Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ŤAPŠLAP JDE DO SVĚTA... díl druhý

17. 05. 2021
20
54
1302
Autor
Gora

Ťapšlap jde do světa... první díl

Skřítek Ťapšlap se při všem tom ťapání neznámo kam rozvzpomínal na své dávné cestovatelské sny. Protože měl romantickou duši, líbily se mu názvy jako Kanárské ostrovy, kde si představoval barevné papoušky, kam se skřítek podívá, anebo Ohňová země. Ve škole se kdysi učili, že námořníci v čele s kapitánem Magalhaesem pojmenovali tuhle zemi podle ohňů, které uviděli v noci na ostrovech plápolat. Ohňová země je prý dnes rozdělena mezi Argentinu a Chile, dočetl se Ťapšlap, protože odebíral magazín Naše planeta.

„Na ohníčku bych si opekl buřta, mňam,“ pomyslel si mlsoun, kterému už trochu vyhládlo. „Jinak by mi tam asi byla zima, s KáPéZetkou bych  nevystačil. Ještě, že mám náhradní teplé ponožky značky Dědoles pro veselé poutníky,“ ale v duchu Ohňovou zemi i přes zajímavý název zavrhnul. Zatím postačí, když projde křížem krážem svoji rodnou zemi.

Šel a šel, až se ocitnul na mýtině, kde rostl celý palouk kapradí. Vylezl na pařez a rozhlédnul se. Okraj lesa voněl tak, jak jen může v letním dni zavonět rozehřátý mech. Slastně se nadechnul. Taková krása. Čichal, čichal, a nos ho zavedl k maliní, kde se červenaly první plody. Ťapšlap poskakoval, aby si některou utrhnul, ale marně. Hodil by se žebřík! Přece si nějak poradí!

Jak tam tak obcházel malinový keř, drbal si vousy na bradě a přemítal, z pařezu, na kterém předtím stál jako na minirozhledně, se ozvalo:

„Kdo nám to tady obhlíží naše maliny?“ a z dutiny v pařezu vylezl stejně malý mužíček, jako byl Ťapšlap. A za ním druhý!

„Dobrý den, pánové, jsem cestovatel Ťapšlap a rád vás poznávám,“ poklonil se zdvořile náš cestovatel, protože měl slušné vychování. „Jaká ráčí být vaše jména?“

„Chm, já jsem přece Křemílek, a tady kamarádovi se říká Vochomůrka,“ podivil se jeden z nich. „Copak nás neznáš?“

„Ne, neznám? A jak bych mohl, jsem tady v těch končinách poprvé?“

„Z Večerníčka, z televize, už víš?“

„Nemám televizi, jen moje kamarádka Mňaukí, ale my si raději vyprávíme. Mňaukí uvaří do konvičky čaj a u stolu sedí každý, kdo je právě poblíž. Nikdo si nechce nechat ujít moje cestovatelské zážitky,“ chlubí se Ťapšlap.

„Tak pojď do naší chaloupky, uvaříme si puškvorcový čaj a popovídáme,“ pobídnul ho Křemílek. „Něco na zub se u nás taky najde,“ přidal se Vochomůrka.

V chaloupce bylo útulno a na stole miska malin. Skřítci je stačili otrhat před loupeživým tchořem Šuperkou, který zbaštil, na co přišel!

Ani Ťapšlap se nenechal zahanbit a vyndal z batůžku sýr ve tvaru srdce, Kardiokamadet. Skládací rybičkou ukrojil novým přátelům na ochutnání a sám si nacpal plné bříško malinami.

Všichni se usadili do houpacích křesílek, v ručkách drželi šálky s puškvorcovým čajem a vyzvali Ťapšlapa, aby vypravoval, kde všude už byl a co zajímavého tam zažil.

„Kamarádi, to já se vám jednou vezl na palubě lodi, která plula přes Karibik.“

„Jak ses tam dostal,“ kroutili hlavami Křemílek a Vochomůrka, až jim poletovaly bambule.

„Hoši, já jsem Pražák křtěný Vltavou, nebylo nic snazšího než na malé loďce proplout do Mělníka, vlézt do nákladní lodi a čekat pěkně v podpalubí na pytli brambor, kam se popluje!“

Křemílek s Vochomůrkou ani nedýchali.

„Najednou se přihnala obrovská bouře, námořníci zalézali do podpalubí a křižovali se, pořád říkali – karamba, karamba, mama mia a tak podobně. Vyrozuměl jsem, že se blížíme k místu na moři, které se nazývá,“ a teď Ťapšlap ztišil napětím hlas, “kterému se říká BERMUDSKÝ TROJÚHELNÍK!!!“


54 názorů

Gora
18. 05. 2021
Dát tip

Evži, děkuju...


To je napínavé jak kšandy. Hlavně žádné horory.


Kočkodan
18. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Okamžiku, děkuji za náznak pochvalného mruku. ;-)


Aru
18. 05. 2021
Dát tip

Oskare, nezahazuj flintu před bojem do žita, vždyť to psaní je hlavně o zábavě ;)


Oskar Koblížek
18. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

"Sabath", po mně raději žádný díl nechtěj. Já bych se pohádce asi příliš vzdálil  z roztomilého Ťapšlapa bych udělal sprostého uprděného hulváta. :o)) Gora by o tom mohla vyprávět. :-))))


Gora
18. 05. 2021
Dát tip

Nevadí, Honzo, snad tě čtení příliš neotrávilo:-))) /dělám si legraci/... a děkuji.


zeleda
17. 05. 2021
Dát tip

Ireno, napsala jsi to hezky, ale já na pohádky moc nejsem. 


No já nevím. I přes všechny definice velikosti skřítků, mám v tom pořád "hokej". Představte si, že napíšu: Přijel do lesa na jezevci...a vzápětí naznám, že na utrhnutí jahody potřeboval žebřík.  Případně, že se pohoupal na konvalince (s velikostí menšího člověka). Ve všech případech budu za blbce!! :-)))


Abakus
17. 05. 2021
Dát tip

U nás  sú piadimužíci - výška okolo 20 cm a extra podzemná vetva - permoníci - výšku som nenašla.

V jednej starej záhrade som poznala dvoch mala mimoriadne starých a škaredých - /zub času/ pieskovcovitých trpaslíkov, ale tí boli nadmiereční.  Strážili schodište siedmych schodov  a jednu nádhernú borovicu. 


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Okamžiku, děkuju... a těším se na tvé pokračování!


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Luboši, bavilo mne to psát a teď vydechnu - až do desáté části, snad to kolektivní psaní půjde jako po drátku, rozjeté to je! Díky za komentář.


bixley
17. 05. 2021
Dát tip

No, to bylo za starých Slovanů, někdy v desátém jedenáctém století, třeba od té doby už povyrostli. My lidi jsme od té doby taky větší. :-)


Kočkodan
17. 05. 2021
Dát tip Aru, Gora, dievča z lesa, blacksabbath

 

Irčo, ještě že Ťapšlap nedostal při putování tvým přičiněním z Večerníčku vlka. Při právě probíhající bouřce tě za nápad a vůbec celý díl chválím.

 

A mám pocit, že někteří lidé (zvláště pánové) nosí ponožky značky Dědoděr.


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

bixley, ale tři pěsti to je teda prcek :D vždyť to byli zdatní kováři

jsem vyzkoumal výškovou posloupnost: víly, trpaslíci, elfové, ti jsou velcí jako lidé a trollové, ti jsou větší, jakože o dost větší, a skřítek bude někde mezi trpaslíkem a vílou :)


bixley
17. 05. 2021
Dát tip Gora, dievča z lesa, blacksabbath

Pardon, ne tři pídě, ale tři pěsti:

Slovo trpaslík pochází z církevněslovanského трьпѧстъкъ (trьpęstъkъ). V základu slova je složenina z *trь- a pęstь, tedy vlastně „(tvor) tři pěsti vysoký“ (přibližně 30 cm).


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Ivi, dík, napsáno, a teď je to na dalších... 


Aru
17. 05. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath, Já Lucie píšu...

Aru vymyslí a překvapí, ale žádní zamilovaní upíři nepřiletí : D

zítra Aru chytí holuba, vytrhne brk, ořeže a začne s inkoustem pár kaněk udělat :D


Dneska nejsem s komentářem první..:-(((...ale stejně nebudu určo poslední:-)))....Irčo parádní.....parádní...parádní.!!!!!!!!...odstatní už mi ze sýra a malin uďobali kolegové...:-)))))...koukám, že máme nové fanoušky:-))) Oskare, Květoni..slyšíte to šeptání??? pšt!..."Napiš také jeden dílek, i když jsi chlap, je v tobě snílek"......ještě jsou volné díly:-))))...


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Lucie, dík, no, v Bermudském se dějí záhady, tak má Aru spoustu možností:-)


Gorooo, je super, že Ťapšlap už vyrazil na cestu a ještě k tomu si našel takové kamarády a dokonce samotné celebrity z televize, hehe :) Zajímalo by mě, proč si naznačila ten Bermudský trojúhelník, to se ale nechám překvapit! Samozřejmě pěkně napsané a ponožky od Dedoles mě pobavily :)

Na díl od Aru se těším, co pak asi vymyslí... hmm :)


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

To jsem moc ráda, annnie... teď přebírá žezlo Aru :-)


annnie
17. 05. 2021
Dát tip

Jsem napnutá jak špagát. Tip a.


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

no to by byl ještě menší, píď je 20cm, googlni to ;)

a islanďani uvádějí, že trpaslík je skoro tak velký jako člověk, ale to je Island, jinde jsme je úspěšně vyhnali


bixley
17. 05. 2021
Dát tip

Mám za to, že jedna píď je tak deset centimetrů...


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

bixley, Alberich byl velký jako malé dítě, 60 cm je hodně málo :)


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Jani, no, to je taková pohádková klasika a jako hold k významnému výročí paní Bohdalové jsem ty dva chlapíky chtěla mít i tady:-)). díky.


vesuvanka
17. 05. 2021
Dát tip

Irenko, to je prima, že se Ťapšlap setkal s Křemílkem a Vochomůrkou. Ti se nestačili divit, kde všude byl a jaká dobrodružství na cestách zažil. Jsem zvědavá na pokračování :-))), TIP


bixley
17. 05. 2021
Dát tip

Oskare, pokud jde ovýšku skřítků, to nevím, ale trpaslík měřil určitě tři pídě.


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

dievča, žasnu, jak jsi vystřihla báseňku k seriálku! Díky ti!


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Květoni, cestovateli, je pro nás radost, že jdeš s námi!!


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Oskare, Aru ti vše srozumitelně vysvětlil, děkujeme za sledovačku!!


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Jarmilo, jsem také zvědavá, co Aru vymyslí a zda Bermudy nepohltí našeho cestovatele navěky... i když - je to jen vzpomínka, nové cesty ho teprve čekají po odchodu z mýtiny K. + V. :-)


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Přemku, když pohádka, tak s klasiky!! Děkuju.


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Renato, když se mě někdo v dětství ptal, kam bych chtěla jet, tak zásadně do Ohňové země!!

 Díky.


dievča z lesa
17. 05. 2021
Dát tip Aru, bixley, Kočkodan, vesuvanka

Ťapkošlapko medituje 

v kresielku sa pohupuje 

s výškou možno rukavice 

skúma sveta rub i líce 

domáci ho hostia čajom 

a on: bolo to už dávno 

vybral som sa cez Brdy 

na tajomné Bermudy


Slušně našlápnuto. Třesu se napětím, kam jej vítr zavane.


Oskar Koblížek
17. 05. 2021
Dát tip Aru

No Aru, "výška menší rukavice" je míra jako vyšitá. Konečně mohu jít s klidem spát.  Lepší etalon jsem si nemohl přát! :o)))


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

Oskare, islandské prameny hovoří, že jsou skoro stejně velcí jako lidé, ale pojmosloví odpovídá našemu trpaslíkovi.

co se týče pohádek, tak jsou velcí od menší rukavice, až po dětské velikosti :D


No to jsem zvědav, co z tohohle vyleze. :o)) Neříkám, skřítky mám rád...jen mám trochu maglajs v tom, jaká je vlastně jejich výška. Jsou snad velcí jako Šmouli (vysoký na dva couly) nebo jako ti zahradní sádrový (kolem 30-40 cm)? Cítím, že rozdíl bude asi dost pohyblivý. Vždyť i Vodňanský se z toho vykroutil definicí, že „Trpaslík je člověk, jehož výška se limitně blíží nule!“. Přesto si myslím, a nechci být za nějakého otravného šťourala, že ŤAPŠLAPOVA výška by se měla upřesnit. Budu se těšit na další dobrodrůža...


Jamardi
17. 05. 2021
Dát tip

Ty jo, tak to při vyprávění můžeme uslyšet historky všeho druhu. :) Bermudský trojúhelník mě zajímá.


lastgasp
17. 05. 2021
Dát tip

To si umím představit, jak Křemílek s Vochomůrkou zírali. A to ještě nevěděli, co je čeká. To nevím zatím ani já a také zírám, jak to Gora zvládla.


bixley
17. 05. 2021
Dát tip

Ireno, to by bylo skvělé cestovat podle toho, jak se nám líbí názvy! J fajn, že jsi mu poslala kamarády z Večerníčku, ti už toho taky zažili! Prima díl. A ještě k tomu Bermudský trojúhelník...


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Milane, no právě!!

Díky, že sleduješ...


MilanH
17. 05. 2021
Dát tip

Zlověstný BERMUDSKÝ TROJÚHELNÍK :o)


Aru
17. 05. 2021
Dát tip Gora

Křemílek a Vochomůrka a Bermudsky čtvere... TROJúhelník, ja vím :D

to bude teda začátek :D

to si nejdříve budu muset uděla vycházku do Tibetu, do údolí Šangri-la a tam v skoro osamění po boku mnichů meditovat nad dalším dílem :D


Gora
17. 05. 2021
Dát tip Aru

Aru, snažila jsem se, abych nebránila mládí v rozletu:-), hlavně, aby se ti dobře pokračovalo!

Děkuju.


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Diano, dala jsem do prologu klikací odkaz na první část...


Aru
17. 05. 2021
Dát tip

teda, ty jsi rychlík ;)

ponožky, značky Dědoles pro veselé poutníky :D to je moc povedené ;)

to je kouzelný Goro, moc se ti to povedlo, to je takový pohadkově skřítkovsky roztomilé

teeeda, dneska už další díl asi nestihnu, protože, jaksi tento, jsi strasný rychlík a já píšu něco jiného, ale zítra na to určitě sednu ;)

fakt super, moc pěkný díl, to bude práce, abych to celý nerozbil, jak se mi posledníd dobou dařilo :D


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Diano, prosím tě, je to druhý díl - první včera psala Ivi blackie, a dál zas někdo bude pokračovat.

Díky ti za vtipný komentář!!


Gora
17. 05. 2021
Dát tip

Nami, díík:-)


Diana
17. 05. 2021
Dát tip

Paráda! Ani jsem nedýchala. Má to pokračování nebo Bermudský trojúhelník zafungoval??? :-)))


Nami 99
17. 05. 2021
Dát tip

Hezké.

Tak má Ťapšlap nové kamarády.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru