože?

:D


annnie za pokus nič nedáš ... infiltruj sa, č.6 alebo 12 čaká možno na teba ... tiež by ma zaujímalo, čo na to škriatok ... za dobré jedlo ?????


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

ahá :D

to je ale špatně, iví není erudovaný skřítkolog :D

to pardon, že jsi byla uvedena v omyl :D


annnie
17. 05. 2021
Dát tip

Aru!!! Nebo se mezi vás infiltruju a pošlu ho k sobě uklidit sama :)!!!


annnie
17. 05. 2021
Dát tip

Aru! Beru za bernou minci to, co je v úvodu! Tenhle skřítek evidentně uklízí, tak se nevymlouvej, pěkně ho pozdravuj a vyřiď mu, že je s kyblíčkem, smetáčkem a lopatičkou srdečně zván :)


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

Ťapšlap, je to skřítek, ti neuklízejí :D

ale za to umí roztodivné kousky se svými vousy :D


annnie
17. 05. 2021
Dát tip

Pokud je Ťapšlap tak pořádkumilovný, nemohl byste ho někdo nasměrovat k Anče? Ta vůbec neuklízí ráda! Ale zato by mu dobře uvařila... A něco pěknýho by mu přečetla na dobrou noc... A kdyby i umyl okna, ráda by mu něco upekla na cestu!

Tip a hodně inspirace do dalších dílů a.


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

jo, Pán Prstenů, když to vyšlo, tak to všichni žrali jako šílení, pak už mě filmy v tomhle duchu nezajímali vůbec


Kamamura
17. 05. 2021
Dát tip

A Televizní Tolken byl co přesně? To mě zajímá. Vím, že Amazon něco kutí, ale zdrželo se to kvůli Covidu a má to mít premiéru letos (TV seriál). Pak bylo několik pokusů zfilmovat Hobita a Pána prstenů - vím o jednom pokusu od obou, velmi starých v animované podobě. Pak tu jsou ty Jacksonovy velkofilmy, kde mi trilogie Pán Prstenů připadá relativně povedená (až na Saurona jako "doslovné očičko na věži", atd.), Hobbit od něj byl docela dost špatný. O dalších nevím - pls naznač!


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

díky, satiru já můžu, skusím se k tomu přinutit to najít

no, televizní Tolkien mě nevzal vůbec


Kamamura
17. 05. 2021
Dát tip Aru

Prattchet tě minul? To je škoda, jak je žánr fantasy většinou bez fantasie (vědomé a nevědomé klonování Tolkiena), tak byl Pratchett naprostý gejzír fantastických nápadů, na každé stránce jich bylo tolik, že by je průměrný autor rozvláčněl na celou knihu. Pokud se díváš někdy na filmy a seriály, tak mám v tomhle směru tip - podle Pratchettovy předlohy natočil Amazon osmidílný seriál Good Omens (Dobrá znamení), který ti tímto doporučuji - je to fantastická satira, kultivovaná a hravá:

https://www.csfd.cz/film/548507-good-omens/videa/


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

tak to je super, to z nás dvou budou mít ostatní radost :D

takže v tom tvém díle budou dominovat čistě vyžehlené spodky? :D

(ale musel jsem si to vyhledat, mě tenhle okruh literatury minul)


Kamamura
17. 05. 2021
Dát tip Aru

Aru na to vezmi... jed, třeba ;-) Moje prózy jsou podobné Dvoukvítkovu Zavazadlu z Prattchetovy Zeměplochy - co se tam podaří narvat to tam taky narvu. A když pak Zavazadlo znovu roztáhne tlamajznu, třeba aby zívlo, jeví se vnitřek docela prázdný...


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

Kamamuro, těším se na tvůj díl, ten bude mít také jistě množství lit. a jiných odkazů :D


Kamamura
17. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Mě se to líbí, důstojný výkop do prvního poločasu. Připomíná mi to (jistě ne náhodou ;-) Bilbovo loučení při velké oslavě ve Dnu Pytle v Tolkienově Pánovi prstenů. a zmínka, že - cituji "Hejkal Hejhéj (přinesl) pytlík nasušených hub" je pak už zjevným intertextovým odkazem na jméno starého hobbita (Bilbo Pytlík). Jako by Blacksabbath rozverně pomrkávala na starého provefesora lingvistiky a říkala mezi řádky: "Ano, sire Tolkiene, kráčíme stejnými stezkami, tak ať se nám dobře šlape." I v závěru jakoby si hlavní protagonista prozpěvoval Bilbovu píseň o Cestě:

"Cesta jde pořád dál a dál / kupředu, pryč jde od mých vrat. / Daleko už mi utekla / a musím za ní pospíchat... "

"Hůlka špacírka" mi pak připomněla majitele časopisu Československý Šach, který jednou, místo aby analyzoval poměrně šílenou a riskantní variantu která se draze nevyplatila, pouze napsal: "Tak se to musí, špacírku do ruky, a hurá na zajíce!"

Jinými slovy, výprava začíná slibně, a jsem přesvědčen, že zažijeme spoustu neuvěřitelných dobrodružství, a stejně jako Bilbo se vrátíme bohatší (hlavně o zážitky, protože ty dvě malé bedýnky zlata a stříbra přece nestály ani za řeč), než když jsme opouštěli skřítčí brloh (nebo kde to ten Ťapšlap bydlí, aha - "domeček"). 


Kočkodan
17. 05. 2021
Dát tip

 

Tapslap je takový malý Jára Cimrman – také svetobezník.

A vubec se tady v poslední dobe dost slape, viz Jarda Revírník.

(O pomerech v Perlovce nemám prehled, uz jsem tam dlouho nebyl.)


Jamardi
17. 05. 2021
Dát tip

Tak Ťapšlap je zase na cestě. Ach jo, zvyk je železná košile. Ale má milé přátele a krásně se s ním rozloučili. :)


vesuvanka
16. 05. 2021
Dát tip

Ivi, to je moc hezký a milý začátek i obrázek :-))), TIP a jsem zvědavá, kam se Ťapšlap vydá... 


Alegna
16. 05. 2021
Dát tip

Krásný začátek s milou kresbou


Andělka1
16. 05. 2021
Dát tip

***


Nani....děkujeme za přání...:-))):-))):-)))


dievča...ty nedočkavče...:-))))...hezky!!!!


Nami 99
16. 05. 2021
Dát tip

Moc hezké. Tak šťastnou cestu.


dievča z lesa
16. 05. 2021
Dát tip Jamardi

ťapi-ťapinky škriatok malinký 

kde dnes hlavu zloží? 

ak ho nikto neprichýli 

prespí pod širákom na úpätí hory ... 

( a bradu si dá cez oči, aby ho nikto nevyrušoval )

 

 


Já Lucie píšu...
16. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Ráda se bude těšit :)


D Ě K U J E M E!!!!......:-))):-))):-)))


Janina6
16. 05. 2021
Dát tip Gora

Pěkný začátek! Tak ať se daří skřítkovi i všem spoluautorům :-)


Nikolasi.....děkuji, že našemu "Spolupsaní" věnuješ svou přízeň....krásný nedělní veřer!!!!!!


blacksabbath
16. 05. 2021
Dát tip Gora

Lucinko přečti si můj koment 16.05.2021.18:00:33...nechvátej na Goru...těšení je přeciš krásné:-))):-)))

Renato....díky, díky, díky!..:-))))))))

Děvčata....krásný večer....jo a pršet už tady přestalo:-)):-)):-))


bixley
16. 05. 2021
Dát tip

Super, super, super! Nemám co víc dodat...


To já znám :) Taky to každý den nejde a ani občas nevyjde.


Gora
16. 05. 2021
Dát tip

Luci, za chvíli ne, ale pokusím se brzičko:-), jen co vyjde sluníčko.


U nás už se vyjasnilo, tak snad i tam u Ťapšlapa :) Perfektní začátek, jsem zvědavá, kam se asi tak vydá... To nám snad poví za chvíli Gora :) 


Aru
16. 05. 2021
Dát tip

že? u nás taky :D


blacksabbath
16. 05. 2021
Dát tip Aru

Tak jsme si to vyjasnili...a u nás se zatahuje....asi bude pršet:-)))


Aru
16. 05. 2021
Dát tip Gora

hlavně už mi na Mňaukí nešahejte, bydlí se mnou :D


Aru
16. 05. 2021
Dát tip

joooo tvar, tak to je v pořádku, to se omlouvám všem zůčastněným :)


Gora
16. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Aru, ano, to vše se do kočičích očí přece vejde:-)


blacksabbath
16. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa, Jamardi

Irčo.....nechvátej!!!...nech je těšit se!!!!.....Co se vleče-neuteče..Trpělivost růže přináší.....Dočkej času jako husa klasu...a nakonec Jan Werich: Čas má plné kapsy překvapení.......

Aru....barva medově jantarová  s drobnými smaragdovými střipky nevylučuje tvar očí mandlový!!!!


Aru
16. 05. 2021
Dát tip

ehm, Goro, ehm, ehm, jen bych upozornil, že Mňaukí má medově jantarové oči s drobnými smaragdovými střipky ve směru od středu k okraji duhovky


Gora
16. 05. 2021
Dát tip

Ivi, moc fajn díl na rozjezd!!!

Velmi mě potěšilo, že sis všimla mé zmínky o mandlových očích Mňaukí... 

Bude se mi dobře pokračovat, když mám šikovnou předchůdkyni. Ale dnes se na dvojku netěšte, snad zítra!


Aru
16. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, dievča z lesa

ne-ee, nastěhovali se do existujících, je tam teď strašnej nával, mají i tři chaloupky postavený na sobě, ale protože jsou to skřítci, tak spolu vycházejí.

nooo věřit; lidi začali mít moc rádi svoje věcičky, tak přestali vidět malý skřítečky


JJ...když na mě lidi přestali věřit...založili si svoje vesničky....to je jasné!!!!


Aru
16. 05. 2021
Dát tip

hmmm, a to víš, že se skřítci sestěhovali postupně do těhle vesniček?

aby celý díl nezabral jenom vyjmenováváním stovek skřítků :D

:D


JJJ...může ve třetím díle natrefit na skřítčí vesničku a bude jich habakuk:-)))

Milane....děkuji!

pánové hezký zbytek neděle!!!!!


Aru
16. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

cože? korekci?

nevím o čem to mluvíš :D

ještě by chtělo nějaký další mini-pidi skřítečky ;D


blacksabbath
16. 05. 2021
Dát tip Aru

to je jasné...skřítek bezvousý?...to přeciš nejde...čím delší vous.. tím kouzelnější...:-))).....díky Aru i za korekci...mrk


Aru
16. 05. 2021
Dát tip

jsem rád, že mu dorostly vousy, ty se vždycky hodí :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru