Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pokračovanie milostivej

19. 05. 2021
5
13
554
Autor
Abakus

Pri mne ticho pradie mačka,

Čaká na svoje klbko nite,

Počká.

Pokračovanie milostivej

Keďže milostivá bola dlho preč a myslela som si, že ju už viac neuvidím, zaobstarala som si ryšavobiele mačiatko zo Šaštína - Stráže – najdúch v čase vrcholiacej hubárskej sezóny, teda nájdená v lese niekde okolo suchohríbov. Lesné mačiatko s rôznymi lesnými duhmi a neduhmi. Postupne sme liečili a riešili jeden problém za druhým, až kým sa nevrátil pôvodný tigrovitý obyvateľ domu. Obidve mačky mlčia a miaukajú naozaj málokedy. Ešte aj keď sa naháňajú po byte, zvuky najťažšieho kalibru vydávajú rolujúce koberce.

„No tak ich pusť von. Tá jedna sa ťa bude držať a druhú ustriehneš.“  Tvrdila kamarátka v dobrej viere v kamarátstvo. V naše kamarátstvo, v moje kamarátstvo. Skoro som ho prerušila. Nerada miaukám po cintorínoch. Niežeby som až tak uctievala pamiatku nebožtíkov – to teda zďaleka nie. Ale naozaj ma nebaví chodiť po dvoroch a hľadať svoje stratené zvieratá. Trhala som burinu a jedným okom som sledovala mačky. Chvíľu sa ma naozaj držali – teda aspoň územia záhrady a odrazu ich nebolo. Po hodine sa vrátila milostivá – strčila som ju do prepravky a zavrela doma. A začala som obiehať dvory a nádvoria – mám v tom prax a v ruksaku som už mala zbalené mačacie konzervy pre prípadných štvornohých bonzákov, ktorí by niečo vedeli o mojom stratenom ryšavom zázraku.

Neúspešne som sa vrátila domov, s vedomím, že z dvoch mačiek mám aspoň jednu. Chabá ale chlpatá náplasť. Vyšla som na balkón  a z čerstvo rozostavanej stavby sa ozvalo neisté miau. Odpovedala som a potom som ju aj uvidela. Tvárila sa zúfalo na treťom poschodí, že odtiaľ sa nemôže dostať a aby som bola taká láskavá  a vybrala sa po ňu. Skusmo som zavolala hasičov – kým nepodpálim stavbu, tak neprídu. Nastavila som si budíka na pol šiestu na ráno a uvažovala som nad tým, kedy chodí stavbybudujúca pracujúca trieda do práce. Ráno som stála nevyspatá pred zavretou bránou s prázdnou mačacou prepravkou v ruke. Stavbári boli z Oravy, s krásnou slovenčinou a jeden z nich dva roky pásol ovečky a mal nádherný barytón. Je to jedna z podmienok pasenia. Na vyšeptalý hlas, alebo štekajúci piskľavý, aký mal Hitler a Lenin, na to reagujú iné ovečky a iní barani. Tie oravské si potrpia na krásnu írečitú slovenčinu  a hlas, ktorý sa nesie dolinou, kopcom, úbočím. Prešla som si celú stavbu. O tom, že by Jeanny mala problém dostať sa zo stavby nemohlo byť ani reči a ani miau. Majú tam širšie a rovnejšie schodište ako mám ja doma. Po Jeanny ani chlp. Nechala som robotníkom kontakt na seba a šla som domov. Za dve hodiny mi zavolali. Jeanny sedela jednému v náručí a nechala sa škriabať. Spokojná priadla a zaprášená až za ušami a všetkými labkami. Naložila som ju do prepravky, Oravcom som nechala veľkú tabuľku čokolády – je ich tam trinásť aj so žeriavnikom. Moje matematické schopnosti sú ešte horšie ako hľadacie a najmä mizerne vyvinuté sú moje nachádzacie schopnosti. Skôr neschopnosti. Ako si podelia trinásti Oravci  - jeden súčasný žeriavnik a jeden bývalý pastier oviec veľkú tabuľku čokolády, to som už našťastie nemusela riešiť.

Koniec mačacím vychádzkam a môjmu vymiaukávaniu po cintorínoch. Najbližšie ma moji nebožtíci uvidia na dušičky s kahanmi. No možno aj skôr, lebo si rada okolo ich hrobov skracujem cestu z medickej záhrady.


13 názorů

annnie
21. 05. 2021
Dát tip

Ach ach ach... Kouká z větší vejšky... Měj se krásně a vesele a.


Abakus
21. 05. 2021
Dát tip

Hm, asi hej - toto sa stalo , keď už tu mama nebola. 


annnie
21. 05. 2021
Dát tip

Ach ach... Věřím, že ji to pobavilo... Pá a.


Abakus
20. 05. 2021
Dát tip

Toto bolo ešte pred stvorením covida. Pôvodne som začala písať niečo pre pobavenie mojej mamy medzi jednotlivými dialýzami.


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

No právě. Mně se zdá, že tvý kočky zvítězily nad Opatřeníma docela dobrou taktikou :)


Abakus
20. 05. 2021
Dát tip

Ahoj Annie - na socializáciu sú teraz maximálne mizerné podmienky. A aj za lepších podmienok popriem svoje deti a  mačky.

Dík za tip a  na chvíľu zastrčím pazúry. 


annnie
20. 05. 2021
Dát tip

Hele, a nesnažej se tě náhodou tvoje kočky víc socializovat? Zdá se mi, že tolik novejch lidí jako v těchhle dvou epizodách jsi dávno nemohla poznat :)

Mňau a tip, a.


zaujímavé ..... */*****


Abakus
19. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

Robinzona poznám pozdravím. Štandardne sa  zastavím pri rodinných hroboch, alebo kam nás kolobežky a bicykle dovedú.


oj, to som nevedela ... pri hrobe Bratislavského Robinsona s reliéfom lode som sa kedysi učila na maturitu ... a nechala sa unášať loďou ... ak na ňu natrafíš, pozdravuj cestovateľa


Abakus
19. 05. 2021
Dát tip

diveča  z lesa - Ondrejský cintorín - a už sa  znovu na ňom veselo pochováva...

Aru - ďakujem  za azstavenie a  prečítanie


to spomínaš Ondrejský cintorín?


Aru
19. 05. 2021
Dát tip

o mrňousky je vždycky starost :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru