Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hledáš něco, soudruhu?

18. 05. 2021
18
28
531

Tuto krásnou otázku známe všichni a i u nás doma ji rádi občas použijeme.

,,Včera přijel koberec," oznamuji Olině už cestou autem na sever. Aby byla v obraze, co nás čeká.

,,Musíme ho položit, než dorazí zítra zbytek rodiny." To je celkem jasné. Přijedou poprvé od doby, co jsem začala chalupu upravovat po babiččině smrti.

,, Prostě si na něj pak můžou, v obdivu nad naší dobře vykonanou prací, sednout na prdel." Lépe už bych to nemohla vyjádřit.

Čtyři měsíce práce, vyklízení a uklízení, vytřídění a doplnění, vyhození a dokoupení, přemístění a prosvětlení, natírání a vytírání, bourání a likvidování....

... mělo být konečně spatřeno celou rodinou u příležitosti uložení babičky k dědovi na Lesním hřbitově.

Nejdříve jsem vytvořila čtvercovou síť celé chodby. Poté jsem, za pomoci tabulek pro nákup koberce, vypočetla, jaký je nejvýhodnější nákup.

A pak dorazil ON. Koberec kvalitní, cenově dostupný a barevně bezkonkurenční.

,,Tady v síni snad není jediný pravý úhel," museli jsme s kamarádem konstatovat, když nebylo možné najít výchozí body. Nejpravděpodobnější místo bylo posléze nalezeno a práce započala. 

Nebudu čtenáře týrat podrobnostmi, ale bolela mne záda i kolena.

,,Tady jsem měla rukavice na zahradu," prošla přes naše zmožená záda Olina.

,,Takové barevné byly! Neviděli jste je, náhodou?" Ne, ani náhodou.

,,Najdi si jiné, my už neděláme nic." A to ani náhodou! Jen jsme si zálibně prohlíželi nový koberec.

Je krásný.

,,Ale tady je nějaká boulička! A zrovna uprostřed!!" Poskakujeme po koberci a je tam furt.

,,Nehledáš něco, soudruhu?" Zazní unisono a po zvednutí milovaného koberce se objevuje strakatá rukavička.

To bylo radostné shledání.

A další den?

,,Krásně jste to udělali," zašeptal brácha. Už sem může přijet a bude se mu tu líbít. Je to jiné, ale pořád je to ta naše chalupa. 

A ostatní?

Tolik obdivných výkřiků slýchávám snad jen, když něco dobrého uvařím nebo upeču. A i toho bylo dost.

,, Můžeme zase přijet, babičko?" loučí se vnoučata a já vím, že už tu začíná nový život.

,,Budu vás čekat o prázdninách."

Teď jsem tu babička já.

 


28 názorů

Víš, Benetko, kdybych napsala, že přišel, bylo by to divnější. Nemá nožičky.


Křečka nenáme, Arwen, jen pak přišla ropucha.


Benetka
04. 07. 2021
Dát tip

Už ten úvod to celé zabil! :D

"Včera přijel koberec" !

Prostě se jen tak sbalil koupil jízdenku na bus a přijel... :) :D :p 

POBAVILO!!!

 

 

 

 

 

 


Tak ještě že to nedopadlo jako v té příhodě se zlatým křečkem ;-)

Hezké, pobavilo. Buchyt jsou fajn, ale tisíc lidí, tisích chutí :)


Tak to schvaluji :)


Buchty peču nerada, byl štrůdl. Řízky a salát a chlebíčky..........


Zasmála jsem se a tato hláška z Pelíšků se prostě nikdy nemůže omrzet, ale unisono znění hlášky jsem nečekala! Zakončení krásně milé a prostě babičkovské, už jen ty buchty chyběly :) Ať chaloupka jen září!


Moc děkuji, Jano.


Myslím, že ano, Lído. Je tam krásně.


Děkuji ti, Ivi.


vesuvanka
19. 05. 2021
Dát tip

Pěkné a zejména závěr :-))), TIP


Alegna
19. 05. 2021
Dát tip

Ať ti chaloupka svědčí


Evženko....vtipné a krásné zakončení......*/***************************************


Děkuji ti, Luboši. Jak se na lopatu sedá, budeme trénovat příště.


Kočkodan
19. 05. 2021
Dát tip Benetka

 

Soudružko, to jsi napsala hezky. A nechybí ani třešnička v podobě závěrečné věty.

 

,, Můžeme zase přijet, babičko?" – tak takhle se ptají děti u Baby Jagy velice, velice zřídka…


revírník
19. 05. 2021
Dát tip

Vůbec se ti nedivím.


Děkuji, Jardo. Zatím jsem jen babička. Na pozici prababičky si ještě počkám, ale ráda bych se toho dožila, jak moje mamka.


revírník
19. 05. 2021
Dát tip

To je pěkný. Zvláštní kouzlo tomu dodává to uspokojení na konci. Tak se šťastně střídají generace.


Horší bude nechat předělat elektřinu, pak spadnou omítky a vymalovat po všech opravách už bude radost. :-)


Aru
19. 05. 2021
Dát tip

pokládat koberec je peklo, horší je snad jenom vymalovat :)


Moc vám všem děkuji a jsem ráda, že se vám to líbilo.


Čudla
19. 05. 2021
Dát tip

Tak ať je v chaloupce stále veselo. /*


Abakus
19. 05. 2021
Dát tip Benetka

Mne sa  to páči aj so záverom.

U nás sa veci strácajú, ale mílokedy  sa nachádzajú. A navyše každá z nich žije plnodnotným životom. Ak rukavice, tak každá extra.

U nás by to "kobercové pokladanie" skončilo vetou: "Myslel som si, že mi to vyjde..."


bixley
19. 05. 2021
Dát tip

Chalupa s novým kobercem a novou babičkou. :-)

A i ty rukavice se našly...


Jamardi
19. 05. 2021
Dát tip

Gratuluji k úspěšnému zakončení prací i k nalezení rukavic! :)


annnie
18. 05. 2021
Dát tip

Moc hezkej závěr! Celý pěkný. Tip a.


koberec, strakatá rukavička, babička a nový život ... krásne


Gora
18. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Mně se líbí, jak rozhodně ses "pasovala" do úlohy babičky, Evži.

Tak ať chaloupka úspěšně žije po novu...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru