Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Boží Oko

21. 05. 2021
22
36
1466
Autor
Gora

 

haibun

odkaz na:

penzion Boží oko

 

 

Na Božím Oku

jezírko s jeseterem -

vidím jen žáby


36 názorů

Gora
23. 05. 2021
Dát tip

Di, děkuji a pěknou neděli...


Diana
23. 05. 2021
Dát tip

:-)*


Gora
22. 05. 2021
Dát tip

kvaji, díky, potěšilo...


kvaj
22. 05. 2021
Dát tip

*/


Gora
22. 05. 2021
Dát tip

Luboši, Pelíšky ala haiku jsi potěšil, díky...


Kočkodan
21. 05. 2021
Dát tip

 

Řev kolem noků

 

jen Kodet ví, co žerem

 

Pelíšky vábí


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Pavle, mé skoro šedesátileté nevědomí už toho zažilo:-))... díky, ty se umíš na věci kouknout z více stran, to je dobré.


PavelK
21. 05. 2021
Dát tip

Haiku je to parádní, napadlo mne, že Bašó by měl nejspíš nějakou zásadní informaci ve druhé vrstvě a že ve zjevení je spousta havěti, to by bylo, aby tam nebyly žáby. Jung by možná něco nalezl v Tvém nevědomí, minimálně to, že máš v sobě vše co se na světě událo...


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Pavle, zajímavá přípodoba, k domyšlení... děkuju ti.


PavelK
21. 05. 2021
Dát tip

Tehdy jsem uviděl z úst draka, z úst šelmy a z úst falešného proroka vycházet tři nečisté duchy podobné žabám...

Zjevení Janovo

 


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Okamžiku, díky ti.


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Karle, taky nevím... ale je to snad znamení zdravé přírody...


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Evži, díky...


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Radovane, dík:-)


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

teisane, díky za názor, slyším jen žáby je další možnost... na té své neshledávám nic špatného, když jsem měla zahlédnout jesetera a viděla jen žáby...


K3
21. 05. 2021
Dát tip

To tedy nevím, kde se u vás ty žáby berou. U nás aby je jeden pohledal, naprosto zmizely. Ale snad se letos zase s vlhkem objeví. Pěkné haikuku.


na Božím oku

vidno smutek, zklamání

mé ječné zrno


Žáby jsou prima, ale někdy děsně řvou.


teisan
21. 05. 2021
Dát tip

lidské oko...boží oko...vidím...

"nebylo slyšet vlastního slova"...takže si žáby viděla nebo slyšela nebo viděla i slyšela, ale převládalo "slyšela" nebo - a v tom má být ten vtip - že slyšíš, ale přesto zároveň vidíš...tak to je velmi, ale velmi intelektuální dílko.


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Renato, my si tam dali kávu venku a pro kuňkání nebylo slyšet vlastního slova - nic podobného jsem ještě nezažila... díky!


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Lucie, rozesmálas mě:-), děkuju za...


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Pavle, děkuju, dívala jsem se do wiki... poddruhem toponyma jsou Oikonyma, vlastní jména místní... a to je nejspíš název usedlosti Boží Oko. Odtud pochází i haiku o vistárii. Velmi inspirativní místo, možná na sadu haiku... děkuju ti!


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Jani, těší mě, že ses zastavila ... objekt je kouzelný a pro haiku jako stvořený... těch zákoutí...


bixley
21. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Nechtěla bych v tom penzionu spát, pokud žáby celou noc kuňkají... :-)

Hezké haiku.


Snakova slova mluví za vše! Já jen mohu říci, že s nimi souhlasí a mé oko vidí boží haiku! :)


snake_01
21. 05. 2021
Dát tip Gora

Velmi mě zaujalo, jak se toponymum a zbytek textu mohou navzájem interpretačně obohacovat. Zde například nevyřčený (a jakoby okrajový) kontrast: oko lidské (pozorovatelovo) x oko boží. Lidské oko z toho srovnání přitom vychází (pochopitelně) jako méněcenné - v jezírku s jesetery vidí jen žáby. 

Zároveň bych byl ale rád, aby nedošlo k mýlce, výše popsaná interpretace není základní rovinou textu, naopak, text lze číst zcela bez metafor, ovšem interpretační rovina je o metaforickou interpretaci obohacena. 

TIP


vesuvanka
21. 05. 2021
Dát tip

Pěkné, díky i za odkaz. Ráda jsem se podívala :-))), TIP


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Jarmilo, myslela jsem, že s malým, ale na videu mají s velkým, tak jsem to opravila... děkuju, jeseter byl asi ze žab ve špatné náladě, neukázal se:-)


Jamardi
21. 05. 2021
Dát tip

Tak v pensionu lákají návštěvníky na jezírko s jeseterem, budoucí hosté se těší a jeseteři na to kašlou a neukáží se. :)

To oko je s malým nebo velkým. :)


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Držela jsem žebřík:-)))


důležité jsou žáby..... jsou naše!!! Těm rozumíme...kuňk...já nikdy nerozumím co říkají ti 錦鯉 

P.S. co ty všechno neumíš....jen doufám, žes nelezla nahoru.....


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Ano, to je ono jezírko se spoustou žab!! V menším mají koi kapry...

Muž tam na části objektu /stodole/ stavěl komín, pomáhala jsem.


tak to jsem se s obrázkem trefiíla ne?


Gora
21. 05. 2021
Dát tip

Díky ti, Mata Hari alais Ivi!

Teď jsem také do prologu dala, o které Boží oko se jedná...



Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru