Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anna a Noemi v pravé poledne

19. 05. 2021
23
52
1687
Autor
annnie

Je to sice odjinud, ale krása. Pěkné poledne!

https://youtu.be/1zTrq1XMvpE

 

Anna a Noemi v pravé poledne                                                                                               B., léto 2020

 

Pod morovým sloupem

na náměstí

v Blatné

zavoněla lípa

a zvon v okně věže

se rozhoupal

 

Jak to? Podivuje se Anna

Vidím jen jeden

ale slyším dva

Nádherný souzvuk...

Dvě ženy sedí

mlčí

a jejich srdce stoupají výš

než ta kovová

 

Hodiny nad oknem

ukazují devět minut po poledni

a zvony

stále

bijí

dál

 

Anna jde blíž

Ach ano, teď vidí oba

 

Je dvanáct deset

Rytmus přejde ve tři poslední

tečky

Konec

Okno se zavírá

Zvony jdou zase snít

o hudbě sfér

Anna

letmo

podívá se na Noemi

mlčí

a ticho po zvonech

jim jemně tepe krví


52 názorů

Morticia Adams
15. 06. 2021
Dát tip annnie

To teda je!


annnie
15. 06. 2021
Dát tip

Kdo nemiluje zvony, je podezřelej :) :) :)

Díky, s-měj se, Pá a.


Miluju zvony, tedy *


annnie
02. 06. 2021
Dát tip

Zeanddrichu, díky! Jsem ráda, že i tvý srdce... ...


..mlčí

a jejich srdce stoupají výš

než ta kovová :)


Kaj
24. 05. 2021
Dát tip annnie

Noami a Rút na tom byly lépe i když to dlouhá léta tak nevypadalo. To, jak se k sobě Rút a Boáz blíží je velice krásné. Podle mě je v nich velká naděje pro ty, kteří se bojí, že se nikdy neseznámí. 


annnie
24. 05. 2021
Dát tip

Kaji, díky. Thelma a Louise? Možná by se taky zklidnily, kdyby jim život dal lepší šanci... Pá a.


Kaj
24. 05. 2021
Dát tip

krásná. Líbí se mi piano vyvrcholení posledních dvou řádků, které přehluší asoiciace: 

V pravé poledne

Thelma a Louise

Noemi a Rút


annnie
21. 05. 2021
Dát tip

Vesuvanko, moc díky! Ať ti zní líbezný hlas zvonkohry v duši. Pá a.


vesuvanka
21. 05. 2021
Dát tip

Moc se mně líbí i zvony :-)))


vesuvanka
21. 05. 2021
Dát tip

Nádherná báseň :-))) TIP


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

Už radši nic neříkám :), nerada bych si řekla o další kompliment... Tak jen dík a pá a dobrou a.


Nenadržujeme, možná, hehe... Jsi prostě dobrá! I takový textík, který se zdá nenápadný, může být zvonivý :) Moc díky za odkaz na zvonkohru, je velice uklidňující...


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

K3, díky za tip (i za tip :) ) Kouknu na to. Pá a.


K3
20. 05. 2021
Dát tip

Bob Dylan - Lyrics (Gita Zbavitelová a Michal Bystrov), to je ale pořádná bible.


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

K3 - ale existuje dobrej překlad??? A může vlastně vůbec existovat dobrej překlad Dylanovejch textů??? Bohužel, já s nima mám teda dost co dělat... Je to holt básník a já nejsem v english moc dobrá...


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

Milá Lucie, moc díky. Popravdě řečeno jsem trochu zmatena: tahle báseň mi přišla tak "tichá" (dobrej paradox, co?), že jsem si myslela, že projde bez povšimnutí... Taksi říkám, jestli mi tu nenadržujete :) . Ale samozřejmě jsem moc ráda, že i takovejhle nenápadnej a zcela neambiciózní textík sis tu (s několika dalšími čtenáři) našla.

Máš-li ráda zvony, VELMI ti doporučuju speciální zvonkohry koshi https://youtu.be/jRTB1taCKxo ! Ať ti srdce zvoní stále tak krásně, jako dosud, pá a.

 


K3
20. 05. 2021
Dát tip

Tady jsem mířil hlavně na obsažnost písně, tedy český překlad. Ale dobrý překlad:).


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

Theo! Směju se do zvuku zvonů tvý tramvaje a posílám dík a pac! Pá a.


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

Dear Nostalgia For Infinity, thanks a lot! Nice to meet you, a.


Ještě musím dodat, že Chimes of Freedom je dost dobře naladěnej song :)


Zvony jsem si nechala znít po celou dobu četby a i teď, a to byla terpve krása! Jejich zvuk je tak plný a mohutný jako málo co... Tvá báseň a zvuk se vzájemně skvěle doplňovali a moc se mi to líbilo. Pro mě je ten moment se do nich zaposlouchat hodně silný, vážný a vždycky mám pocit, jako kdyby nám tím chtěly něco říci (to bude asi tím udáváním času :), ale víš, jak to myslím)...

Měj božský zvonivý večer! Pac a pusu, právě mi doznívají zvonečky...


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

Vaše prevozchadítělstvo! To je hrozně pěkný! Napiš o tom báseň, nebo ti to vyfouku :) :) :) Měj roztančenej čas - a NAPIŠ TO! Pá a.


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

Milá Evženie, moc děkuju! A Blatnou opravdu velice doporučuju k návštěvě! Měj se nádherně, pá a.


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

Ukrytá v máku, díky! Nice to meet you! Ať ti den voní i zvoní... Pá a.


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

Milane, díky! Měj se krásně, pá a.


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

Cassy, díky za návštěvu i vzpomínku. Blatnou mám moc ráda, hlavně ty daňky v parku, co tě k sobě nechaj přijít na dva kroky, někdy i blíž. Ale ty lípy, víš, ony kvetou jen začátkem léta :) . Taks tam byl asi v jinej čas :) - vůni lip totiž přehlédnout nemožno! Je to jedna z mejch nejoblíbenějších vůní...

Přeju vonný večer / den, pá a.

 


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

K3, díky!! https://youtu.be/AfQbSPuxRs4 Měj svobodnej čas! Pá a.


annnie
20. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Black, tak to ti fakt závidím!!! Díky, že ses zastavila! Měj se krásně, pá a.


Opět krásná. A opět próza :) 


Ou. Sexy../*


Abakus
19. 05. 2021
Dát tip

zvony na obchodnom dome - dvojročná Terezka pustí kočík, zatancuje si a po dozvonení chytí kočík a pokračuje v ceste...

mám rada zvony a zvuk hodín.


Popsala jsi to tak věrně, že bych tam chtěla být.


MilanH
19. 05. 2021
Dát tip

Hezké !!!


Aru
19. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

brrrr, skřítek, ani trpaslík, nevydá se nikdy zvonům všanc, neb duši křehkou (skřítko-trpasličí) drásají a nedají ji spát.

vydíš ivi, tady to máš, černé na bílém ze Skřítčího manuálu po světě lidí

:D


cassy
19. 05. 2021
Dát tip

Z Blatné si pamatuju rozlehlý park, rybník a zámek (s Šíleně smutnou princeznou), taky Mariánský sloup, ale vůně lip na náměstí mě nějak minula. Nevadí, asi jsem vnímal něco jiného. Zato přítomnost okřídlených zvonů i jejich dozvuky mám rád.


NEEE.....za zvuku zvonů usínám....:-)))


Aru
19. 05. 2021
Dát tip

ty jedna, vyháníš skřítky :D


K3
19. 05. 2021
Dát tip

Já zase zvonům fandím, jsou v nich srdce. Srdeční Dylanova Zvonkohra svobody, a nebo třeba zmíněný Tarkovskij.


bimbam...bim-bam...bim--bam...---


Aru
19. 05. 2021
Dát tip

ivi, stále se divím lidem, že to sluch poškozující a nervy drásající třískání pořad je shledávano za hodno zábavy :D


Můj děda zvonívával poledne....zvonu na kapličce zdatně přizvukovaly....jeho rukou denně natahované.....hodiny....

 

Určitě by “zvonáče” neměly letos chybět v žádném šatníku.


annnie
19. 05. 2021
Dát tip

Supizme, díky. Je to tak komorní, že jsem si myslela, že to nezaujme vůbec nikoho... Ale mně se dnes zvony hodily do nálady, a jsem ráda, že tobě (a pár dalším) asi taky. Tož měj zvonivej den, pá a.


dievča z lesa
19. 05. 2021
Dát tip annnie

annnie ... tie ochabujúce krídla nad močariskom a ... aj tak ...


supizmus
19. 05. 2021
Dát tip

Krásný text, díky!


annnie
19. 05. 2021
Dát tip

Kočkodane, díky! Měj neobvyklý den :) Pá a.


annnie
19. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

Dievča, na (začátek?) Andreje Rubleva se mi do smrti nepodaří zapomenout... Přeju veselejší den! Pá a.


Kočkodan
19. 05. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

 

Já tu klidně vyzvoním, že se mi to líbilo. (u tvé tvorby nejde o jev nikterak neobvyklý)


hudba zvonov mi pripomenula film 

Andrej Rublev (Tarkovskij) ... chlapec, ktorému zomrie otec-zvonár, odlieva obrovský zvon ... 


annnie
19. 05. 2021
Dát tip

Tomu rozumím. Já zvony miluju. A módu zvonáčů taky :) Měj se krásně, pá a.


Aru
19. 05. 2021
Dát tip

bohužel nemohu ocenit tipem, neb zvonům nefandím, a budí mě nadto každou neděli

:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru