Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

To je otázka -

20. 05. 2021
22
16
602
Autor
Nami 99

"To musí být tati príma,

když máš perfektního syna."

"To opravdu nevím Edy,

musel by ses zeptat dědy."


16 názorů

Nami 99
20. 05. 2021
Dát tip

Děda je snědý

a Edy je bledý.


Josephina
20. 05. 2021
Dát tip Nami 99

Edy je dědy? :-o


Norsko 1
20. 05. 2021
Dát tip

Starýho Houmra


lastgasp
19. 05. 2021
Dát tip Nami 99

Genetika zvítězila.



Kamamura
18. 05. 2021
Dát tip

To je dobře - dalo mi nelidskou námahu je všechny vygooglovat a díky vrozené obsesi si je nacpat do šiškovny! ;-)


Nami 99
18. 05. 2021
Dát tip

Kamamura - děkuji moc za nové informace a obdivuji tvé znalosti.



Kamamura
18. 05. 2021
Dát tip

Ne "Eda", ale "Edo". Ve středověku se tomu městu místo "Tokio" říkalo "Edo". Foneticky identické s pátým pádem české zdrobněliny od jména "Eduard" - příklad: "Stydne ti guláš s bramborem, Edo!", versus "Středověké Edo bylo kulturním centrem i křižovatkou obchodních cest." Japonci mají dokonce celé období "Edo", které začíná roku 1603 ustavením tzv. shogunátu poté, co slavný Ieasu Tokugawa vojensky sjednotil celé Japonsko a po období válek (Sengoku Jidai) nastalo dlouhé období míru a stability. 

Místní autoři haiku mé historické informace jistě potvrdí, předpokládám, že mají v malíčku historii kultury, která zrodila jejich milovaný žánr ;-)


Kočkodan
18. 05. 2021
Dát tip

 

Na tohle se, synku lotře,

u tatínka neptáš dobře.


Aru
18. 05. 2021
Dát tip

:D

chudák synátor


MilanH
18. 05. 2021
Dát tip

:-)


Nami 99
18. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru, vesuvanka

Kamamura - děkuji moc.

Ty mi dáváš zabrat tedy,

s oslovením jménem Edy.

Začal jsem si o tom číst.

Teď už jsi jsem zcela jist,

Eda je japonsky "list."

 


Kamamura
18. 05. 2021
Dát tip Nami 99, Kočkodan, vesuvanka

Za humor dávám bod, ale jako angličtinář musím poznamenat, že anglická zdrobnělina jména "Eduard" se píše "Eddie" (Eddie Murphy, známý herec a komik, například), zatímco česká podoba v pátém pádu má tvar "Edo" (tak říkali přátelé českému šachovému mistrovi Eduardu Medunovi, například - dhodou okolností stejným slovem říkali obyvatelé středověkého Japonska dnešnímu Tokiu, ale to sem vůbec, ale vůbec nepatří ;-). V básni použitá verze je ... přinejmenším problematická - české slovo to není, a konvence anglického zápisu fonetické podoby slov také nerespektuje ("Edy" by se podle mého názoru muselo vyslovovat dlouze [ida:i], kdyby ovšem takové slovo existovalo). 

Jinak je to moc pěkná hříčka ;-)


Já Lucie píšu...
17. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Kuráže teda Edymu ani tatínkovi nechybí :D 

Black, u maminky to má jasný, hehe :)


blacksabbath
17. 05. 2021
Dát tip Nami 99, fialka..., aleš-novák, Gora, vesuvanka, Kamamura, Kočkodan, Mates Straba, atkij

„Maminka mě má hodně ráda,“ chlubí se malý Filípek. „A jak to víš?“ ptá se kamarád. „Tátu už vyměnila čtyřikrát, ale mě ani jednou!“....:-)):-)):-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru